Märke på nybörjar snowboard?!

QuizQuoz

Ny medlem
Hej!
Jag är tacksam för alla svar jag får av er!

Jag är en nybörjare som ska köpa sin första snowboard utrsustning.

Jag har kollat på begangade grejjer och fastnat lite för en bräda.
Det är märket jag undrar lite över bara. Det står GAS på brädan men jag
kan inte hitta någon hemsida eller återförsäljare på nätet som har detta
märke.
Så frågan är helt enkelt. Vad är GAS för något märke? Föredrar att fråga
er och inte killen jag köper av då han kan ljuga i hopp vad som helst för
att dra in pengar.

Åter igen, jag är tacksam för alla svar.

GAS fniss..

det finns såååå många märken där ute i snowboardvärlden som inte e kända av många.. jag har sett brädor med GAS skrivet på belaget och på ovansidan.. det kanske är som Warp eller Stuf eller crazy creak fast från någon annan sportbutik.. kanske i tyskland eller österrike eller nått..

e den i bra skick och inte äldre än 4 år så går det säkert att åka på den.. kan gissa att den kommer att vara lite tyngre än en välkänd bräda .. men men.. det funkar nog..

vill du länka till bilder på brädan så kan ja kolla..

/Pinn

Varsågod
http://web.telia.com/~u51009497/GAS.JPG

Har tänkt att ge 300-400kr för brädan (bindningar ingår).

Du skrev i Svar till alla som skall köpa ny snowboard! att "på många snowboardmärkens sidor finns viktspecifikationer för samtliga modeller"

på denna brädda står det 002648 gissar att det är ett serie nummer eller dylikt... om inte... vad är det

ledsen att det blir så många frågor... antar att ni får en massa nybörjar frågor mest hela tiden.

Tack för hjälpen

Q.Q ...

jag vill veta hur lång du är och vilken storlek du har på dina snowboardskor..

sen vill jag veta vilken längd det är på brädan och hur bred den är i midjan (i mitten)

.. då kan jag svara på om den är bra för dig..

300-400 kr är typ gratis.. mina vantar kostar mer än 300kr.. hehe

får jag bara den infon så kan jag hjälpa dig mer..

/Kalle

Jag är 171cm och bärdan är 142cm