Maren Railjam 2009 avklarat

havreboll

Aktiv medlem
http://ponjoh.com/marenrailjam/

maren-railjam-1.jpg

Tänkte bara tacka alla dom kom idag trots regnet. Snöbristen var ganska stor ibland, men hoppas att det var åkbart ändå. Skulle vilja tacka alla som hjälpte till och alla som åkte som var pepp trots vädret. Stort tack till våra sponsorer, boardstore.se som gav oss snowboarden, stadium som sponsrade oss med skidor, pannkakskyrkan som serverade pannkakor, hammarbybacken som lånade oss railen, och södertälje kommun.

Måste säga att alla åkte galet bra idag, jag testade själv railet senare och skulle aldrig ens tänkt på att testa saker som vissa landade idag.

Skulle gärna vilja ha namnet på killen som grenslade railet ganska rejält, så vore nice om någon kunde skriva ett pm till mig om det.

Kommunen har sagt att dom vill ha en repris nästa år, då beställer vi en dumplastbil ;)

over & out från Maren Railjam 2009

Senast ändrad:
Det vore riktigt kul med ett RailJam i Upplands-trakten, varför inte Södertälje!
Jag är gärna med och åker och kanske hjälper till lite OM det blir ett bestämt datum som passar för mig. Blir det lätt att ta sig dit med t.ex. tåg/buss o.s.v?

Tycker det är ett bra initiativ!

här ser ni på kartan. man kommer med tåget till södertälje centrum från stockholm central. tar ca 40 min med tåget. sedan går man ungefär 500 meter till själva railjamet. för er som undrar så är det nedre krysset dit man kommer med tåget och det övre är den tänkta platsen för railjamet.

Senast ändrad:
do it!
hör med olika företag om spons, redbull bilen kommer ju givetvis dit o ger redbull till alla ;)

men snacka med företag som freeride, junkyard, boardstore mm.
sen kan ni alltid snacka med skid och snowboard företag såsom.nitro, armada osv.
sånna här events är alltid uppskattade!

Senast ändrad:
Bor också i Tälje ! Kommer lätt!

Säg till om du behöver hjälp bara. Jag o sacke ska nog kunna hjälpa till som "medarrangörer" om de så krävs.

såhär kommer det se ut. vi har pga av att kommunen är inblandad fått göra ett större evenemang med livemusik, isskulpturer och typ sådant. men skid/brädåkningen kommer stå i CENTRUM som det alltid ska göra :D

Senast ändrad:
Bra initiativ, kommer lätt om det blir av! Hellre 2 bra boxar/rails med mycket snö än flera lite halvtaskiga tycker jag!

datum är perfekt ! ;P det skulle va nice om ni skulle kuna få din någon box på typ 4 meter ! ;P:Phttp://www.klappen.se/upload/Blogg/blogg071208/Bj%C3%B6rnidet2.jpg :P längtar som fan låter riktit gött ! ;P

Jag vill ha en vanlig bred flat box och ett kinkat rail kanske , men om de e samma datum som winterjam blir de inte så kul;(

låter sweet, jag kan hjälpa till ifall det behövs (och dra med polare om det behövs ännu mer hjälp)

kan bara säga att mötet med kommunen gick som smort. railjamet kommer bli av. vi har även fått 16000 kr att finansiera det hela med. det kommer att ske omknring 14-15 november. alternativt helgen innan.

havreboll sa:
kan bara säga att mötet med kommunen gick som smort. railjamet kommer bli av. vi har även fått 16000 kr att finansiera det hela med. det kommer att ske omknring 14-15 november. alternativt helgen innan.
fan vad ni kan fixa det grymt isf ju!

Riktigt niiice love!

hör av dig om du vill ha hjälp att fixa i ordning.
Bor ju även jag i s-tälje^^

// Linus, brukar träffas i ragnhildsborg och pratades vid på stan i onsdags ;)

Jag håller just nu på att skicka ut förfrågningar om sponsring med Rail från hammarbybacken. det jag frågar om är deras raka box och deras kinkade rail. troligtvis kommer setupen bli, ett rakt 6 m single rail, och om hammarbybacken visar lite goodwill, deras raka box och kanske även ett kinkat rail om jag hittar ett.

är det någon annan feature ni vill ha eller någon annan sorts box ni skulle vilja ha.

om någon har kontakter hos hammarbybacken eller någon annan backe med en rak box, så får ni gärna kontakta mig.

:D

skulle vara nice med en flatdown box elr nåt liknande.. blir tråkgit i längden för dem som bara kör box att köra på en kort en. men jag vet inte?? hur lång e den?

ok, har fått svar från hammarbybacken, de tyckte att det va en jätte bra idé och var glada att låna ut sina rails till oss. stort credd till dom att ringa direkt på måndag morgon och låna ut rails tycker jag. så jag får välja fritt bland deras rails. nu är det bara snö som fattas och sista delen av tillståndet.

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp