Montera inserts som delvis överlappar existerande hål

57ce17c8cb636c6a35bc56881929f9bc.jpg
[/url]
Tänkte montera Dynafit Beast 16 på mina skidor istället för de Marker Griffon som sitter på nu. Upptäcker när jag börjar rita på det att hålen skulle överlappa enligt bilden om jag monterar där jag helst vill ha bindningen. Rött är existerande hål (4mm) för Griffon och grönt är nya tänkta hål för Beast med inserts (6.5mm när de är gängade?). Ser ju inte helt bra ut men min fråga är om experterna tror att följande är en möjlig lösning:

*Laserskära en borr och en tappmall i 5-10 mm akrylplast
*Borra och gänga för inserts med hjälp av mallarna.
*Använda rikligt med marinepoxy vid montering så att den fyller ut mellanrummen mellan insertsen och de existerande hålen.

Skulle det annars vara bättre att fylla igen de existerande hålen från början innan jag borrar och gängar? Går det att gänga epoxy eller är det för hårt? Alternativet skulle i så fall kunna vara att skippa inserts och bara borra och montera?

Ett annat alternativ är att flytta monteringen ca 6mm bakåt så att de existerande hålen går helt fria från insertsen så att man slipper gänga de då befintliga epoxyfyllda hålen.

Jag skulle ha flyttat den nya bindningen, åt det håll som minst negativt påverkar skidans egenskaper. Beror alltså lite på vilken skida och huvudsaklig åkning.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp