Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jo efter mycket krångel så konstatera jag också att så var fallet. Inte så kul direkt och jävla dum lösning men men.xSooLx sa:Som jag har förstått det byter man hela bottenplattan för att skifta bromsbredd på Pivot/FKS. Inte gratis alltså... oklart var man lättast köper dem.
Mycket klokt sagt!jeppenator sa:tips, köp ett nytt par FKS med 100 stopper begagnat för typ 1000-2000:-
Som noterat ovan är det ett himla jobb att byta stoppers, och eftersom det är världens bästa bindning så kommer du inte ångra eventuellt köp av en ny.
En vacker dag sitter du där och behöver en 120 stopper. Då kommer den du har nu att fylla sitt syfte![]()
Självklart är värma ordentligt och böja bättre, men det funkade inte på mina iaf! Vi värmde tills dom glödde och försökte böja, fortfarande i princip stummt tills den gick av. Visserligen ett par fks 185 då, är väl några år äldre så kanske är nån skillnad på domDaniel-LAB sa:Man behöver inte byta hela bottenplattan, det går fint att plocka loss själva stoppern iaf på Rossignol FKS 185.
Men, OK, det är lite jobbigare än på t.ex Salomon, men det går. Tummen på rätt ställe i handen underlättar såklart... ;-)
Svetsning är väl sådär... har provat det, men eftersom det är fjäderstål i stopprarna, så ändras egenskaperna en del när man svetsar. Bäst att försöka böja för hand är mina erfarenheter.
Den som hittar lösa skistoppers till Look P18/FKS 180 får gärna höra av sig!