mitt rail bygge projekt

• Trådstartare Trådstartare Allemaaan
  • Start datum Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
mitt rail bygge projekt
sockervadds sa:
Mjo jag undrar det också...

Men bodenis, alla är otrevliga? Alla är ärliga, din första design var lika stabil som Göran Perssons politik, därför du behöver lots of help. Vad glad att du har fått hjälp ist.
jag har inte fått nån hjälp... i så fall onödig ni kan ju va lite otrevlig, alla är inte otrevliga jeppenator va inte det i denna tråd te x

mitt rail bygge projekt
You-Know-Who sa:
en fråga bara...

Varför köper du inte stål och svetsar lite istället? : P

Fett mycket roligare att köra rails
Det är ju en rail han ska bygga, står ju klart och tydligt "feting rail".
Dock i form av en skärbrädebox, kanske därför den benämns "feting" som i detta fall betyder bred eller?

mitt rail bygge projekt
bodenis sa:
sockervadds sa:

Men bodenis, alla är otrevliga? Alla är ärliga, din första design var lika stabil som Göran Perssons politik, därför du behöver lots of help. Vad glad att du har fått hjälp ist.
jag har inte fått nån hjälp... i så fall onödig ni kan ju va lite otrevlig, alla är inte otrevliga jeppenator va inte det i denna tråd te x
som sagt, vad var otrevligt i de jag sa? btw lycka till att du hade kunnat bygga din ''box'' utan hjälp från nån här.

1. Du hade haft ca: 1/3 av pengarna du behövt pga. felräkningar.
2. ''Boxen'' hade inte kunnat stå upp pga en ''smärre'' felkonstruktion.

Senast ändrad:
mitt rail bygge projekt
jonathan-o sa:
bodenis sa:
sockervadds sa:

som sagt, vad var otrevligt i de jag sa? btw lycka till att du hade kunnat bygga din ''box'' utan hjälp från nån här.

1. Du hade haft ca: 1/3 av pengarna du behövt pga. felräkningar.
2. ''Boxen'' hade inte kunnat stå upp pga en ''smärre'' felkonstruktion.
räkna ut rätt då om du är så jävla duktig! och bygg nåt bättre själv!

men lås tråd förfan

Senast ändrad:
mitt rail bygge projekt
ok för å komma med lite konstruktiv kritik som du kommer ha nytta av!
som dom sagt tidigare skulle de bli nedrans ostabilt att bygga ett playwoodskal bara, du skulle förmodligen märka det när du va klar och då är de för sent, så som tur är finns de medlemmar som skriver det nu så du slipper göra detta misstag! se de inte som nått negativt utan som att dom försöker hjälpa dig :)

alltså, börja med att bygg en ram av reglar... en rektangel i botten, 2 långa för långsidan och 2 korta för kortsidorna.. som du kan skruva fast playwooden i botten på.. sen gör du en likadan konstruktion till som du skruvar högst upp på boxen.. så att den blri stabil i toppen

sen i alla 4 hörn sätter du reglar så att du kan skruva playwooden i de också, så att de sitter ihop. sen skruvar du dom 4 reglarna i ramen..

alltså ska du ha en ram av reglar först.. kommer behövas 4 långa (långsidorna), 4 korta (kortsidorna) och sen 4 att ha i hörnen mellan den över och undre "ramen"

när du byggt denna regel ram så skruvar du playwooden utanpå allt detta.. och sedan skärbrädorna högst upp som du nu mycket enkelt kan skruva fast direkt i träramen

hoppas du förstår hur jag menar så jag inte krånglar till det för dig!

och lycka till med boxbygget! de blir nog asbra när de blir klart :)
/jeppe

mitt rail bygge projekt
Eftersom du nobbade min förra skiss " http://i10.tinypic.com/6x95ie8.jpg " gör jag nu en ny med lite mer tid bakom.

Allt det svarta är då ribbor som själva feting railen bygger på, skärbrädorna läggs uppe på och alltihop kläs in av plywooden. Skulle du inte förstå, kan du hojta till så ska jag försöka förklara. Eventuellt kan skärbrädorna även läggas uppe på varandra för att skapa "minikinkar" och minimera hugg.

8aats2s.jpg

Senast redigerad av en moderator:
mitt rail bygge projekt
jeppenator sa:
ok för å komma med lite konstruktiv kritik som du kommer ha nytta av!
som dom sagt tidigare skulle de bli nedrans ostabilt att bygga ett playwoodskal bara, du skulle förmodligen märka det när du va klar och då är de för sent, så som tur är finns de medlemmar som skriver det nu så du slipper göra detta misstag! se de inte som nått negativt utan som att dom försöker hjälpa dig :)

alltså, börja med att bygg en ram av reglar... en rektangel i botten, 2 långa för långsidan och 2 korta för kortsidorna.. som du kan skruva fast playwooden i botten på.. sen gör du en likadan konstruktion till som du skruvar högst upp på boxen.. så att den blri stabil i toppen

sen i alla 4 hörn sätter du reglar så att du kan skruva playwooden i de också, så att de sitter ihop. sen skruvar du dom 4 reglarna i ramen..

alltså ska du ha en ram av reglar först.. kommer behövas 4 långa (långsidorna), 4 korta (kortsidorna) och sen 4 att ha i hörnen mellan den över och undre "ramen"

när du byggt denna regel ram så skruvar du playwooden utanpå allt detta.. och sedan skärbrädorna högst upp som du nu mycket enkelt kan skruva fast direkt i träramen

hoppas du förstår hur jag menar så jag inte krånglar till det för dig!

och lycka till med boxbygget! de blir nog asbra när de blir klart :)
/jeppe
okej tackar som fan sjukt schysst! nu fattar jag okej jag har vart lite grining tack alla! :P

stort tack till FelixL och jeppenator

Senast ändrad:
mitt rail bygge projekt
Ja men vad passande att min vapendragare Jesper kom med en förklaring till min senaste skiss där. Vill även passa på att säga att det röda bara är ytterligare förstärkningar i form av ribbor.

mitt rail bygge projekt
synd att det blir sjukt dyrt bara? vad tror ni det kan kosta?

mitt rail bygge projekt
bodenis sa:
synd att det blir sjukt dyrt bara? vad tror ni det kan kosta?
spring över till närmaste affär som har lite plankor å skit..

typ woodys, eller nått i den stilen.. dom har ju koll på priserna.. och snäll som du är kan du säkert flirta till dig lite rabbatt på de ocskå om du skriver att du drar deras klibbor över hela boxen och filmar å lägger på freeride;)

mitt rail bygge projekt
Hm, nio skärbrädor sa du?
Räkna med iallafall ytterligare två stycken så har du lite marginal.

19kr X 11
plywood, minst två. 200kr för en billig?
Reglar, 200 totalt?

500kr om du köper allt skulle jag gissa på.
Dock har jag en fetingidé hur du kan genomföra detta gratis. Men gäller att du har rätta gangstahblodet för att genomföra. Vill du höra?

mitt rail bygge projekt
FelixL sa:
Hm, nio skärbrädor sa du?
Räkna med iallafall ytterligare två stycken så har du lite marginal.

19kr X 11
plywood, minst två. 200kr för en billig?
Reglar, 200 totalt?

500kr om du köper allt skulle jag gissa på.
Dock har jag en fetingidé hur du kan genomföra detta gratis. Men gäller att du har rätta gangstahblodet för att genomföra. Vill du höra?
okej tack det låter ganska vettigt pris på det där och precis lagom...

mm gärna låt hära gangsta vberättelsen.,..

mitt rail bygge projekt
Låter som en bra deal, då slipper du ju dessutom jobbet.
Hör med han och återkom med informationen här, kylskåpshöljen kan funka!

mitt rail bygge projekt
tror ni att den lokala glasmästarn har plexiglas eller annan plastskiva som är tillräckligt lång för en rail? vet ni nåt om detta.... tänkte kanske ringa men det är ju stängt imorn och så....

och i så fall nån som har koll på priser på plexiglas

mitt rail bygge projekt
Troligtvis har dom det, iallafall upp till två meter långa.
Du ska nog inte ha plexiglas, hellre en "hård mjukplast".

Visst, plexiglas är vell inte riktigt glas men kan tänka mig att det blir lite som att raila på glas, speciellt när den fryser på och sprickningsrisken höjs.

Plexi: http://hfc-cars.de/bilder/plexi/plexi1.JPG <- haha snygg tumme
Det du typ ska eftersträva: http://www.hig.se/img/3063/21/42354_papperstunna.jpg

Grattis till inlägg 100 förresten!

Senast redigerad av en moderator:
mitt rail bygge projekt
FelixL sa:
Troligtvis har dom det, iallafall upp till två meter långa.
Du ska nog inte ha plexiglas, hellre en "hård mjukplast".

Visst, plexiglas är vell inte riktigt glas men kan tänka mig att det blir lite som att raila på glas, speciellt när den fryser på och sprickningsrisken höjs.

Plexi: http://hfc-cars.de/bilder/plexi/plexi1.JPG <- haha snygg tumme
Det du typ ska eftersträva: http://www.hig.se/img/3063/21/42354_papperstunna.jpg

Grattis till inlägg 100 förresten!
hehe okej tack

japp du har nog rätt

okej nån som vet vad dom kostar?

ja e slöööö

ska kanske bygga en av lastpallar typ tre på höjd sedna tre på häjd på andra sidan och sedan plasten över

Senast ändrad:
mitt rail bygge projekt
bodenis sa:
tror ni att den lokala glasmästarn har plexiglas eller annan plastskiva som är tillräckligt lång för en rail? vet ni nåt om detta.... tänkte kanske ringa men det är ju stängt imorn och så....

Jag köpte 3mm tjocka plexiskivor på fredells som var 1x2 meter tror jag. Kostade runt 3-400 kr. Då måste man göra en liten eller två skarvar, Det är lungt så länge man har den "bakre" skivan någon millimeter högre upp. Eftersom skivan är så tunn så behövde man limma fast plexit och det släppte efter en sommar och en höst när man lät den stå ute i regnet. Så om du ska limma ha en pressening över den.

Om du ska använda Plexi så är rör eller någon form av järnkanter ett måste, anars knäcks kanten väldigt lätt det gjorde våran. Kollade upp priset på plasten som de använder på boxar i parkerna och det var svindyrt. 3000 spänn för typ 40x400 cm...

Senast ändrad:
mitt rail bygge projekt
paffare sa:
bodenis sa:

Jag köpte 3mm tjocka plexiskivor på fredells som var 1x2 meter tror jag. Kostade runt 3-400 kr. Då måste man göra en liten eller två skarvar, Det är lungt så länge man har den "bakre" skivan någon millimeter högre upp. Eftersom skivan är så tunn så behövde man limma fast plexit och det släppte efter en sommar och en höst när man lät den stå ute i regnet. Så om du ska limma ha en pressening över den.

Om du ska använda Plexi så är rör eller någon form av järnkanter ett måste, anars knäcks kanten väldigt lätt det gjorde våran. Kollade upp priset på plasten som de använder på boxar i parkerna och det var svindyrt. 3000 spänn för typ 40x400 cm...
okej tack som fan du hjälpte sjukt mycket... om fredells har borde beijer ha eller?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp