Men?

• Trådstartare Trådstartare GNU
  • Start datum Start datum
Men?
Jibberisch sa:
@GNU
Them feelz! #kämpa

@Jadin
Grekland säger du. Fan, jag ogillar att besöka länder som inte bygger färdigt sina hus och inspirerar sallader så hårt att en hel salladsgenre tar dess namn.

@centralbyrakraten
Transatips!? Om du skulle köpa en ny, just idag, just här och nu, vad är det första du skulle titta på! (Utan att ha druckit grogg)
Kämpa? Äääääh. Hela världen är full av folk som kämpar mot allt möjligt. Jag är mer för möjligheten att ge upp!

Men?
På längden borde jag passa i ett antal fack
@Jibberisch. Frågan är vem som ska lyfta mig?

Angående ålder, tråkighet osv så skulle jag nog påstå att det för en gång skull inte har med vårt subjektiva tänkande att göra utan snarare dumheten i människorna runt oss. Vilket förvisso påverkar vår subjektivitet, men det är snarare ett resultat av problemet. Politiker gillar ju att utmåla problemens resultat som det verkliga problemet så det hela blir nog lättast om vi går i vår utrikesministers fotsteg allihop. På så vis borde den upplevda livslängden bli ganska lik dagens samtidigt som livslängden förkortas dramatiskt för majoriteten av människor. Till slut kanske jorden tom blir en fin plats att vistas på. Utan folk. Då kan vi dricka grogg på Hoth. Utan vatten.

@glisseur, givetvis! Hur kunde jag glömma bort den fantastiska tråden. Hade glömt hur gammal den egentligen är.

Men?
@G-arle
@Vattendroppe eftersom vi representerar det yngre gardet i den här tråden kan vi väl förenas i den något bakvänt ångestframkallande insikten om att ha gått på högstadiet när Tisse härjade som värst här på sidan. :D

Men?
G-arle sa:
På längden borde jag passa i ett antal fack
@Jibberisch. Frågan är vem som ska lyfta mig?

Angående ålder, tråkighet osv så skulle jag nog påstå att det för en gång skull inte har med vårt subjektiva tänkande att göra utan snarare dumheten i människorna runt oss. Vilket förvisso påverkar vår subjektivitet, men det är snarare ett resultat av problemet. Politiker gillar ju att utmåla problemens resultat som det verkliga problemet så det hela blir nog lättast om vi går i vår utrikesministers fotsteg allihop. På så vis borde den upplevda livslängden bli ganska lik dagens samtidigt som livslängden förkortas dramatiskt för majoriteten av människor. Till slut kanske jorden tom blir en fin plats att vistas på. Utan folk. Då kan vi dricka grogg på Hoth. Utan vatten.
Fuark, I is dis quote. Ja, det enda rätta borde väl rimligen vara för mänskligheten att packa och dra. Den här planeten förtjänar bättre.

Jag lyfter dig. Men tiden är knapp! Det är väl bara en tidsfråga innan du får en egen omloppsbana. *poke the fat kid*

Men?
Vattendroppe sa:
Alltså. Det känns som ett annat liv när jag gick i högstadiet. Har världen funnits så länge ens!?
Hade det inte varit för en samling nitiska dagböcker signerade mitt yngre jag hade jag tvivlat. Men jo, så är det. Men fan det känns skevt. (Å andra sidan känns det ibland som att livet och universum började i slutet av 2007, även känt som året då snödjävulen bet tag i mig och aldrig släppte.)

Men?
Heddious sa:
Vattendroppe sa:
Alltså. Det känns som ett annat liv när jag gick i högstadiet. Har världen funnits så länge ens!?
Hade det inte varit för en samling nitiska dagböcker signerade mitt yngre jag hade jag tvivlat. Men jo, så är det. Men fan det känns skevt. (Å andra sidan känns det ibland som att livet och universum började i slutet av 2007, även känt som året då snödjävulen bet tag i mig och aldrig släppte.)
Universum började en kall aprildag 1987. True story.

Men?

@Jibberisch
Mannen i fråga som gjorde denna underbara glass är aussie, så det är nog där man ska börja leta...
Om man nu inte har något emot gigantiska spindlar och livsfarliga ormar

Men?
Heddious sa:
Vattendroppe sa:
Jag har ett och annat vagt minne (och några mindre vaga) från den tiden, men det kan väl inte tas som någon slags stöd för dess existens egentligen? Nej, jag är mer inne på samma som du, 2007 var då livet började.

Men?
Heddious sa:
Vattendroppe sa:
2007? Då var världen död och begraven sedan länge. Dock finns en massa folk som lever i villfarelsen att den fortfarande finns kvar. Men det betyder inte att dom har rätt.
Nä. -56. Då började allt. Stenmark, Wassberg, Frank Andersson, Borg... Alla som blev nåt föddes då.
Sen, tio år senare kom början på allt slut. Då föddes dom som verkligen inte blev nåt. Som jag själv till exempel. Och en massa andra bortglömda figurer.
Frågan är om 2007 egentligen är något annat än en milleniebugg?

Men?
GNU sa:
Heddious sa:
Vattendroppe sa:
2007? Då var världen död och begraven sedan länge. Dock finns en massa folk som lever i villfarelsen att den fortfarande finns kvar. Men det betyder inte att dom har rätt.
Nä. -56. Då började allt. Stenmark, Wassberg, Frank Andersson, Borg... Alla som blev nåt föddes då.
Sen, tio år senare kom början på allt slut. Då föddes dom som verkligen inte blev nåt. Som jag själv till exempel. Och en massa andra bortglömda figurer.
2007 var ju trots allt året mellan fyllesångs två rymdpromenader, kanske inte existerar över huvud taget? Var också året jag började högskolan, och bevisligen har jag ju nån form av papper på nån form av examen signerat av nån form av rektor, så nånting måste iaf ha hänt 2007?

Men?
Vattendroppe sa:
GNU sa:
Heddious sa:
2007 var ju trots allt året mellan fyllesångs två rymdpromenader, kanske inte existerar över huvud taget? Var också året jag började högskolan, och bevisligen har jag ju nån form av papper på nån form av examen signerat av nån form av rektor, så nånting måste iaf ha hänt 2007?
Du är säker på att det inte är 2007 nu? Eller att 2007 och 2014 är samma? Samma sju år som går runt-runt-runt?

Men?

@gnu
Jag är faktiskt inte säker. Började högskolan 07 slutade 14, mer och mer tyder ju onekligen på att jag inte gått på högskolan, utan endast befunnit mig i något slags limbo medan tiden stått still!

Men?
Detta måste ju supportas!

Som antagligen yngst här kan jag utan att skämmas berätta att jag inte riktigt hade koll på groggens urspung och historia. Med endast en säsong i bagaget, är min erfarenhet såklart ytterst begränsad. Groggen i vinras var väl kanske Denner-vodka med Prix-juice eller liknande. Mest dracks det dock Prix-öl. Världens bästa öl ur vissa synvinklar. När det gäller Fernet känns det som ett självklart inslag om det var utgång på g, och drycken bär namnet Friåkarkraft. Fernet dricks av seriösa friåkare, så enkelt är det.

I övrigt när det gäller supandet har jag några små funderingar. Nummer ett är att man behöver absolut inte dricka för att ha kul, men man behöver ju inte heller ha kul för att dricka. Vidare bör man ha gjort sig förtjänt av ölen/groggen/ferneten. Var du inte ute och åkte under dagen blir det inget samkväm eller dryckesintagande till kvällen. På säsong alltså. Sommaren är en annan arena, en annan liga.

Det var väl det jag hade att säga om det.

För er som säger att livet började 2007, kan jag säga att jag minns inte riktigt det. Blandar ihop det med 2006 och 2008. Livet som 12-14åring är alltså lite suddigt, och ganska så händelselöst. Livet för mig började 2001, då familjen flyttade från grå, regnig stad till fjäll och snö, och igen 2008/9 då jag upptäckte friåkning och köpte mina första feta lagg, och igen under 2012/13 då jag helt plötsligt var myndig, hade sponsorer, och kunde åka skidor så mycket skolan och plånboken tillät. I höstas upptäckte jag surfen, och även då började livet. Sen startade det på riktigt förra säsongen, som vilken då var min första efter studenten. Jag har mina föraningar om att livet kommer påbörjas ytterligare ett gäng gånger i mitt liv.

Bli vuxen känns ovärt.

Men?
centralbyrakraten sa:
GNU sa:
Du är säker på att det inte är 2007 nu? Eller att 2007 och 2014 är samma? Samma sju år som går runt-runt-runt?
Tror att ni håller på att hitta något här. New Age-rörelsen har också börjat ana att det finns någon form av 7-årslaps.

Jag ser framför mig hur new school blir new age.

Min bror bor i Molkom. Vad nu det har med saken att göra.
Säkert ingenting!

Men?
centralbyrakraten sa:
GNU sa:
Min bror bor i Molkom. Vad nu det har med saken att göra.
Säkert ingenting!
Det är alldeles för många sammanträffanden här. Det luktar konspiration lång väg.

7 års-kopplingen går att spåra till Illuminati. Allt hänger ihop, antagligen så är det CIA och flygbolagen som ligger bakom förändringen på Freeride.
Kan vi få bekräftat att den kända skådespelaren är Persbrandt så är saken biff. Då är det sant!
http://metrobloggen.se/merkel/livet_i_7_ars_intervaller/

Men?
Eftersom jag alldeles för sent i livet, och dessutom i dubbel bemärkelse, miste alposkulden 2007 så måste ni vara nåt på spåret här. Gu så skönt när bitarna faller på plats! :/

Men?
GNU sa:
Vattendroppe sa:
GNU sa:
Fast Freerides nya kärna kanske hellre dricker oboy än fernet, och har inget könshår att elda?
Oboy är förvisso gott, fernet är väl snäppet över vana tallin, men oboy med minttu är jävligt fint. Eller amaretto. Fast det enda rätta är grädd-drinkar på gold strike. Det tar ett tag, men när det slår är det en jävla käftsmäll. Och kom ihåg, riktiga drinkar blandas med decilitermått.

Anledning att vi inte eldar könshår är för att vi redan eldat upp allt.
Inte så noga vad som blandas. Bara set inte blandas svagare än 70-70!!
vadå blanda? Här dricks de oblandat! :P

Men?
Oliwaan sa:
GNU sa:
Vattendroppe sa:
Oboy är förvisso gott, fernet är väl snäppet över vana tallin, men oboy med minttu är jävligt fint. Eller amaretto. Fast det enda rätta är grädd-drinkar på gold strike. Det tar ett tag, men när det slår är det en jävla käftsmäll. Och kom ihåg, riktiga drinkar blandas med decilitermått.

Anledning att vi inte eldar könshår är för att vi redan eldat upp allt.
Inte så noga vad som blandas. Bara set inte blandas svagare än 70-70!!
vadå blanda? Här dricks de oblandat! :P
Tufft. Fast för att vidga dina vyer kanske en ginåvodka, blandad 70/70, vore nåt?

Men?
Vattendroppe sa:
Heddious sa:
är satsumas en snigel också? hur kan detta ha undgått mig?!
Enligt wiki är det så! The more you know...
20130302-025609-153-123.jpg

wiki har alltid rätt? :)

Men?
När jag var ung drack vi hembränt och åkte kopråm till byggdens dansbana där vi slogs med pojkarna från grannbyn. Dagens ungdom dricker chokladmjölk, åker buss och slåss mot låtsasfigurer på sina datormaskiner.
Och ni undrar var det gick fel...

Men?
Vattendroppe sa:
Jibberisch sa:
@vattendroppe
Glassiansk felskrivning...
Jag klandrar dig inte, glass är ju trots allt guds svar till smaklökarna.
Mmmm glass är så jävla bra! Fan nu blev jag sugen på glass. Och gifflar. I shall emark upon an adventure to the holy land of Pressbyrån.

Om inte @G-arle har ätit upp alla gifflar som finns. Det ryktas om att han äter fler och mer gifflar snabbare än Lucky Luke skjuter skott på skott.

Men?

@Jibberisch
Fufan, gifflar och vaniljglass. Sia hade för ett tag sen glass med smak av Kiviks äppelcider, det var hysteriskt fint måste jag säga!

Tyvärr är jag nekad glass för egen del framöver pga dietexperiment. Men bacon är okej, vilket är tur, fan vet annars hur jag skulle överleva.

Men?

@vattendroppe

Det luktar LGFHC om det där långväg! Ingen glass!? Sjukt. Baconinlindad vaniljglass då?

Plockade upp en påse Polly med smak av Ahlgrens bilar också. Det här! Tammefan! Någon på Cloetta förtjänar hyllningar, priser och landområden. Geni!

Tillbaka
Topp