min longboard tappade ett hjul

mWadsten

Aktiv medlem
Tjabba! tänkte bara hör lite här om det är någon som råkat ut för samma sak som mig. Jag va ute och gled lite med brädan en kväll och när jag fått tillräckligt med fart och slutat kicka så åker jag som vanligt... tills vänster framhjul lossnade.

det jag undrar är hur kan det komma sig att hjulet lossnade? (det hade inget med underlaget att göra och brädan samt truckarna hade aldrig krånglat föut)

muttern som sitter utanpå hjulet som är jängad i trucken kanske var löst åtdragen och lossnade? därför lossnade antagligen hjulet också?

Hahah begåvad fråga måste jag säga.. Men du borde känt i svängarna ifall muttern var påväg att lossna då hjulet borde "vobbla" sidleds..

antagligen ngn mutter/skruv som vart lös:P men hur gick det med dej då? antar att du skarapa upp ansiktet lr ngt liknande?

undar också hur fan du lyckades? du borde ju ha känt de? nåja muttern satt väll antagligen lite läst och sedan har den vibrerat av.. blev de en fin vurpa?

var i stapel i målmö i somras.. skulle köra en olie utför en trappa och sen tog det tvär stopp och då hade hjulet lossnat.. vet inte hur det åkte av heller..

har kollat och undersökt skruven lite, ser nästan ut som den har gått av på nåt sätt...

men annars gick det ganska bra med mig klarade mig undan från huvud skador men handleden fick sig en hård smäll och så fick lite skrapsår som man inte känner så mkt av:P

Jag har lyckats med att ha av pinnen hjulet sitter på. Men detta var på min vanliga skate.

Kan hända när den sitter för löst har hänt mig, Men skura inte för hårt för då snurar inte hjulen lika bra!

Tillbaka
Topp