Moderator

Moderator
Tror jag väljer att ta upp det här istället...

Sätt dig och ljug ihopp lite sponsorer att lura 12:åringarna med och låt oss vuxna diskutera hur vi ska få bort freeride största problem...

Moderator
TGR (bör vara en stor förebild) bygger på rätt mycket med seniority...
Ta saken i egna händer istället för att gnälla på en moderator som inte gör annat än suger på sin goda karamell med smak av makt - på en internetforum.

Moderator
Jarle sa:
jeffa sa:
Det är väl inget val man har?

Bara jag som tycker detta diskuterats nog?
Skulle du säga samma sak om du blivit felaktigt varnad?

Problemet är att säger man inget offentligt på den här sidan så händer ju inget.

Maktmissbruk är för loosers med dålig självbild som måste hävda sig genom att sätta sig på andra.

Patetiskt.

Moderator
På tal om moderatorer.

Kollar man under "Senaste Inlägg" och under "Nya Raichles Full Tilt" så ser det ut som jag låste tråden, för jag hann klämma in ett svar innan Hasse hann låsa. Mehehe

Moderator
jeffa sa:
Jarle sa:
jeffa sa:
Det är väl inget val man har?

Bara jag som tycker detta diskuterats nog?
Skulle du säga samma sak om du blivit felaktigt varnad?

Problemet är att säger man inget offentligt på den här sidan så händer ju inget.

Maktmissbruk är för loosers med dålig självbild som måste hävda sig genom att sätta sig på andra.

Patetiskt.
Jag skulle helt allvarligt ta det med Johan, tror knappast det blir lättare för mig att få den varningen hävd genom att bryta en regel "på riktigt" (citationstecken då jag inte vet vad din varning gällde)? Om den ändå hävs lär jag ju åka dit på ett regelbrott ändå?

Moderator
Vart är mitt inlägg? Ville juh bara få svar på en fråga..? :O
Försöker freeride mörkerlägga något?

Senast ändrad:
Moderator
Spännande att det finns en tråd på fem sidor som berör Hasse men ingen av er andra moderatorer gör något åt det, kom igen, dags att vakna? Det är ju inte precis någon hemlighet att många medlemmar här är besvikna på hur Hasse sköter sin position. Att han dessutom har brutit mot en del regler själv, (dubbelprofil bl.a), bett medlemmar att sluta åka skidor (en tråd där man diskuterade billiga skidor på nätet) samt ofta svara riktigt otrevligt...

Moderator
pasen sa:
Spännande att det finns en tråd på fem sidor som berör Hasse men ingen av er andra moderatorer gör något åt det, kom igen, dags att vakna? Det är ju inte precis någon hemlighet att många medlemmar här är besvikna på hur Hasse sköter sin position. Att han dessutom har brutit mot en del regler själv, (dubbelprofil bl.a), bett medlemmar att sluta åka skidor (en tråd där man diskuterade billiga skidor på nätet) samt ofta svara riktigt otrevligt...
Väldigt bra skrivet.. du sa det väldigt många medlemmar vill säga!

Moderator
Jag tycker moderatorerna gör ett ok jobb, de kunde gott vara lite strängare för min del.
Särskilt i en sådan tråd som denna. Själva tråden i sig bryter mot reglerna, och inläggen består nästan uteslutande av personangrepp.
De är faktiskt lite tragiskt att se hur desperata vissa är att få ut budskapet om att de är totalt inkompetenta...

//Tompan, infino@freeride.se..infön@freeride.se...insjön@freeride.se... nej f*n vad var det nu för mejladress?!

Moderator
tompan14 sa:
Jag tycker moderatorerna gör ett ok jobb, de kunde gott vara lite strängare för min del.
Särskilt i en sådan tråd som denna. Själva tråden i sig bryter mot reglerna, och inläggen består nästan uteslutande av personangrepp.
De är faktiskt lite tragiskt att se hur desperata vissa är att få ut budskapet om att de är totalt inkompetenta...

//Tompan, infino@freeride.se..infön@freeride.se...insjön@freeride.se... nej f*n vad var det nu för mejladress?!
Uppenbarligen så verkar det ju inte fungera att maila info@freeride.se, bättre att få sin röst hörd på något sätt... Eller? Du som besitter stor kompetens inom detta kanske kan ge ett bättre förslag? Dessutom så har väl flertalet inte klagat på moderatorerna i övrigt, utan bara en i det här fallet? De övriga moderatorerna sköter sitt jobb klanderfritt men jag tycker att de borde lyssna mer på sina användare...
Bara mina 2 cent

Moderator
OlaMelin sa:
pasen sa:
Uppenbarligen så verkar det ju inte fungera att maila info@freeride.se, bättre att få sin röst hörd på något sätt... Eller?
På vilket sätt fungerar det inte att kontakta Freeride på info@freeride.se?
My bad, tyckte att jag hade läst i tråden om någon som skickat mail dit och inte fått svar men det var tydligen ett FR mail. Ett mail med förslag på förbättringar kommer ikväll som ett brev på posten...

Moderator
pasen sa:
OlaMelin sa:
pasen sa:
Uppenbarligen så verkar det ju inte fungera att maila info@freeride.se, bättre att få sin röst hörd på något sätt... Eller?
My bad, tyckte att jag hade läst i tråden om någon som skickat mail dit och inte fått svar men det var tydligen ett FR mail. Ett mail med förslag på förbättringar kommer ikväll som ett brev på posten...
Bra initiativ :) Ser fram emot ditt mail!

Moderator
OlaMelin sa:
pasen sa:
OlaMelin sa:
Bra initiativ :) Ser fram emot ditt mail!
En praktisk fråga bara, vem/vilka är det som får ta del av info mailen? Alla som är moderatorer eller den som plockar mailet först?

Moderator
Det är jag som får info mailen. Har ni något problem med en varning eller något annat skicka ett mail till info [at] freeride.se. Gör inte ett inlägg om det i forumet.

Moderator
johan sa:
Det är jag som får info mailen. Har ni något problem med en varning eller något annat skicka ett mail till info [at] freeride.se. Gör inte ett inlägg om det i forumet.
Bara för att klargöra, det är alltså inte din FR-mail man ska skicka till och inte heller mailadressen i don profil? Är det någon skillnad?

Jeffa

Moderator
pasen sa:
Civil olydnad kan diskuteras... Men på ett internetforum tycker jag det är att ta i lite väl. Om dessa personer verkligen känner sig så diskriminerade och förtryckta av dessa patetiska maktmissbrukande diktatorer till moderatorer, ja då kanske man borde överlägga om det verkligen är något man vill ägna sin fritid åt!

pasen sa:
Du som besitter stor kompetens inom detta kanske kan ge ett bättre förslag?
Det har nog redan sagts ett par gånger i den här tråden men, MEJLA JOHAN!!
Om Hasse nu är en sådan grinig gubbjävel som låser trådar direkt när någon nämner hans namn i negativa sammanhang, ja då känns det väl ganska meningslöst att starta sådan trådar? Vill man förändra så bör man väl försöka påverka de som faktiskt kan ändra på något. Om en, eller flera, moderatorer missköter sig så ta kontakt med det kontrollorgan som finns! (och för er som inte fattat vad eller vem kontrollorganet är, MEJLA JOHAN!!)

pasen sa:
Dessutom så har väl flertalet inte klagat på moderatorerna i övrigt, utan bara en i det här fallet?
Och? Spelar det någon roll? Är det okej för mig att komma med rasistiska uttalanden, uppmana till brott, eller vara allmänt dryg och otrevlig så länge jag håller mig till en person i taget?
Reglerna är till för att följas, så enkelt är det. Har man ett problem med reglerna så kan välja att a) lämna freeride eller b) försöka påverka de som skapar reglerna. (dvs MEJLA JOHAN!!)
Så länge reglerna finns så ska de följas, punkt. Jag tror på inget sätt att Johan är omöjlig att ändra på reglerna, om tillräckligt många mejlar honom med goda grunder och bra argumentationer samt förslag på förbättringar så blir det nog en ändring.

pasen sa:
De övriga moderatorerna sköter sitt jobb klanderfritt men jag tycker att de borde lyssna mer på sina användare...
Bara mina 2 cent
Varför ska moderatorerna lyssna på användarna? De har fått i uppdrag att se till så att reglerna följs, av de personer som satt upp reglerna. Ska polisen lyssna på småbrottslingarna istället för vår riksdag och regering?
Moderatorerna svarar enbart inför de som driver sidan, har du som medlem något problem med dessa, så ta kontakt med de som styr och ställer över moderatorerna.
De som har ägnat sig åt personangrepp och pöbelmentalitet i den här tråden har ju knappast lycktas bidra till bilden av den intelligenta unga FR-medlemmen. Varför ska man lyssna på någon som inte kan komma med underbyggda argument, eller ens så mycket som ett någorlunda korrekt språkbruk?

//Tompan, som tycker att moderatorerna är för snälla

Moderator
tompan14 sa:
pasen sa:
Civil olydnad kan diskuteras... Men på ett internetforum tycker jag det är att ta i lite väl. Om dessa personer verkligen känner sig så diskriminerade och förtryckta av dessa patetiska maktmissbrukande diktatorer till moderatorer, ja då kanske man borde överlägga om det verkligen är något man vill ägna sin fritid åt!

pasen sa:
Du som besitter stor kompetens inom detta kanske kan ge ett bättre förslag?
Det har nog redan sagts ett par gånger i den här tråden men, MEJLA JOHAN!!
Om Hasse nu är en sådan grinig gubbjävel som låser trådar direkt när någon nämner hans namn i negativa sammanhang, ja då känns det väl ganska meningslöst att starta sådan trådar? Vill man förändra så bör man väl försöka påverka de som faktiskt kan ändra på något. Om en, eller flera, moderatorer missköter sig så ta kontakt med det kontrollorgan som finns! (och för er som inte fattat vad eller vem kontrollorganet är, MEJLA JOHAN!!)

pasen sa:
Dessutom så har väl flertalet inte klagat på moderatorerna i övrigt, utan bara en i det här fallet?
Och? Spelar det någon roll? Är det okej för mig att komma med rasistiska uttalanden, uppmana till brott, eller vara allmänt dryg och otrevlig så länge jag håller mig till en person i taget?
Reglerna är till för att följas, så enkelt är det. Har man ett problem med reglerna så kan välja att a) lämna freeride eller b) försöka påverka de som skapar reglerna. (dvs MEJLA JOHAN!!)
Så länge reglerna finns så ska de följas, punkt. Jag tror på inget sätt att Johan är omöjlig att ändra på reglerna, om tillräckligt många mejlar honom med goda grunder och bra argumentationer samt förslag på förbättringar så blir det nog en ändring.

pasen sa:
De övriga moderatorerna sköter sitt jobb klanderfritt men jag tycker att de borde lyssna mer på sina användare...
Bara mina 2 cent
Varför ska moderatorerna lyssna på användarna? De har fått i uppdrag att se till så att reglerna följs, av de personer som satt upp reglerna. Ska polisen lyssna på småbrottslingarna istället för vår riksdag och regering?
Moderatorerna svarar enbart inför de som driver sidan, har du som medlem något problem med dessa, så ta kontakt med de som styr och ställer över moderatorerna.
De som har ägnat sig åt personangrepp och pöbelmentalitet i den här tråden har ju knappast lycktas bidra till bilden av den intelligenta unga FR-medlemmen. Varför ska man lyssna på någon som inte kan komma med underbyggda argument, eller ens så mycket som ett någorlunda korrekt språkbruk?

Mail är skickat till Johan. Som jag skrev så hade jag uppfattningen att användare hade mejlat info@freeride.se utan svar, nu var det inte så och det klargjorde jag i tidigare inlägg.
För övrigt så tycker jag mig inte ha använt ett felaktigt språkbruk, kommit med personliga angrepp eller har varit dryg och otrevlig.
Vill du fortsätta att diskutera så kan du skicka ett mail till mig :)

Moderator
tompan14 sa:
pasen sa:
Bara mina 2 cent

Håller med dig fullt på de övriga punkterna men denna tycker jag du är ute och cyklar på. Moderatorerna är visserligen här för att få oss Fr medlemmar att följa reglerna men också för att skapa en trevlig sida som har en gemenskap. Dvs, moderatorerna BÖR visa sin humana sida och lyssna på medelmmarna på sidan. Har en medlem ett förslag till en förbättring så bör det tas i åtanke. Självklart endast om ändringen i sig har något bra att tillskjuta och argumenten är bra. Utan meldemar så kommer det inte att finna någon sida som heter www.freeride.se längre. Tänk på att du som moderator är Johans i detta fallet högra hand, inte en förändringsnegativ diktator över sidan bara för att man har rätten att ta bort inlägg och stänga av!.

/mvh Abredal

Moderator
Abredal, jag tror inte du riktigt har förstått en moderators uppgift.
Moderatorerna äger inte sidan, de driver den inte och de knackar ingen kod (oftast iaf).
Om man vill förändra någonting så ta med Johan, för det är bara han som kan ändra på sådana saker! Jag tar återigen polisexemplet, Om du tycker att en viss lag är fel, hjälper det att klaga hos polisen då? Är det kanske inte bättre att lyfta frågan på den nivå där de som stiftar lagarna befinner sig?
En moderator är inte "Johans högra hand". En moderator är till för att städa upp på forumet i de fall dess användare inte följer reglerna.
Visst, utan medlemmar inget freeride. Men vad skrämmer bort flest medlemmar, ett forum där inga moderatorer finns, kvaliteten rakt igenom är ytterst låg och inläggen saknar relevans. Eller ett forum där moderatorerna är hårda mot vissa som inte kan acceptera att deras handlingar får konsekvenser och inte förstår att reglerna gäller även dem?
Jag har väl aldrig sagt att moderatorerna är "förändringsnegativa diktatorer", bara att det inte är deras uppgift att besluta om dessa förändringar. En stor skillnad.
Åter igen kommer polisexemplet ;)
Om du lyckas ändra lagstiftarnas uppfattning, och en ändring sker så måste poliserna följa detta. Deras jobb är att sörja för att lagarna efterföljs, oavsett vilka lagar det är!!
Jag vet inte vad det är som är så svårt att förstå med detta, allting står tydligt och klart i reglerna, för de har ni väl läst? Inte skulle ni väl vara så otroligt dumma att klaga på reglerna utan att ha läst igenom dem först?

//Tompan, som uppriktigt sagt tycker synd om de lärare som måste kämpa med dagens ungdomar dag ut och dag in...

Moderator
tompan14 sa:
Abredal, jag tror inte du riktigt har förstått en moderators uppgift.
Moderatorerna äger inte sidan, de driver den inte och de knackar ingen kod (oftast iaf).
Om man vill förändra någonting så ta med Johan, för det är bara han som kan ändra på sådana saker! Jag tar återigen polisexemplet, Om du tycker att en viss lag är fel, hjälper det att klaga hos polisen då? Är det kanske inte bättre att lyfta frågan på den nivå där de som stiftar lagarna befinner sig?
En moderator är inte "Johans högra hand". En moderator är till för att städa upp på forumet i de fall dess användare inte följer reglerna.
Visst, utan medlemmar inget freeride. Men vad skrämmer bort flest medlemmar, ett forum där inga moderatorer finns, kvaliteten rakt igenom är ytterst låg och inläggen saknar relevans. Eller ett forum där moderatorerna är hårda mot vissa som inte kan acceptera att deras handlingar får konsekvenser och inte förstår att reglerna gäller även dem?
Jag har väl aldrig sagt att moderatorerna är "förändringsnegativa diktatorer", bara att det inte är deras uppgift att besluta om dessa förändringar. En stor skillnad.
Åter igen kommer polisexemplet ;)
Om du lyckas ändra lagstiftarnas uppfattning, och en ändring sker så måste poliserna följa detta. Deras jobb är att sörja för att lagarna efterföljs, oavsett vilka lagar det är!!
Jag vet inte vad det är som är så svårt att förstå med detta, allting står tydligt och klart i reglerna, för de har ni väl läst? Inte skulle ni väl vara så otroligt dumma att klaga på reglerna utan att ha läst igenom dem först?

//Tompan, som uppriktigt sagt tycker synd om de lärare som måste kämpa med dagens ungdomar dag ut och dag in...
Åjo, jag vet helt klart en moderators uppgift då jag har varit/är det på ett antal sidor. Moderatorns uppgift är helt klart att hjälpa till och få en bättre sida, detta givetvis genom att rensa forum och rensa bort medlemar som hmm, låt oss säga inte håller måttet för den angivna sidan. Moderatorn är låt oss kalla det "anlitad" av sidansvarige för att de ska kunna utföra dessa förbättringar. (Tex lägga fram förslag till sidansvarige, som dom exempelvis fått från en medlem. Antog att det var den punkten du missförstod mig på punken om kodning som jag inte nämnde).
På de sidor som jag är aktiv på är detta iallafall en moderator, låt oss kalla det som en liten mentor som tillvisa leder personer som inte gör riktigt som dom ska på sidan, men även som sätter ner foten och säger nej! Genom just avstängningar och tråd rensning.

Det du beskriver kallar jag mer en forumansvarig som endast har hand om forumet! INTE en renäkta moderator.

Men för att underlätta vår diskusion så kanske vi enkelt och smidigt kan göra såhär att vi frågar en moderator på sida.

Så till er moderatorer på sidan:
Vad är er egentliga uppgift som Johan har ålagt er?

/Abredal

Moderator
OlaMelin sa:
Att se till att reglerna följs. Mycket mer invecklat än så är det inte.
Allright then, som med allt annat i världen så har olika presoner (sidor i detta fallet) olika åsikter om vad som är vad.

Är det så att ni endast ser till att reglerna följs tycker jag att ni gör ett helt godkänt jobb.

Dock så skulle jag vilja se mer varningar och trådrensningar av detta Citerar Hasse: "Edit: Står följande i reglerna Använd ett vårdat och korrekt språk tänk så mycket man kunde göra med den regeln i forumet ;)".

För jag kan bli tokig på vissa presoner som skriver saker som man inte förstår ett dyft av samt personer som uttrycker sig vårdslöst.

Moderator
Släpp sargen och kom in i matchen eller sätt dig i båset.

Abredal sa:
Allright then, som med allt annat i världen så har olika presoner (sidor i detta fallet) olika åsikter om vad som är vad.
Nojlas sa:
Sunt förnuft går först, men men reglerna används för att motivera borttagningar och varningar.
Abredal sa:
Dock så skulle jag vilja se mer varningar och trådrensningar av detta Citerar Hasse: "Edit: Står följande i reglerna Använd ett vårdat och korrekt språk tänk så mycket man kunde göra med den regeln i forumet ;)".

För jag kan bli tokig på vissa presoner som skriver saker som man inte förstår ett dyft av samt personer som uttrycker sig vårdslöst.
OlaMelin sa:
info@freeride.se, inget annat.

Moderator
Tack Lassekongo. Känns otroligt skönt att höra =)

Jag tycker att vi har diskuterat klart ämnet var man ska vända sig vid klagomål plus att vi dessutom glidit ifrån trådens huvudämne.

Vid fortsatta inlägg i den här tråden ser vi till att hålla vända sig till trådens ursprungliga frågeställning.

Case closed.

Moderator
Nej Ola, jag tycker inte vi diskuterat klart det.

OlaMelin sa:
pasen sa:
Uppenbarligen är det jävligt sant att det inte fungerar att maila "info [at] freeride.se". Jag gjorde det efter att ha blivit avstängd för texten nedan då jag tyckte det var lite väl hårt med en röd varning och en månads avstängning, jag var dessutom något ironisk men det hade uppenbarligen Dr_Snow svårt att ta, speciellt eftersom det kom från mig.

Johan svarade efter en vecka att han skulle återkomma på Måndag då han hunnit kolla på det. Det är nu fyra Måndagar sen...

Varning sa:
Typ av varning: Röd varning

Anledning till varning:
-----------------------------------------------------
Jag tycker att man ska respektera varandra, och att skämta om skador på det sättet faller inte i linje med det. Jag bad folk tagga ner lite, det är allt. Du däremot klarar du bevisligen inte av att vara trevlig.

Text som bedöms:
Angående ditt inlägg i tråden om Anja... hur tänker du egentligen? Tror du på riktigt att du, Anton, har makten att styra över hur folk vill reagera på Marion Rollands vurpa? Det är en världsnyhet, media skämtar om det fram och tillbaka (
och du blir ledsen för att nån "inte visar respekt" åt henne på ett litet svenskt forum. Är du pantad på riktigt eller är hela din profil ett långvarigt skämt.
Jag menar, om det nu är så att man absolut inte får ta upp saker i forumet och istället ska maila freeride, så borde man åtminstone få lite respons på sina mail, vilket man annars får via forumet.

Senast redigerad av en moderator:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp