material för bygge av kameraväska

Jontex

Ny medlem
wazzap folks. Jag ska bygga mig en kamera väska, alltså bara innanredet av en. Jag tänkte ta liggunderlag eller liknande, limma ihop dom, mäta ut efter kameran och objektiven och sedan skära ut efter dom och skära den i samma form som insidan på min ryggsäck.

Men jag undrar om liggunderlag kan bli för slappt material.
Nån som har några idéer om material som är tex i en borrmaskinsväska?

hoppas nu ni fattade vad jag menade, mors mors!

Vad har du för kamera?

Borde väl fungera med skummgummi och bara skära ut efter formen på kameran samt objektiven.

Ska du ha en till en ryggsäck eller typ en axelväska?

Kuske sa:
Vad har du för kamera?

Borde väl fungera med skummgummi och bara skära ut efter formen på kameran samt objektiven.

Ska du ha en till en ryggsäck eller typ en axelväska?
Jag har en Canon 30d, och, som jag skrev, så ska jag skära ut så att formen blir som insidan av min ryggsäck. Så det kommer bara bli som ett inlägg till min ryggsäck.

man tackar för svaren!

Bästa vore kanske att köpa ett block skumgummi i högdensitet som är något större i volym än väskan därefter forma den med en brödkniv till samma form som väskan. sedan skära ut efter formerna av din utrustning. inget limma och perfekt passform?

Men blir inte skumgummi lite för mjukt? ska det inte vara något lite fastare material som också får kameran att ligga på plats? Jag tänkte att man limmar ihop några lager med liggunderlag (drygt 1dm tjockt) och skär ut efter utrustningen, sedan så klär man det med tyg, tex manchester eller liknande.

Jontex sa:
Men blir inte skumgummi lite för mjukt? ska det inte vara något lite fastare material som också får kameran att ligga på plats? Jag tänkte att man limmar ihop några lager med liggunderlag (drygt 1dm tjockt) och skär ut efter utrustningen, sedan så klär man det med tyg, tex manchester eller liknande.
det var lite så jag menade, skumgummi finns ju i massor olika variatner och hårdhet och liggunderlag är ju faktiskt en form av skumgummi. Men annars samma princip, kan ju kanske vara bra att gör något form av lock till också?

Yes, det blir väll något lock med. Jag drar till biltema o köper mig ett liggunderlag och kontaktlim!

Jag kanske kan lägga upp några bilder när det är klart.

Ja för fan gör det! är alltid roligt med lite inspiration!

skriv en "How To" med bilder under arbetets gång!

lycka till!

Ta och fixa en bit markisolering(cellplast) i någon av de hårdare kvaliterna(200,250,300) med rätt tjocklek(vanliga 50,70,100mm) sedan är det bara att skära till den i lagom storlek. samt skära ur för kamera, extra batteri mm. Har själv gjort detta och det funkar grymt bra och blir ett bra skydd för kameran. Har dock själv gjort den lite större för att även få plats med tex uppladdningsbart batteri till hjälmkameran. Har detta i en 26l dakine och har även plats för camelback 2l,extra tröja, googlar och hanskar.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp