Misty 5

maxekholm

Medlem
Misty 5
Hej!
jag ska till sälen runt påsk och ska åka i stöten. Jag har tänkt att prova misty 5 på big air bagen och jag undrar om det finns något speciellt jag bör tänka på när jag gör det med skidor?

Misty 5
Testade Misty förra veckan och fick lite ont i handleden någon dag men det var rätt lungt. Var endå rätta nära på den.

Efter det har jag fått tipset att kasta mig mot ena pjäxan (vilket jag gjorde också).
Saken jag gjorde fel är att jag inte drog in benen något så dra in benen och kasta dig mot ena pjäxan!

Misty 5
Ska bara säga att inrunet till big air bagen är sjukt kort. Det är knepigt att få fart. Sen går det inte att åka vidare heller om man nu skulle sätta tricket..

Senast ändrad:
Misty 5
jag brukar kasta mej lite framåt innan dyker ner mot pjäxan... Men om du kan det på studsmatta BRA så kommer de nästan av sig själv..

Lånar tråden lite: man får väl inteanvända stavar när man hoppar på den,för jag menar en stav skulle lätt kunna gå igenom å punktera den...?

Misty 5
sebbe_b sa:
Ska bara säga att inrunet till big air bagen är sjukt kort. Det är knepigt att få fart. Sen går det inte att åka vidare heller om man nu skulle sätta tricket..
går de ju! stompar man de som glider man ju en bit, sen ramlar man kanske...

Misty 5
Av: R-R | 2009-03-04 20:53 Citera

sebbe_b skrev:

När man landar straight så glider iaf jag oftast vidare men sw är knepigare

Misty 5
Hojaja sa:
Av: R-R | 2009-03-04 20:53 Citera

sebbe_b skrev:

När man landar straight så glider iaf jag oftast vidare men sw är knepigare
hur gick det med mistyn? :)

Misty 5
Av: Aspebo | Igår 22:12 Citera
yeah lyckat :) men satt du den på bagen så borde det nog inte va nå problem i ett vanligt hopp :)

Får se om jag klarar landningen bara. Jag menar det är lite hårdare att landa i riktigt hopp. Men det ska nog gå:)

Tillbaka
Topp