maxhöjd för droppning på en kona shred?

G-bmx-T

Ny medlem
HEj jag har precis köpt en kona shred och undrar vid vilken höjd (hopp/dropp)cykeln inte pallar

beror på helt på droppet och din teknik.
är det plattlandning? är ladningne hård? mjuk?.

svårt bara säga något, testa 3meter och se om den håller

du har tur i dag! jag räknade utt det förra veckan på matte lektionen! om du har en sand landning, en kona shred med storlek 15 på ramen och en person som väger 75kg och är cirka 175 lång så kan han droppa 6,35m utan att knäcka ramen om han landar med 60% tryck på backhjulet och 40% tryck på framhjulet.

Senast ändrad:
Japan sa:
du har tur i dag! jag räknade utt det förra veckan på matte lektionen! om du har en sand landning, en kona shred med storlek 15 på ramen och en person som väger 75kg och är cirka 175 lång så kan han droppa 6,35m utan att knäcka ramen om han landar med 60% tryck på backhjulet och 40% tryck på framhjulet.
hahahahaha sköönaste idag!!!

beror på hur modig du har och vilken smärtgräns du har.
du behöver nog inte oroa dig eftersom jag knappast tror att du tänker gå ut och droppa en sisådär 6-7meter med din nyinköpta shred

Japan sa:
Fyfan va najs marcus:D tänk om jag hade sådana matematiska kunskaperXD då kan du ju räkna hur långt jag kan cykla med min cykel innan skiten böjer sej?

min polare drog redbull droppet som fans i åre med sin shred. det va typ 10m gap och 6 m drop

Japaner sa:
Japan sa:
Fyfan va najs marcus:D tänk om jag hade sådana matematiska kunskaperXD då kan du ju räkna hur långt jag kan cykla med min cykel innan skiten böjer sej?
ja det kan jag göra i morgon om du vill...

Förmodligen så ger sig fälgen först vid ett drop på 2meter,... (platt landning) sedan med lutande landning så finns ded nästan ingen gräns!

det är vell inte cykeln som lägger gränsen på höjden :P det är nog den som sitter på cykeln och på vilken höjd han bangar på ...jag vill se nån dra en 10m med ht :P

men nog klara ramen mycket stryk osv men det är nog komponenterna som viker sig vid hårda landningar. men om droppen är stor och landningen är smutt så klarar den nog ett par meter

// sim

Senast ändrad:
jo jag har ett tips ist för att sitta och fråga ;) gå ut och cykla och prova dig fram ..

ett till tips är vell att du kan gräva en landning det kan inte vara så svårt ...samla några polare nån spade och be dem gräva åt dig.. så gör jag iaf :P

//sim

eftersom du frågar hur mycke cyckeln INTE pallar så tror ja inte att den pallar 5675 m platt landning :P

om du ska droppa/hucka så borde du ha satsat mera på en fs hojj..

shreden en sån cykel utan en dirt/dual cykel

om du vill veta några bra spots dra ut och leta så kommer du hitta massor bara din fantasi funkar

//sim

Tillbaka
Topp