mitt rail bygge projekt

• Trådstartare Trådstartare Allemaaan
  • Start datum Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
mitt rail bygge projekt
hur tjock är plywooden? Du kan ju inte på allvar tro att det räcker att spika ihop plywoodskivorna.. du måste ju bygga en stabil ram och sätta plywooden utanför..

mitt rail bygge projekt
paffare sa:
hur tjock är plywooden? Du kan ju inte på allvar tro att det räcker att spika ihop plywoodskivorna.. du måste ju bygga en stabil ram och sätta plywooden utanför..
yes behövs säkert...

ni kan ju fortsätta spekulera hur dålig den kommer bli och så tills den är klar...

mitt rail bygge projekt
Hade du tänkt att bara skruva ihop plywoodskivorna i varann? Man måste ha reglar i varje hörna minst, annars blir det svårt att få den stabil med tanke på kraften när du hoppar på den.

mitt rail bygge projekt
Ja, som paffare sa måste du självklart ha en stomme av ribbor eller annat men det hade du vell redan räknat med, eller?

Visst är bra att du försöker, kan ju bli riktigt bra men som det ser ut i mina ögon just nu är det dömt att misslyckas. En feting rail endast uppbyggt av en fyrkant med plyawood och några skärbrädor där på. Ska du ända satsa, lägga ut pengar osv finns det bättre vägar att gå! Tror även det finns lite tips i div. trådar här på freeride som kan vägleda dig.

Denna är rätt bra, Nojlas förklarar:
https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=16862

En sak till, om skärbrädorna är materialet du ska glida på kommer det ju bli väldigt många skarvar/jack på "feting railen" med nio skärbrädor. Dessutom är vell inte skärbrädematerial speciellt ultimat att glida på? Gå till en glasmästare och köp lite hammarplast!

mitt rail bygge projekt
FelixL sa:
Ja, som paffare sa måste du självklart ha en stomme av ribbor eller annat men det hade du vell redan räknat med, eller?

Visst är bra att du försöker, kan ju bli riktigt bra men som det ser ut i mina ögon just nu är det dömt att misslyckas. En feting rail endast uppbyggt av en fyrkant med plyawood och några skärbrädor där på. Ska du ända satsa, lägga ut pengar osv finns det bättre vägar att gå! Tror även det finns lite tips i div. trådar här på freeride som kan vägleda dig.

Denna är rätt bra, Nojlas förklarar:
https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=16862

En sak till, om skärbrädorna är materialet du ska glida på kommer det ju bli väldigt många skarvar/jack på "feting railen" med nio skärbrädor. Dessutom är vell inte skärbrädematerial speciellt ultimat att glida på? Gå till en glasmästare och köp lite hammarplast!
Hörru Bodenis lyssna på Mr Felix säger jag bara.

mitt rail bygge projekt
ett tips är att bygga den längre, 3 meter är väldigt kort...

mitt rail bygge projekt
För att göra det enkelt för dig kan du helt enkelt hijacka några, kanske 10 lastpallar. Sen sågar du igenom dom på mitten så du får rätt bredd, det blir la typ 40-50cm vad vet jag...
Sen fäster du dom i varandra på längden, och då har du en schysst stomme att bygga på.
Lättaste att fästa dom tillsammans med varandra bör ju vara om du lägger en tjockare skiva av trä på högkant mellan dom, sen skruvar du fast dom i varandra. Efter det så gör du som Felix säger och skaffar dig lite plast, jag tror att det ska vara polyetene plast som grund men lite inte på den faktan... iaf den plasten jag tycker att du bör använda dig av är följande!

Den plasten som finns undertill på lampor, ofta sådana Halvmåneformade lampor som sitter på väggar! Usch så bra den glider...

Jag förstår inte vrf man måste ha järnrör dock, nån som care att explejna det för mig?

mitt rail bygge projekt
felix med flera har redan explejnat det en gång lite tidigare i tråden.
Det uppenbara för mig är ju att det håller bättre!

mitt rail bygge projekt
Ja men vrf skulle det hålla bättre för att två rör sitter på vardera sida? Kan du Explejna det?

Det med att man inte kan göra pretzels, vad fan det nu är, bryr Bodenis inte om...

mitt rail bygge projekt
här är en prototypritning på en fetingrail jag tänker bygga utav x antal skurbrädor i diverse polyestermaterial.

skurbräda nr 1 and counting
56374865_1.jpg

mitt rail bygge projekt
sen så försök skaffa EN bräda istället för 9st. gå in till bejers och fråga om dom har några spillbitar som kan passa, jag gjorde det, kan tyvärr inte säga vad materialet hette för det vet jag inte.

mitt rail bygge projekt
alltså, 3 meter är på tok för kort.. då hinner du knapt landa innan du kommit av.. satsa på 4-5 minst, så hinner man nöta lite snurrar upp och av

annars såg de väl bra ut

mitt rail bygge projekt
tack jeppenator äntligen nån som är positiv

varför går det inte med skärbrädor visst det blir några hål men palla du trillar ju inte ner emdd skidorna där direkt!

och så säger jag det en gång för alla så alla kan sluta säga det

JA JAG VET ATT JAG MÅSTE HA REGLAR UNDER SÅ DUM ÄR JAG INTE JAG SA DET TIDIGARE I TRÅDEN SÅ PALLA ATT NI GÅR IN OCH SKRIVER DET TYP 10 ANVÄNDARE LÄGG NER!

så... tack...

mitt rail bygge projekt
edit:

har hittat en billigare plywood skiva så det blir 207 kr för all plywood plus lite reglar och skräp :P

plus 171 för skärbrädorna

det nya totala priset är alltså 378kr

Senast ändrad:
mitt rail bygge projekt
Verkar som om det behövs en GUIDE HUR MAN BYGGER BILLIGA OCH BRA boxar för trädgårdsbruk! De flesta av ni tomtar har ju 0-koll.. Nån som har en bra box och känner sig manad att hjälpa?

Kan nån hastigt förklara för en snöbrädesåkare vilket trick Prezel är?

mitt rail bygge projekt
Jag och en kompis har byggt en grym box, bortsett från att den är lite kort och att plexit sprack i kanterna efter första sessionen. Kan se om jag kan dra ihop en liten guide och ritning sen.

mitt rail bygge projekt
bodenis sa:
edit:

har hittat en billigare plywood skiva så det blir 207 kr för all plywood plus lite reglar och skräp :P

plus 171 för skärbrädorna

det nya totala priset är alltså 378kr
misstänker dock att du räknat fel igen.

mitt rail bygge projekt
Glöm inte reglarna som är själva stammen dock!

mitt rail bygge projekt
ett tips bara, gör den längre än 3 meter. jag byggde en som var 3 meter och det är åt helvete för kort, man tröttnar direkt. den lär vara minst 6 meter om man ens ska hinna göra nåt på den

mitt rail bygge projekt
mitt rail bygge projekt
thom8 sa:
ett tips bara, gör den längre än 3 meter. jag byggde en som var 3 meter och det är åt helvete för kort, man tröttnar direkt. den lär vara minst 6 meter om man ens ska hinna göra nåt på den
ok tack mm ska göra den längre kanske...

mitt rail bygge projekt
eftersom typ hela det här bygget kommer sketa sig så tänkte jag leta efter lastpallar och lägga mitt typ 5m långa plaströr i en av springorna på lastpall på ena sidan och sedan på den andra sidan

vips en sketen rail typ nästan gratis

ritning kanske kommer eller inte på grund av att alla e så jävla negativa och otrevliga på det här forumet...

Senast ändrad:
mitt rail bygge projekt
jonathan-o, vänta dig en tjock bann nu eftersom bodensis har anmält dig. Mycket osportsligt att påstå att han räknat fel (igen).

Nej men bodensis, inte är vi otrevliga. Kolla t,ex in kommentarerna vi gett dig på bilden då du droppar från ett bod-tak. Toppenbetyg rakt igenom, vi gillar dig grabben :)

Men detta projekt kändes lite dömt att misslyckas i förväg, inget illa menat men vem går till Clas Ohlsson och köper 9 skärbrädor för att sedan bygga en rail av dom?

Som jag sade igår, skulle detta sluta i mörker utan något resultat.
Piska upp mig rejält nu, genomför projektet, köp dina skärbrädor och slå oss alla på näsorna genom att fullfölja detta och göra en "feting rail" av dom. Då kan du stoltsera i evigheter, freerides boxexpert!

Ge inte upp, lyssna inte på allt det negativa. Kör på och visa att du faktiskt kan leverera!

mitt rail bygge projekt
en fråga bara...

Varför köper du inte stål och svetsar lite istället? : P

Fett mycket roligare att köra rails

mitt rail bygge projekt
Mjo jag undrar det också...

Men bodenis, alla är otrevliga? Alla är ärliga, din första design är lika stabil som Lars Ohlys konsistens, därför du behöver lots of help. Vad glad att du har fått hjälp ist.

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp