Mayrhofen 12/13

Mayrhofen 12/13
Ska alla ner och säsonga hela perioden eller finns det folk som drar ner senare?
Vi funderar på att köra till kanske mitten/slutet av februari och sedan dra över till Frankrike

Är det någon i så fall som är intresserade av att köpa säsongskort av oss (vi är 2 pers)?
:D

Mayrhofen 12/13
Nån som har koll på om det kommer vara några större events, tävlingar eller annat grymt under årets säsong som man inte får missa? Gissar väl på att det kommer finnas info om sånt väl på plats meeeeeen man är ju nyfiekn redan nu!:D

Mayrhofen 12/13
Defused sa:
Nån som har koll på om det kommer vara några större events, tävlingar eller annat grymt under årets säsong som man inte får missa? Gissar väl på att det kommer finnas info om sånt väl på plats meeeeeen man är ju nyfiekn redan nu!:D
Snowbombing, HELT klart! Det går ju inte att missa ;) -> http://www.snowbombing.com/
Men det är ju i och för sig inte förrän i april..

Senast ändrad:
Mayrhofen 12/13
Aaaa den där har jag faktiskt koll på just för att vi inte är kvar i Mayrhofen då utan i Costa Rica höhö
men damn det kommer bli röj där!

Mayrhofen 12/13
Aaah! vilken osis, men ändå, fy fasiken vad härligt att dra till Costa Rica! :)
Sen vet jag att det är en del tävlingar men minns inte just nu vad dom heter haha. Tror det är någon som drar igång säsongen också om jag inte minns helt fel. Men har bara sett det lite snabbt så jag kommer inte ihåg vad den hette heller haha...
Hur som helst, det kommer definitivt finnas en hel del saker att se fram emot där nere :D

Mayrhofen 12/13
Hey ppl!
Sitter just nu Zell am see med lite lägenhet torsk.. Vi börjar fundera på att styra bilen till Mayrhofen, men har lite frågor till er som varit där tidigare. Hur är åkningen med focus på puder? Om man ser på pistkartan så ser det ut att vara mest öppna ytor, finns det mycket lekfull skog? Hur är festen och hur svårt är det att styra boende på plats? Någon som befinner sig där nu?
Tacksam för svar :)

Mayrhofen 12/13
Mayerhofen är gigastiskt mkt bättre än Kaprun/Zell.

Det finns en hel del pensionat utmed järnvägen där värdfolket bor på först vån och sen hyr ut resten. Det va vid bensinmacken och uppåt. Det finns miljaders möjligheter att friåka. Zell är astrist. 2 dagar på Kapun så är man mätt. Bara att åka!

Mayrhofen 12/13
Hur går det för alla här? Hade varit kul att höra hur planerna ser ut :) Vilka är redan på plats, när åker ni andra ner och med vilka, boende osv?

Själv åker jag ner på fredag tillsammans med mougrif och en till. Vi har bokat en veckas boende i hopp om att kunna hitta något annat under tiden. Man blir ganska sugen nu när det ligger snö där nere...

Hoppas vi ses i vinter!

//Rasmus

Mayrhofen 12/13
Vi åker ner den 15/12 och stannar en sväng på vägen och räknar med att vara framme den 16/12
Boende fixat men inte på Gastof Zillertal :) Peppen är sjukt hög!! Den blev ju inte mindre av att det faktiskt ligger snö på marken hemma i Götet idag heller! :D

Mayrhofen 12/13
Vi har också bokat på gasthof från den 13/12 och framåt.

Om jag förstod det rätt , kostar det oss ca 1230 kr /pers i 9 dagar. Är inte ganska billigt? elelr är det jag som kollat fel?

Vad ligger säsongskortet på i år?

Man blir ju inte mindre taggad av kylan och snön här hemma! Blir ut att ta sig ut i längdspåret!

Mayrhofen 12/13
Tjena. Letar precis som många andra boende för säsongen. Gjorde min första säsong förra året, i Revelstoke och fick givetvis mersmak! Har inte tänkt jobba ett dugg utan åka så mycket bräda som möjligt. Övertaggad för en fet vinter!

Är det någon som har en plats ledig i något hört så tveka inte att höra av er!

Senast ändrad:
Mayrhofen 12/13
Gjort två säsonger i Mayrhofen, men drar vidare till staterna i år. men kommer att komma tillbaka från mitten/slutet av mars till mayr och stanna till slutet av april. så om någon av er faktiskt åker dit och åker hem lagom tills dess, så köper jag gärna ett säsongs kort av någon då, så man slipper fullpris korten för den korta tiden..
Vet att jag är tidigt ute, men ger er bara ett heads up :) ha en grym säsong annars.

Mayrhofen 12/13
Då var man nere och har invigt nya brädan!!
Bra dag igår men sjukt dålig sikt idag med dimma och mycket fallande snö!:D

Mayrhofen 12/13
Hallå allihopa!
Jag har letat boende i Mayrhofen sedan augusti utan lycka och är nu snart påväg ner för att jaga på plats istället.
Är det någon som möjligtvis har en plats över till en trevlig och redig tjej så hade det varit helt magiskt fantastiskt underbart! Har ni inte men kanske har hört talas om något så mottages alla tips o kontakter med stoor glädje:)

ja just det, kanske lite om mig själv.. Är en lättsam o laidback tös ursprungligen från lund men nu boende i uppsala. Har säsonger i chamonix och fonna i bagaget o har däremellan bott i massa kollektiv så e van vid o bo tight med okänt folk.. Har gått bara bra tidigare så det lär det göra med er me;)

Ni kan PMa mig eller facebooka på anna-maria hallengren!

harefiiint!

Mayrhofen 12/13
AnnaHallengren sa:
Hallå allihopa!
Jag har letat boende i Mayrhofen sedan augusti utan lycka och är nu snart påväg ner för att jaga på plats istället.
Är det någon som möjligtvis har en plats över till en trevlig och redig tjej så hade det varit helt magiskt fantastiskt underbart! Har ni inte men kanske har hört talas om något så mottages alla tips o kontakter med stoor glädje:)

ja just det, kanske lite om mig själv.. Är en lättsam o laidback tös ursprungligen från lund men nu boende i uppsala. Har säsonger i chamonix och fonna i bagaget o har däremellan bott i massa kollektiv så e van vid o bo tight med okänt folk.. Har gått bara bra tidigare så det lär det göra med er me;)

Ni kan PMa mig eller facebooka på anna-maria hallengren!

harefiiint!
Har du kollat med Rasmus Uno? Han hade ju två platser lediga hos sig för några dagar sedan :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp