Movement tar rockerskidorna till ny nivå?

Lee-nus

Aktiv medlem
Sett nya Movement Fly Swatter? Vad tror ni om detta? Känns som en bc-jibbskida som inte duger till så mycket annat...?

Senast ändrad:
haha, va fan? Är bindningarna frammonterade? Det ser ut som jättelika snöskor typ..

Senast ändrad:
ja, bindningsplaceringen är helt sjuk. tyvärr vet jag inte hur långa skidorna på bilden är, men uppskattningsvis 160...?

dom finns i någon annan tråd tror jag. har iaf sett dom innan! dom ser ju inte långa ut iaf. tror inte mittmonteringen är allt för kasst. både hellbent å ep pro är väl exempel på jibbinriktade rockerskidor som trivs att vara mer eller mindre mittmonterade. har själv ett par hellbents med +7(minns inte riktigt från var men de innebär att dom ligger just bakom mitt iaf.

Någon som prövat eller kännt på dom?

Det ser ut att vara vanligt spann väldigt långt ut på skidorna innan den branta rockern börjar.
Det borde väl göra dem något bättre på hårdare snö?

Hade som sagt vart kul att höra ett utlåtande av någon som klämt lite på dem.
Dom ser verkligen förjävliga ut på bilden, men vi får väl hoppas att det bara är vinkeln dom fotat från..

ny bild, ser skärningen lite bättre här!

och en bild på rockern!

Senast ändrad:
läst en del om dem på TGR... folk reagerade starkt på den bilden där med. kan dock säga efter att ha sett andra bilder att den är ganska missvisande, ser ju nästan ut att vara mer skida bakom bindningen.

Läst några recensioner, alla har vart ruskigt positiva i sina omdömen och föredrog den framför Tex Kuron

Ja, där såg det lite bättre ut. Vad är det för mått på dem? Ser ganska smala ut på det sista bilderna tycker jag..
Ser ut att vara riktigt kort skärning dessutom..

Fy fan för skidor med sån där tvär och brant rocker... Förutom att det blir förbaskat fult så tycker iaf. jag att det borde fungera sämre... Man vill ju att skidorna skall komma upp i plan och snabbt, smidigt och enkelt svischa fram över vidderna. Men med hög rocker så kan skidorna vara 15-20cm nere i snön medan spetsarna är uppe ur snön. Näe, jag blir inte klok på det!

Om det är någon skida jag skulle vilja ha så är det Bent Chetlern, den verkar riktigt schysst för ändamålet. Lång och flack rocker bak och fram, lite mer spann än Fly Swattern och lite mer lattjo grafik...

tja jag vet inte. det här är bara mina spekulationer. snäv rockerkurva kan väl vara helt ok. när du väl kör fort och har en full-rockerskida(nu pratar jag eg. bara om min upplevelse på hellbentsen) att du mer eller mindre oundvikligt tappar sjukt mkt markkontakt. finns bilder på mig då skidorna ända fram till bindningen är i luften. med en skida som den här får du ju ändå en längre markkontakt och de kan nog kännas mer naturligt i höga hastigheter. vad gäller låga hastigheter så är de väl samma sak oavsett om du har en långsträckt rocker eller om du har en kort. det kommer bara vara tip (och tail i vissa avseenden) som lyfter upp en. Hade gärna testat en rad skidor med olika rockerprofiler, är tveksam till att jag skulle tycka hellbenten är så bra som jag tycker idag. har bara provat hellbent och chopsticks(vilka jag inte gillade)

hmm nu är ja jävligt trött och vet inte om någon blir mkt klokare av de jag skrev, men de jag menar är att jag gärna själv skulle vilja ha en del plan yta framför bindningen när man väl på utför öppnare ytor för att få mer stabilitet och därför kan de vara klokt med en brant rocker!

Drøye ski,men er vel mere en drøy early raise tipp en en Rocker.
Det er min mening...vet ikke om jeg er helt ute å sykler med å mene det. På en rocker begynner jo skien å reise seg før tuppen mens her ser det ut som at det bare en en sjukt lang tupp foran og bak?

Uansett en radikal ski som jeg tviler kan brukes til så mye annet en pudder.
Monteringen ser jo som dere sier over frammontert ut. Vil tro den er montert på true center eller noe foran. På jibbe ski er jo fram montering vanlig og det kjennes bra,men hvordan det funker på en pudder ski vet jeg ikke...Om skien er veldig bred og med rocker/early raise så bør midt montering funke men fram???

såg ju riktigt nice ut, åker själv true-centermonterade puder lagg och har inte haft några probs med det.

några mått?

150-125-145, 185 och 175cm, 17 meters radie och precis över 5kg!!! Det är iaf. en skida som jag inte skulle vilja skutta runt med, hur lättsvängd den än må vara...

Vi kan ju ta och få in lite bilder igen så slipper man klicka, det är ju så jäkla jobbigt att göra någonting själv nuförtiden.
44648.jpg

1000x600px-LL-MovementFlyswatter_800.jpg

Senast ändrad:
Carled sa:
150-125-145, 185 och 175cm, 17 meters radie och precis över 5kg!!! Det är iaf. en skida som jag inte skulle vilja skutta runt med, hur lättsvängd den än må vara...

Vi kan ju ta och få in lite bilder igen så slipper man klicka, det är ju så jäkla jobbigt att göra någonting själv nuförtiden.
tack för att du tar min tråd till nya höjder (så att jag slipper göra det själv, det är ju så jäkla jobbigt att göra någonting själv nuförtiden)! :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp