En fråga bara. Jag ser förvånandsvärt ofta att folk anger att de kör vinklar som inte är jämnt delbara med 3. Om man inte har en Burton med ICS så är väl alla bidningsplattor gjorda så att varje steg som man vinklar bindningarna är 3 grader åt gången, alltså 0, 3, 6, 9, 12, 15, 18, 21 osv? Alltså borde du inte kunna köra +16 på den främre foten, eller?pontus-k2 sa:har union force i L/XL. och kör -15/+16
mannen med känsla för detaljer!Doughboy sa:En fråga bara. Jag ser förvånandsvärt ofta att folk anger att de kör vinklar som inte är jämnt delbara med 3. Om man inte har en Burton med ICS så är väl alla bidningsplattor gjorda så att varje steg som man vinklar bindningarna är 3 grader åt gången, alltså 0, 3, 6, 9, 12, 15, 18, 21 osv? Alltså borde du inte kunna köra +16 på den främre foten, eller?pontus-k2 sa:har union force i L/XL. och kör -15/+16
Nej, men hur svårt är det att hålla reda på 3-graders intervaller? Det har ju bara varit så sen bindningar med disc kom i början av 90-talet:DCustomX sa:mannen med känsla för detaljer!![]()
Tror han bara menade att du var uppmärksam Dough. Men sant som du säger, hur svårt ska det vara? Eller skruvar folk med bara en skruv?Doughboy sa:Nej, men hur svårt är det att hålla reda på 3-graders intervaller? Det har ju bara varit så sen bindningar med disc kom i början av 90-talet:DCustomX sa:mannen med känsla för detaljer!![]()
Köp ett par sköna boots i rätt storlek och köp en Lib-Tech Skunk Ape eller en Gnu Riders Choice W. Båda är 26,8 i midjan.flowsnow sa:Tänkte stjäla tråden lite om det är okej >
Jag har 46 på mina boots och min bräda skulle jag gissa är mellan 25,5 - 26 cm bred. Det sticker ut ca 2-3 cm (och då har jag ställt in bindningarna). Jag har egentligen 47, men bootsen funkar ändå. Jag känner om jag åker flera dagar i rad börjar jag få lite ont i tårna. Men det är inte ofta jag kör flera dagar i sträck. Bör jag byta ut brädan och bootsen o satsa på bredare o större?
Det är en helt annan sak att stå med brädan på snö och med fart få upp brädan på kant. Min brorsa har 9,5 i boots och kör en Lib-Tech som är 26,6 i midjan och han har aldrig haft några problem med några svängar. Jag tror att du nojar över detta helt i onödan.pontus-k2 sa:men när jag står över brädan tycker jag att det känns as brett och när jag ska gå up på både tå och häl skär bara platt på en filt eller nått så är det lite ansträngande att komma upp.