Mest snö för pengarna i december (typ 10-13dec)

Henk021

Medlem
Tjena, ska ventilera skidnerverna lite inna säsongen tänkte jag, var får man mest snö och bäst åkning om man främst är ute efter offpist. Har funderat på kobdalis, vemdalen, bydalsfjällen, ramund?

Kom med tips, ideer och erfarenhet :)

ät snö!

Det beror ju alldeles på var du startar din resa någonstans. Startar du i Sthlm är väl mest snö för pengarna förmodligen i Hammarbybacken. Jag skulle dock rekommendera Kvisthamrabacken i Norrtälje sju mil norr om huvudstaden. Det är sjukt mycket snö och dessutom är det inga saftiga liftkortspriser.

Okej om jag omformulerar mig, mest snö vid den här tiden på året, var ska man åka?:P tack för tipsen om kvisthamrabacken;)

Mitt svar kommer att låta som ett skämt men vad jag har hört finns det mest snö i Sverige i Mullsjö samt Trollhättan. Upp emot 75 cm. Har faktiskt funderat på att åka ditåt och leta efter berg för op. Har någon prövat?

Låter ju sjukt! Hade ju varit perfekt för en helgutflykt :P kanske man kan dra ihop en expedition:P

Ligger inte vidare mycket natursnö i Kåbdalis, någon offpist-åkning är det inte tal om om du vill ha belaget kvar.

Skulle satsa mer på fallhöjd än snömängd just nu om jag ska vara ärlig..

anlidningen till att jag funderar på kobban är för en kompis bor i luleå så blir nog n trip upp dit i helgen:P sen är ju dom här dumpen i småland väldans lockande...! tack för tipsen

Tillbaka
Topp