Monteringspunkt på nästa års mantra (Freeride)

Perka

Medlem
Hej där.

Har förstått att -05/06 Mantran mådde bra av några centimeters bakmontering men bara hade en markerad monteringspunkt, medan den nya modellen har två monteringspunkter. en freestyle (mittmonterad) och en freeride lite längre bak.

Min fråga är den. Hur skiljer sig "freeride" punkten jämfört med 2 cm bakmontering på förra modellen?

///Per

Beställde ett par från sport conrad med freeride valt som monteringspunkt.
Fick dom monterade på den enda punkt som är markerad på skidan, vilket är en punkt som enligt min mening är VÄLDIGT långt fram. Samma som på mina jib-skidor, 3 cm längre fram än på dom turskidor som jag byter ut med mantran. Alltså inte alls vad jag hade tänkt mig. Men det är alltså vad sport-conrad menar med freeride montering. Tänkte bara meddela så ingen annan går i samma fälla.

Perka: Hur är mantran att åka på? Gör den sig "förtjänt" av sin modiga tusingar i pudret, i jämnförelse med ex en Scratch eller annan smalare skida? Gör den bort sig i pisten? Såg så fin ut när jag såg den i affären så jag bara måste kolla lite...

Här är måtten på dom rekommenderade monteringspunkterna, mätt från tailen, för årets Mantra (05/06). Jag har inte dubbelkollat om alla mått stämmer, men för 184 är det rätt. Mät och se hur dom stämmer överens med dina lagg.

170 cm; 740 mm
177 cm; 787 mm
184 cm; 814 mm
191 cm; 851 mm

Tillbaka
Topp