Malungs snowboardgymnasium

jeppenator

Aktiv medlem
Tja är det någon som går på malungs snowboardgymnasium eller vet något om det som skulle kunna skriva lite här? typ vad som krävs för att komma in eller vad man får göra där? kan man åka skidor och gå där? hörde att det var några som gjorde det iallafall.. tack för svar

ja man kan åka skidor där om man går lokal..
man åker 2 dagar i veckan i sälen.jobber 3 dagar i skolan.
sen får man köpa säsångskort till alla backar i sälen för typ 1000 kr tror jag.
det brukar va runt 180-200 poäng ör att komma in där..
lycka till

nice.. men jag snacka me en polare om att det var jättesvårt att komma in där.. vad är det som krävs åkmässigt alltså..:S

inget alls om du går lokal (det ända du kan gå som skid åkare)..
du behöver bara betyg du kan gå är fast det e första gågen du åker bara du har rätt betyg.

På Malungs snowboardgymnasium (det riktiga alltså, med riksintag) får du inte gå som skidåkare. Det är några skidåkare som går lokal gren. Fråga din syokonsulent eller nåt så svarar hon. Det är bara att söka som till en vanlig skola.

Tja.!jag undrar om de e nån dom vet om man kan söka *lokal* och vara snowboard åkare och hur många poäng de är för att komma in..!skulle va schysst om nån kunde ge mej lite tipss.!!peace out.!!love snowboarding

schulle sa:
Tja.!jag undrar om de e nån dom vet om man kan söka *lokal* och vara snowboard åkare och hur många poäng de är för att komma in..!skulle va schysst om nån kunde ge mej lite tipss.!!peace out.!!love snowboarding
ja man kan var snowboardåkare på lokal.. större delen är de.. betygs poäng varierar från år till år..
peace

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp