Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
bra där - jag tänkte inte på den detaljen. betyder det att någon med t.ex. 315-pjäxor kommer uppleva mina baron (282 mm) som väldigt bakmonterade? eller tänker jag fel då?Mountain_Man sa:Har du en "small" går den att justera mellan 265 och 325 mm. Men tådelen är fast vilket innebär att om du monterar för 319 pjäxa kommer 306 pjäxans mitt att hamna 20 mm längre fram på skidan vilket kan påverka åkegenskaperna på skidan.
Om skidan frekvent ska användas både för 306 och 319 kan det därför vara idé att montera för en pjäxa omkring 312 mm (eller där i närheten)
/MM
Rättelse: ~10 mm. Mittpunkten på pjäxan flyttas bara fram hälften av den totala ökade längden om ena sidan är fast.Mountain_Man sa:Har du en "small" går den att justera mellan 265 och 325 mm. Men tådelen är fast vilket innebär att om du monterar för 319 pjäxa kommer 306 pjäxans mitt att hamna 20 mm längre fram på skidan vilket kan påverka åkegenskaperna på skidan.
Om skidan frekvent ska användas både för 306 och 319 kan det därför vara idé att montera för en pjäxa omkring 312 mm (eller där i närheten)
/MM
Närmare bestämt 16.5 mm bakmonterat, vilket är ett rätt avsevärt avstånd. [(315-282)/2 = 16.5]Heddious sa:bra där - jag tänkte inte på den detaljen. betyder det att någon med t.ex. 315-pjäxor kommer uppleva mina baron (282 mm) som väldigt bakmonterade? eller tänker jag fel då?
Hmmm ... trött ... tänkte fel ... pjäxans mittpunkt kommer omkring 6,5 mm längre fram ... självklart! Sannolikt inget att bekymra sig över! ;-)Vattendroppe sa:Rättelse: ~10 mm. Mittpunkten på pjäxan flyttas bara fram hälften av den totala ökade längden om ena sidan är fast.Mountain_Man sa:Har du en "small" går den att justera mellan 265 och 325 mm. Men tådelen är fast vilket innebär att om du monterar för 319 pjäxa kommer 306 pjäxans mitt att hamna 20 mm längre fram på skidan vilket kan påverka åkegenskaperna på skidan.
/MM
"6 sträck lång pjäxa"
___.___
"10 sträck lång pjäxa"
_____._____
Som synes flyttas mittpunkten bara 2 sträck framåt, trots att pjäxlängden totalt ökats med 4 streck!
(Och egentligen blir det inte ens ~10 mm, snarare 6.5 mm, vilket inte är särskilt mycket i monteringspunktssammanhang!)
Summan av kardemumman: Du lär inte uppleva någon jätteskillnad.