Material till rail.. (det man ska glida på)

Hajj,, kan ngn säga ngt bra materialtill rail,(detsom man glider på)som man kan ta lr få ngnstans. helst inte köpa..
Istället för att skriva SÖK å länka till ngn annan tråd så kan ni skriva ngt bra :) redan sökt å hitta inget :) :(

Stål
Finns på vissa brädgårdar och järnaffärer.
INTE aluminium...
Annars funkar trä bra, om man behandlar d på rätt sätt.
kanske någe trevligt komposit material kan fungera men d lär ju kosta helvete

du går till en arbetsplats på natten och gör va du måste göra. såna där plaströr funkar rätt brajj

har en me nån sorts metall på sidorna av en box, ett plaströr å en box me plexi. av dem glider plaströret bäst, sen plexin, sen metall...

ett tips köp ett långt tåligt plaströr, inte så dyrt å mkt bra!

Senast ändrad:
Rubber Company i Umeå importerar och distrubierar olika sorters plastmarerial bland annat stora skivor av typ skärbräda. Jag har köpt av do men det var länge sedan.

åk till nån skrot o leta jag. hitta fyrkantiga och runda järnrör typ 5-6 meter långa och några vägräcken, dom fick jag gratis.

KruxeliduX sa:
vi har redan byggt själva boxen... kan man platta ut plaströr ?
man bode kunna.. jag ska testa =) har en kort box i plexi.. inte testat än men hoppas att den är bra.. men hur får man tag på riktiga sånna plastskivor som är i backen?

och hur ska man behandla en trärail?? har typ en as fet träplanka som jag har satt så att man railar "med-virkes" och typ testat och ta typ stearin på den.. men icke.. nån som har tipps?

/026

själv har vi byggt inrun av staket till hus tomter ni vet sånt här grönt plastnät med järn inuti.De glider jävligt bra plus att du behöver bara vatten på de för de ska glida så inge såpa behövs.men om de är lite bredare nätet än där du åker då så kommer nätet dras upp lite från marken när du åker.Då kan du ta tält pinnar för att trycka ner de i marken.

glider det bra med daxwax?? hitta en gammal burk sen tiden när man var ung o dum och använde den där skiten i håret.

ta en vanlig jävla planka och en tub glidmedel, 66 kr på apoteket..

men ett pvc rör funkar skitbra...de är ca 5m, har gjort så o man kan få tag på dem i nästan varje byggaffär

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp