Monis
Ny medlem
Min marker är död
Vart går gränsen till billiga?Hasse sa:Skirsnack att Marker suger. Billiga bindningar suger!!!! Lär er det!!!
//H
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vart går gränsen till billiga?Hasse sa:Skirsnack att Marker suger. Billiga bindningar suger!!!! Lär er det!!!
//H
m11 free är en jibb bindning m12 free också säljs med airpad för mjukare landning, och helvete vad do mpajjar lättHasse sa:Eller som jag har sagt så många gånger förrut!! Köp bindningar som är anpassade för jibbing!! Inga bindningar som igår i "lågpris" paketen...
//H
m12 d? dom säljs ju på public enemy som e en bästa parkskidan hos k2 typ och då borde de ju va en bindning som hller för avancerade åkare?Hasse sa:Och för vilka är M11 gjorda för då? Jo för folk som inte har bindningarna på mer än 7-8 typ. Nya Jester är en jibb bindning.
//H
jo men det är en jibb bindning, lr hur?Hasse sa:Ja men bara för att det säljs i paket betyder det inte att det är en bra bindning. Tror du att Pep Fujas kör med M12??? Finns en anledning till varför proffsen kör med bindningar som går högre upp i din skalan.
//H
samma som hände med min :pGurraW sa:skistoppern pajjar på markerbindningarna så fort man tappar skidan :S mina två pajjade igår efter en 540 och landade helt rätt :S
Vad spelar det för roll om det är en hoppbindning eller inte? Löser den ut när den inte ska så är det en dålig bindning, eller än oftare, felinställd eller för klen för ändamålet.a_ahlnas sa:jo men det är en jibb bindning, lr hur?
Får hålla med Woppa där. Har själv hoppat med mina marker 12 hela vinter och sen jag drog fjädern i botten har dom inte lossnat en ända gång. Medan Jacob som är lika stor och tung som mig har konsumerat skistoppers till frukost, lunch och middag. Men de hela handlar om hur man landar o står på skidan. Landar du rätt skulle de räcka gott med en barn bindning. Så stompa landingen, byt bindning eller sluta gnäll.Lima-ko sa:Vad spelar det för roll om det är en hoppbindning eller inte? Löser den ut när den inte ska så är det en dålig bindning, eller än oftare, felinställd eller för klen för ändamålet.a_ahlnas sa:jo men det är en jibb bindning, lr hur?
Bara för att en bindning heter jib betyder det inte att det är den enda bindningen i deras sortiment som går att hoppa med. Ofta har de bara en liten kudde mellan bindning och skida och lite flashigare färger som ska tilltala de ytliga skidåkarna lite mer.
Ebony_Patrik sa:Lämna in dom å kräv nya tills din handlare inser att den bindningen inte är gjord för den åkning som skidan är gjord för!
Det kommer ta tid och vara allmänt jobbigt att hela tiden reklamera grejjerna, men keep it up, så kanske du till slut får en riktig bindning!!
Personligen gillar jag Rossignol och Look bäst! Har aldrig haft några problem med dessa... Skidan sitter alltid kvar, förutom när den verkligen verkligen måste lösa ut!
japp efter som jag är så grym så stompar jag ju allt i parken och då funkar det ju fint med ett par M12.Lima-ko sa:Kalle, vad sjutton är det du säger? Att Marker 12 duger till en riktig karl?
problemet e att jag köpte från sport-conrad..Lima-ko sa:lindajn: följande bra tips kom tidigt i tråden, som nog tyvärr är det enda alternativet. de kommer inte ge dig en bättre bindning så där på en gång, kanske om du lägger emellan en slant, på 3-4 försöket.
Ebony_Patrik sa:Lämna in dom å kräv nya tills din handlare inser att den bindningen inte är gjord för den åkning som skidan är gjord för!
Det kommer ta tid och vara allmänt jobbigt att hela tiden reklamera grejjerna, men keep it up, så kanske du till slut får en riktig bindning!!
Personligen gillar jag Rossignol och Look bäst! Har aldrig haft några problem med dessa... Skidan sitter alltid kvar, förutom när den verkligen verkligen måste lösa ut!
rossignol köper ju in bindningar av look.Deespin sa:ah salomon visste jag ju också, och rossignolface-plant sa:deespin:
salomon
scott(egentligen salomon som gör dom men ändå)
rossignol
fischer
atomic
dom jag kan komma på
men gör verkligen fisher bindningar, tar inte dom från tyrolia/marker?
förövrigt ställde jag frågan för att jag blir så förvirrad av vilka som tar av vilka osv
Har priset så stor betydelse?!Hasse sa:Skitsnack att Marker suger. Billiga bindningar suger!!!! Lär er det!!!
//H
Men du Ohm1e, tror du dom där skidorna var meningen att massproduceras för att sälja rejält eller? Nej, det var nog bara ett test att se ifall det skulle funka.Ohm1e sa:Har priset så stor betydelse?!Hasse sa:Skitsnack att Marker suger. Billiga bindningar suger!!!! Lär er det!!!
//H
Bara för att priset är top så behöver inte bindningen vara de.
Kolla bara på dom där skidorna för 50.000 eller va det nu var?,
Ser inge specifikt me dom. förrutom att det var Stenkärna eller va de nu var?.
Aja jag går då i alla fall inte efter vad priset ligger på. utan vad det är för bindning.