Material till en box

Barnibabs

Ny medlem
Material till en box
Jag hade tänkt mig att tillverka en egen "jibb-box" och ha uppe i stugan.
Har någon nåt bra tips om var man kan få tag i hårdplast till ovansidan? om de är det bästa materialet, kanske finns något bättre?
Om jag ska köra med plast, mycket kostar sådan ungefär?

Tack på förhand.

Material till en box
Du kan få typ 3x3m plexxi som är 8mm tjockt, så om du har något i mitten som de vilar på borde det inte spricka, och det är kanske inte värt att betala 700 spänn

Material till en box
2u94vf7.gif

Material till en box
philter sa:
Barnibabs sa:
EricNorrlander sa:
HDPE plast, runt 700 spänn för en skiva som räcker till en box. Plexi spricker om du har otur, du måste ha en seg plast. /Erics pappa
Ah najs, var köper man detta?
använd plasttak som man bla använder till altaner. glider fin fint och spricker inte
vi hade railsession på sånt, det gick kung, men det sprack lite för oss,, men vi har mycket kvar...ska göra ett box-försök med det!;)

Material till en box
Phille026 sa:
philter sa:
Barnibabs sa:
Ah najs, var köper man detta?
använd plasttak som man bla använder till altaner. glider fin fint och spricker inte
vi hade railsession på sånt, det gick kung, men det sprack lite för oss,, men vi har mycket kvar...ska göra ett box-försök med det!;)
Pröva också med plasttak men det var helt värdelöst.. Funka typ 2-3 rails innan de sprack och sket sig totalt. Men det var rätt halt..

Material till en box
Annars låter man bli att åka på plasten och åker på rören som man sätter på varsin sida av plasten. Plastewn är någon slags backup för om man skulle göra något knasigt och kanske fastna mellan rören. Eller att glida på om man kör "åka raktfram" varianten. Detta är bara vad jag gissat på någon som vet vad plasten är till för då man inte glider på den ändå.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp