Mycket najs tråd.
Jag skulle vilja påstå att jag är en liten bit framför kamelbulan i det här, men absolut inte mycket.
Jag har för någon vecka sen köpt P100 efter många lektyrer kring dessa skidor, rådfrågning hos mer erfarna vänner etc. Har däremot inte kollat på de där videosarna som ni länkade.
Men, poängen är att jag nu hoppar från en midja på 70 till midja 100, vilket är en del (Har visserligen testat Mythic rider, 84 midja, men bara testat).
Jag är nu väldigt ny på allt det här bredare, men jag tror iaf att ett hopp från 70 till 84 är en del bara rakt av. Skidorna var även de längsta jag någonsin åkt på (176 cm) och jag hade verkligen inga som helst problem med att lägga upp dem på kant med en svängradie på 21 meter för att sedan trycka dit dom och bränna ner i pisten.
Det första min kompis sa om P100 när jag frågade honom var; "DE ÄR KICKASS!!!!" (han kör numera hendryx med någon form av midja mellan 100-120, tror jag) Han har iaf väldigt bra koll på det där.
Jag har inte hört ett enda ont ord om P100 hittills, mer än att folk tycker de är dåliga i parken (vilket är något varken du eller jag söker

).
De ska även vara lite smått jobbiga på is, men vill man ha en bra skida på is antar jag att man måste gå in på racing ^^,
Känn er välkomna att såga mig och påstå vart jag har fel. Är själv väldigt nyfiken på detta nya och vill lära mig massa mer än det lilla jag kan.