Mågård?

• Trådstartare Trådstartare JCM
  • Start datum Start datum

JCM

Ny medlem
Mågård?
Nån som såg Mågård (mannen bakom Mågårdhålen) på statstelevisionen i morse? Nån som spelade in det hele? Kan man få en rapport om hur förträffligt Recco funkar såhär inför sportloven?

Mågård?
Tack Helen,
Är det så det funkar?

Ville oxå tacka för att du använder min teknik "svarar inte på frågan utan bladdrar på i relaterat ämne men dessutom helt galet-tekniken".

Lycka till med Helilicensen och dra åt fanders va?

Mågård?
Du är numera numero UNO på INNElistan som på ett så konkret och tydligt sätt upplyser våre käre vän Jean-Claude om tingens ordning. Inte ens Lavinbettan är i närheten.

Något liknande har aldrig tidigare skett bland cyberrymdens tofsiga små snökullar. Och se så förnärmad han blir... Touché!

;-) / MM

Mågård?
Största gapskrattet bjud JCM på! Förnärmad över att alla inte känner till honom och hans bravader utan tar honom för en veckoturist på väg till Sälen. Jag dör!

Mågård?
Japp, jag såg en av utsändningarna. Först var det en lång pratstund med två ynglingar som hamnat under snön i Kittelfjäll, eller nå"t. Sedan propagerade Mågård om att kunskap är det främsta skyddet mot laviner varefter han går över till Reccoreklamavsnittet och plockar upp några varianter på reflektorer och berättar om deras förträfflighet. En sökapparat förevisas också. Sedan verkade det som om inslaget var klippt. Det låg lite andra prylar på bordet också, och gissningsvis pratade han om de, också. Kanske var originalutsändningen (tidigare på morgonen) längre.

Givetvis nämndes inte ett ord om huruvida någon någonsin räddats med Recco. De kunde väl åtminstånde visa lite statistik på hur många lik Recco hjälp till att lokalisera.

Minnesgoda skidåkare minns nog att Reccoreflektorerna från början var runt en decimeter långa. Nu har de som bekant krympts ned till kanske fem centimeter, så endast själva dioden finns kvar. Mågård visade nästa modell, som är lite smalare och ser flashigare ut. I mitt tycket är detta bakåtsträvande utveckling. Den första modellen var mycket bättre. De nya duger knappt att röra om i Dry Martini-glaset med, emedan de gamla nästan räckte till till ett medelstort ginåvodkaglas.

HitMe

Tillbaka
Topp