Montera själv? Marker Griffon Schizo

Qvist1

Ny medlem
Hej! Jag har köpt ett par Rossignol s3 med ett par Marker Griffon Schizo men dum så jag var så valde jag inte montering vid köpet och min lokala skidaffär hade inte mallen för att montera bindningen:(

så tycker ni att jag ska montera själv?(hittade en mall härmallensom ska funka).

Senast ändrad:
Har du kikat Här?

jag har kört efter den beskrivningen och det fungerade super! det viktigaste är att man är noggrann och har got om tid. Lycka till!

Vart ligger din lokala skidaffär , såg annonsen och att du bodde i närheten.

Kollat med bytt&nytt, intersport, stadium, team sportia osv? Någon borde ju kunna fixa det tycker man

A-Pow sa:
Har du kikat Här?

jag har kört efter den beskrivningen och det fungerade super! det viktigaste är att man är noggrann och har got om tid. Lycka till!
Jag har kikat lite på guiden men Schizo bindningen är ju lite speciell att montera...

linder sa:

Kollat med bytt&nytt, intersport, stadium, team sportia osv? Någon borde ju kunna fixa det tycker man
Jag har kollat med bytt&nytt och intersport och de hade inte den rätta mallen för montering. Men nu har jag fått tips om att stadium (i centrum) kan montera den:) Återkommer med resultat efter helgen.

Qvist1 sa:
A-Pow sa:
Har du kikat Här?

Jag har kikat lite på guiden men Schizo bindningen är ju lite speciell att montera...

Inte mer speciell än vanliga Griffon

linder sa:

Jag har kollat med bytt&nytt och intersport och de hade inte den rätta mallen för montering. Men nu har jag fått tips om att stadium (i centrum) kan montera den:) Återkommer med resultat efter helgen.
Som sagt kan de montera Griffon kan de montera Schizon...

fnacke sa:
brukar få med monteringsmallar, bara att slänga på de och borra!
Jag var inne på stadium och de kunde montera dom, dock så monterade de bindningen så att den är mittmonterad när bindningen är i mitten (0) på plastbiten och inte längst fram (+3) som jag sa :/

Qvist1 sa:
fnacke sa:
brukar få med monteringsmallar, bara att slänga på de och borra!
Jag var inne på stadium och de kunde montera dom, dock så monterade de bindningen så att den är mittmonterad när bindningen är i mitten (0) på plastbiten och inte längst fram (+3) som jag sa :/
Fel. Som vanligt med andra ord. Du lär ju ha stor nytta av att stå framför centrum... :)

Dom erbjöd sig faktiskt att plugga igen hålen och borra om, men vem vill göra det på ett par nya skidor?

Tillbaka
Topp