Mattes sommarrailbygge (Klart)

MBurestam

Aktiv medlem
Tjabba!

Det diskuteras vilt här på freeride hur man bygger den bästa setupen för sommarskidåkning. Jag kommer via: http://mattesbygge.blogg.se/ ge steg för steg instruktioner och bilder dagligen från bygget för dom som vill ha tipps och nu är det snart klart med massor av bilder för den som vill ha lite inspiration.

Ha det bra! :)

Senast ändrad:
hoho han har en poäng mene jag tror inte det behövs mer fart. Men det återstår att se. Om det behövs, så ska jag spika fast en fet reling längst upp som man kan dra sig framåt i för mer fart.

mmm snyggtm en hir tänkte du egentligen landningen? jag tycker du borde lägga ut ett par mattor på gräset istället för på lastpallen, lär göra fett ont att ramla?!

snyggt, ser bra ut och så.. skulle gärna vilja se en film eller nått klipp på när du åker så man får se hur den fungerar "på riktigt." jag tror att plattan du har som landning mest kommer vara ivägen och skulle tipsa om att lägga ner lådsasgräsen rätt ner på gräsmattan istället.

Såhär ser våran ut, inte lika avanserad dock: http://i26.tinypic.com/2i1nodc.jpg

Ser ut som det kommer ge en jääävla fart det där, Med tanke på V_olaisen's som är så mkt kortare och antagligen har fart så det räcker.

Men kul bygge. Dyrt?

aa ni har nog rätt där med lastpallarna i landningen. det var lite jobbigt. tror jag ska, som ni säger, satsa på att lägga mattorna direkt på marken.

angående farten så blev det perfekt med fart. lite mycket kanske om man har såpan på men det är bara bra om man vill göra railen längre eller mera avancerad.
Vad gäller priset, det enda som kostade var mattorna och tre feta reglar. mattorna kostar 10 kr styck på rusta och det gick åt ca. 25 st. reglarna kostade runt 200 samanlagt har jag för mig. Övrigt material fick jag från grannen och lastpallarna som utgör åkytan hittade jag inne i stan och tyckte att de passade bättre hemma hos mig.

Lägg gärna upp bilder på era egna sommarbyggen! :)

Riktigt grymt gjort, håller själv på att bygga egen nedfart just nu.

Sedan gäller det att fixa till ett hopp och sedan ett rail lite åt sidan.
(Den är ganska så brant nedfarten)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp