Motala

T0bbeH

Ny medlem
Motala
Jag flyttar till motala om några veckor. Såg att det skulle finnas en backe där, nån som vet hur den är?
Och finns det några mer slalombackar i närheten?

Motala
Tror det finns nån "backe" som heter Lustigkullebacken eller liknande i Motala. Annars har du Tolvmannabacken i Kisa och Yxbacken i Norrköping. Är väl dom backarna/anläggningarna som finns däromkring, även om dom inte är mkt att hänga i granen direkt..

Motala
simonthyrberg sa:
Tror det finns nån "backe" som heter Lustigkullebacken eller liknande i Motala. Annars har du Tolvmannabacken i Kisa och Yxbacken i Norrköping. Är väl dom backarna/anläggningarna som finns däromkring, även om dom inte är mkt att hänga i granen direkt..
Min nya lägenhet ligger på lustigkullevägen så det kan inte vara långt borta:D

Motala
simonthyrberg sa:

Motala
T0bbeH sa:
simonthyrberg sa:
fint ;) dock tveksam till att denna "backe" är något att ha. finns i princip ingen info om den på nätet eller nåt..

Motala
simonthyrberg sa:
T0bbeH sa:
simonthyrberg sa:
fint ;) dock tveksam till att denna "backe" är något att ha. finns i princip ingen info om den på nätet eller nåt..
Får kolla runt lite efter info

Motala
annars har du omberg,kör söder ut förbi vadstena så hittar du en litne backe där,inte varit där på över 3 år men ja,den brukar hålla öppet, drivas nog va frulifsfrämjandet eller gjorde innan

Motala
hmm , asså tror inte motala var världens bästa ställe att flytta till om du vill åka skidor och ang. omberg naee ingen backe att rek. annars äre Yxbacken i nkpg som gäller även om den inte är tip topp så duger den fint att åka i, du har också storstenshöjden i örebro som jag tror ska va bra men minns inte så mycket av den backen. Fast Yxbacken och Storstenshöjden ligger typ en timme från motala :)

Motala
Lustigkulle är rätt brant men kort. Största nackdelen är dock att det inte har funnits någon lift på rätt många år tyvärr.

Motala
s-dejin sa:
hmm , asså tror inte motala var världens bästa ställe att flytta till om du vill åka skidor och ang. omberg naee ingen backe att rek. annars äre Yxbacken i nkpg som gäller även om den inte är tip topp så duger den fint att åka i, du har också storstenshöjden i örebro som jag tror ska va bra men minns inte så mycket av den backen. Fast Yxbacken och Storstenshöjden ligger typ en timme från motala :)
tror inte han flyttade till motala för att åka skidor i första hand..

Motala
jag bor i Vadstena 1 mil från Motala.. det finns en backa (ombergsliden) ca 2 mil från Motala, en nedfart inte så mycket att åka till men duger la som uppvärmning, fast jag vet inte säkert men tror dom håller på att fixa hoppet "big jumpet" så att det ska bli lite större och bättre, kanske nått att hoppas på:) annars har du ju tolvmannabacken i kisa ?

Motala
Jag bor i Motala och inte alls långt ifrån backen. Tyvärr så har inte backen varit igång på flera år,och jag tvivlar på att den kmr att göras i ordning igen.. TYVÄRR,, Så det blir nog för dej att åka till KIsa elr, Yxbacken och Stenkällegården elr Storstenshöjden;)

Motala
Jag bor i Motala och inte alls långt ifrån backen. Tyvärr så har inte backen varit igång på flera år,och jag tvivlar på att den kmr att göras i ordning igen.. TYVÄRR,, Så det blir nog för dej att åka till KIsa elr, Yxbacken och Stenkällegården elr Storstenshöjden;)

Motala
om du är ute efter att åka park är förmodligen Yxbacken det enda alternativet. dom har senaste säsongerna dragit upp några rails och även byggt ett hopp. vad jag vet har inte tolvmannabacken i Kisa något hopp överhuvudtaget. i alla fall inte dom gångerna jag har varit där..

Motala
Kisa skulle visst bygga funpark (vad det nu innebär för dom) så jag skulle nog ta den. Den brukar skötas ganska ok för att vara en lokal backe. Kommer man loss mitt i veckorna kan man få mycket åktid. Bäst skulle jag säga av ovannämda alternativ.

Motala
simonthyrberg sa:
om du är ute efter att åka park är förmodligen Yxbacken det enda alternativet. dom har senaste säsongerna dragit upp några rails och även byggt ett hopp. vad jag vet har inte tolvmannabacken i Kisa något hopp överhuvudtaget. i alla fall inte dom gångerna jag har varit där..
du kan ju även åka 5 mil till så kommer du till spökbacken. 2 hopp och 5 olika rör och boxar.

Tillbaka
Topp