Monster Head M70

Hey0

Ny medlem
Monster Head M70
Hej hej.. Köpte nyligen ett par monster head 70 modellen.. för mig som inte åker så ofta funkar dom utmärkt både i pistade backar, hopp och offpist.. men på stadium där jag köpte dom sa killen att de var för ett par år sedan en av de bästa offpistskidorna.. Stämmer de lr? För har sett massa andra modeller av monster som har fått bättre betyg.. är de för att dom är nyare?

Monster Head M70
Nix ... Head Monster 70 har aldrig hört till de hetaste offpistskidorna ... förutom möjligtvis inne i en Stadiumbutik ... Men, för en fem-sex år sedan var skidor som Salomon X-Scream och Rossignol Bandit med midjor omkring 70 mm att betrakta som kompetenta offpistlagg. Hade M70 funnits då hade den nog varit att betrakta som offpistskida (men det gjorde den inte, fanns, det vill säga...).

That´s all folks! / MM

Monster Head M70
Jag kör också Head Monster, men M72, alltså bara lite bredare. Är det djupt puder så passar väl en bredare midja bättre, men fördelen med den skidan är ju att den klarar "allt" bra. 50% pist och 50% puder; går att åka i puckel, isiga pister osv.

Jag har vart riktigt nöjd med mina sen jag köpte dom! Du kommer nog att vara nöjd med dom!

Tillbaka
Topp