Moderera forumen!

folkestad

Ny medlem
Moderera forumen!
Som topic säger: moderera forumen!

Just nu är det alldeles för mycket offtopic-snack, inte så kul för den som t.ex. ställt en fråga. Bort med all irrelevant snack - börja med moderering av forumen!

MVH. Andreas

Moderera forumen!
Jag håller med osten i detta urgamla inlägg!

Jag surfade runt lite på Freerides i övrigt underbara sida och kom underfund med att Forumet är i en enda stor röra...

Sidan är i ett akut behov av moderatorer, någon som styr upp en schysst FAQ-tråd och även säger stopp när personer frågar om samma saker som kommit upp gång på gång.
Jag förstår inte varför det inte finns några moderatorer på denna sida, vad är argumenten emot detta?

Mvh Alex

Moderera forumen!
jag tycker att ni har rätt till viss del. någon som ställt en seriös fråga ska självklart få ett seriöst svar och inte bara en massa förolämpningar. men jag tycker att det ska få finnas lite "offtopic-snack" annars känns det som att forumet kommer att bli lite dött då många av de fina klassiska trådarna inta alls har handlat om skidåkning. det kan vara skönt att diskutera andra saker med lite skönt folk.

Moderera forumen!
Självklart bör det finnas utrymme för lite hederligt "off topic-snack" men samtidigt så måste forumet till en viss del styras så samma frågor inte behöver komma upp hundrafemtioelva gånger...
Huvudsaken är att forumet är en plats där man kan ha roligt och få svar på sina frågor :)

Om någon har några argument mot moderering så fram med dem, så jag får krossa dem! Muhaha ;)

Moderera forumen!
det är många ggr man önskar att en tråd skulle blivit låst och dyl. men inget händer.. så fram med lite moderatorer

Moderera forumen!
"det är många ggr man önskar att en tråd skulle blivit låst och dyl. men inget händer.. så fram med lite moderatorer" - nikekl

Höj rösterna för ett bättre forum!

Håller ni med så skriv det, håller ni inte med så förklara varför ni inte gör det.

Moderera forumen!
håller med att det hade vatt skönt och slippa alla upprepningsfrågor men hur mkt skada gör dom egentligen?? vill man inte läsa dom så hoppa över, svårare är det inte...
off topic snacket måste få va kvar, hur kul blir forumet med enbart seriösa frågor??

Moderera forumen!
Jag är kollar alltid på "inlägg senaste dygnet" och det funkar ju bra. Ser man en ny vilken-twintip-är-bäst-fråga behöver man ju inte gå in på den. Men förstår att det kan kännas grötigt när man är inne på de olika ämnena och tittar runt.

Moderera forumen!
Visst kan man ignorera de inlägg man ej vill läsa, men samtidigt känns det ganska onödigt att dessa ska "plåga" övriga besökare. Jag förespråkar ingen gestapo-kontroll utan jag vill att man i lugn och ro ska kunna titta igenom inlägg utan att behöva bli sur för att det är femte gången man läser samma fråga om vilka twin-tips som är bäst (eller kanske "best" som det verkar stavas här ;) ).

Moderera forumen!
Jag håller med om att forumet skulle må bra av ett par moderatorer.
Jag inser att site-adminsen har annat att göra. Men jag tror säkert att det finns ett flertal vettiga användare som skulle kunna tänka sig att utnyttja lite av den tid som ändå spenderas på freeride till att hålla lite ordning

Samtidigt får det inte bli något tokmodererat forum imo. Jag iallafall skulle inte läsa här så mycket om det var ett rent Q&A forum, utan det roliga är ju alla flippade inlägg.

Moderera forumen!
"Samtidigt får det inte bli något tokmodererat forum imo. Jag iallafall skulle inte läsa här så mycket om det var ett rent Q&A forum, utan det roliga är ju alla flippade inlägg." - freddief

Självklart bör det inte bli något Fråga-Svar forum utan grejen som jag ser det med moderatorer är att de kan sköta: rubriker, felplaceringar av inlägg och borttagande av inlägg som redan finns. De bör även hålla koll på onödiga gliringar som kan skrämma bort nya användare. Alla har rätt att fela, EN gång! ;)

Moderera forumen!
låter bra med lite mer moderatorer freerides forum är en djungel. sedan tycker jag att man skulle rensa lite bland alla gammla inlägg. typ alla som söker efter rumskamrater, men de var för 3 år sedan.

Moderera forumen!
Något som jag skulle vilja se mer än moderatorer i forumet är ett riktigt forum. Den här hembyggda varianten räcker inte riktigt till nu när freeride växer till.

Men jag har inget emot att någon skulle kunna hjälpa Johan att sköta om forumet.

Moderera forumen!
"samma diskussion fördes i den här tråden länk för en tid sen, kanske vi kan höra något från johan den här gången?" - HARS

Jag skickade ett mail till Johan och påpekade bristerna i forumet.

Moderera forumen!
Jag håller med, det blir för mycket snack. Det är precis som
när jag och en polare byggde en fältbastu på
Eigers nordvägg häromveckan (Man tar två goretexbrallor
med bajslucka och zippar ihop dom till en enda stor
bralla, sen boffar man på som om domedagen var nära,
skvätter vatten på fimpen och njuter i den täta
dimman). Men min polare kunde inte koncentrera sig på den
Zenliknande bastu-upplevelsen utan skulle
tvunget berätta nån sjuk historia om hur han och nån
heliguidesnubbe som hette Unterberger blåste Patrik
Leje i klädpoker nån gång på nittiotalet. Tydligen hade Leje
och hans homie Mikael Shribadungin haft likadana
leopardstring och blivit sjukt snea eftersom Underberger hade
dubbla underställ från Marmot. Något som
förstås var fusk i deras ögon. Jag tröttnade på min kompis
malande och firade ner till dalen för några snabba
shots på Arvenstübe. Världen är liten för när jag står där och
svingar stegjärn (Lika delar Underberg och
Ricard) så dyker gamle bergsgeten Ueli Bhüler upp, mer än
lovligt snedtänd. Ueli berättar
osammanhängande att han lyckats korsa Blå lotus (Nymphaea
caerulea) med L-tyrosine/B6 då han glömt
båda ingridienserna i ett gammalt skidfodral i takboxen på sin
VW Caravelle. Tydligen hade den fuktiga luften
i kombination med den gassande alpsolen och ett par
kvarglömda strumpor som också fanns i skidfodralet
framtvingat en kemisk reaktion som Ueli var mer än lovligt
nöjd med. Jag tackade vänligt men bestämt nej
till en natt i takboxen med Bhüler och två Schweiziska kopior
av systrarna Fröstad och tog sista tåget upp till
Eismeer. Sedan freebasade jag hela vägen upp till vår
säsongarkvart där min polare förstås somnat med
snorren fastzippad i hängslebyxornas gylf och senaste numret
av Brant uppslagen på thermoslocket. Tror fan
att det måste modereras!

Moderera forumen!
okej forumet känns uråldrig, till viss del grötigt. å lite stökigt.

Men för att få de bättre måste väl folk ta initativ. Vilket är svårt då de flesta här(antar jag) inte är så jättebrydda i moderering av forumen.

Jag själv skulle inte vela ha ett maniskt freerideforum(a la sweclockers.se) istället för de gamla vanliga freerideforumet.

Istället skulle jag vela ha ett nyare forum.

Moderera forumen!
Moderera forumen skulle inte skada men absolut inte för långt. När man blir varnad, avstängd och fan vet allt bara för man frågar fel frågor har modereringen gått för långt, något som hänt på många större forum.

Ett nyare och modernare forum med quote-funktion och möjlighet att lägga in bilder skulle helt klart uppskattas! Tycker att detta känns en aning hedenhös

Moderera forumen!
Jag påpeka också för ett tag sen att forumet kändes "so 2003"... eller äldre kanske... Men svaret var att ägarna inte har tid att bygga om. Så nu vet ni.

Moderera forumen!
"Ett nyare och modernare forum med quote-funktion och möjlighet att lägga in bilder skulle helt klart uppskattas! Tycker att detta känns en aning hedenhös" - CarlH

Jag skulle föreslå ett phpBB-forum som är mer som ett helt communty, visst blir det en del arbete för att fixa och ändra om men...

Moderera forumen!
Låt forumet vara! Mer gliringar till alla goa pollare på forumet, mer sär skrivning, mer fulsurfande på jobbe!
/alias

Moderera forumen!

Jag håller absolut med att det behövs moderering. För det första så skulle jag villja slippa svar som består typ endast av tre punkter. Kan dem punkter nånsin svara på nån fråga?!
För det andra så behövs det inte tusenetthundra topic för samma ämne!! kolla tex jon olsson och j.lindeberg-kläder..

Moderera forumen!
En twintipguide samt en egen separat avdelning för bummare hade varit kanon.
Det hade nog städat upp på forumet ganska automatiskt.

Moderera forumen!
Huvudsaken är att det blir någon form av strukturering och att någon kan ta bort inlägg som redan postats hundra gånger och tipsa den som utfört detta illdåd om den utmärkta sökfunktionen ;)

Moderera forumen!
ja, det är tur att sökfunktionen, som alla förstagångs-postare blir hänvisade till, är så bra ;)

Moderera forumen!
"ja, det är tur att sökfunktionen, som alla förstagångs-postare blir hänvisade till, är så bra ;)" - freddief

Hehe, den duger iaf...

Tillbaka
Topp