Montera om skidor.

alvaonskiis

Ny medlem
Montera om skidor.
Tjena, jag har precis köpt ett par völkl bridge av modellen 07-08, jag köpte dom på alpingaraget. jag hade sagt hur jag ville ha bindningarna... men ändå så månterar dom bindningarna bakmonterat. Finns det nån chans att man kan ändra på det utan att man förstör skidan eller skidåkningen??

Montera om skidor.
Om dom monterade fel så gå dit och kräv ett på nya skidor.
Jobbar som skidmonterare och säljare och om man felmonterar ett på skidor och sedan plugga igen dom ska man alltid dra ner iaf 1000 kr på priset..
Vad kör du för bindningar?

Ps: Najs val av skidor.. Jag ska hämta minna nya bridge 08/09 modellen i nästa vecka..

Montera om skidor.
Tja, lånar tråden lite :>

Jag har lite samma problem. Köpte ett par Armada AR6 176 cm vid jul förra året på alpingaraget. Bad om "nästan"-mittmontering (ca 1-2 cm kom vi överens om) då min farsa lyckades övertala mig att jag inte skulle ha Center. Hann efter en skada knappt pröva skidorna.

Nu när det var dags att plocka fram dom igen ser jag att dom är nästan 3,5 cm bakmonterade och det är inte riktigt mitt önskemål.

Frågorna då är:
Är om det värt att flytta fram dom till mitten? (80% jibbing, offpist när det går)
Tappar skidorna något kvalité-mässigt sett? (av ommonteringen)
Är det otroligt jobbigt att åka offpist med mittmonterade?
Vågar man låta alpingaraget göra det igen?

Montera om skidor.
Rawk sa:
Tja, lånar tråden lite :>

Jag har lite samma problem. Köpte ett par Armada AR6 176 cm vid jul förra året på alpingaraget. Bad om "nästan"-mittmontering (ca 1-2 cm kom vi överens om) då min farsa lyckades övertala mig att jag inte skulle ha Center. Hann efter en skada knappt pröva skidorna.

Nu när det var dags att plocka fram dom igen ser jag att dom är nästan 3,5 cm bakmonterade och det är inte riktigt mitt önskemål.

Frågorna då är:
Är om det värt att flytta fram dom till mitten? (80% jibbing, offpist när det går)
Tappar skidorna något kvalité-mässigt sett? (av ommonteringen)
Är det otroligt jobbigt att åka offpist med mittmonterade?
Vågar man låta alpingaraget göra det igen?
kan tillägga att jag är 185 lång och väger 74 :)

Mvh Felix

Montera om skidor.
Om du specifikt sagt åt dom att mittmontera eller vad du nu ville, men dom bakmontera dom ändå så skulle jag reklamera skidorna, det är ju trots allt dom som klantat sig och det ska ju inte du bli lidande för

Montera om skidor.
Jens8703 sa:
Om du specifikt sagt åt dom att mittmontera eller vad du nu ville, men dom bakmontera ändå så skulle jag reklamera skidorna, det är ju trots allt dom som klantat sig och det ska ju inte du bli lidande för

Montera om skidor.
jag ska förmodligen åka in med dom, hur mycket är minsta frammontering om dom sitter på -3,5?

Tack för svaren =]

Tillbaka
Topp