HenkeR
Ny medlem
Musik, e ingen ''vad lyssnar du på tråd''
Word! han e grym! watch out for the nacirema dream!ENGLUNDAAAAAAAAAAAAA sa:annars har ju papoose en hel del råa streettexter..
Senast ändrad:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Word! han e grym! watch out for the nacirema dream!ENGLUNDAAAAAAAAAAAAA sa:annars har ju papoose en hel del råa streettexter..
Men åhhh, eru dum eller, jag är totalt seriös !trapp91 sa:grabbar han driver med er...theusualsuspect sa:Haha tänkte samma sak.sebastian_p sa:är du dum i huvudet?
Den låten säger inte mycket direkt.
hahahahahhaha den här killen är rolig..KruxeliduX sa:Markoolio, varför har ingen nämnt han?
Jag menar "fadern av svensk rap".
Han ju några riktigt stora hits såsom;
Gör det igen
Vilse i skogen
Markooliodansen
Han tog av sig sin kavaj
Åka pendeltåg
Båtlåten
Vi drar till fjällen
Ingen sommar utan reggae
Värsta schlagern ft. Linda Bengtzing
Kanske inte, Illmatic är en klassiker men hip hop is dead är fortfarande en jävligt mkt bättre skiva en vad det flesta som släpptes 06 var. Tyckte den var värd att nämnas iom att alla klagar på dagens hip hop. Dessutom ville killen ju ha tips på låtar som inte var sexistiska (feminist?) så chabang. naaassebastian_p sa:tack englundENGLUNDAAAAAAAAAAAAA sa:hip-hop is dead är ju inte ens jämförbart med Illmatic..Robbott sa:Vadå så NAS - Hip Hop is dead (albumet) har kassa texter? Eller vad menar du med gammla? Annars håller jag med helt klart.
Själv bryr jag mig inte jättemkt om texter och budskap, man orkar ändå inte sitta och lyssna och tycka något om allt. Tycker mer att bra beats och rhymes är skönare att lyssna på. Dock finns det gränser som t ex game som sjunger om exakt samma saker hela tiden. Men han har gjort en jävla massa bra också.
aja ha det fint
classified är mycket bra, han är bra..Railson sa:Classified, dom har många sköna låtar
typ hans djupaste text, om när han våldtar sin mamma utan att veta att det är hon och sedan tar självmord.porky sa:immortal technique - dance with the devil. har ett skönt budskap om hur illa det går med den dåliga knarkar o shit vägen. den äger. as skön som instrumental oxå
Haha, jaa... Fast den är mer djup än många förstår den, han skriver så för att det är en metafor om rapp-gemet i usa...aha_johan sa:typ hans djupaste text, om när han våldtar sin mamma utan att veta att det är hon och sedan tar självmord.porky sa:immortal technique - dance with the devil. har ett skönt budskap om hur illa det går med den dåliga knarkar o shit vägen. den äger. as skön som instrumental oxå
ps. den är inte sexistik om du är rädd för det bara en sjukt nice låt:Pds.
Jepp, han ses som en "rappare och politisk aktivist" :phjalleh sa:word, immortal technique är ju politiska texter, iaf de flesta och han är ruggigt insatt i olika orättvisor osv
boys on wheels-My balls are OKtrue sa:Lene Alexandra-My Boobs Are OK , klart och strakt busdkap i den låten!
haha men vafan, han har ju så rätt. jag undrar hur fan man kan tycka mims - this is why im hot är en låt med bra text? hiphop har ju blivit ett sätt att komma ut ur fattigdom för många svarta och de rappar då om hur gangsta dom är, eller hur mkt "hoes" dom "hustlar" för att det är "inne". de gör det endast för att tjäna pengar och mims oerhört hjärndöda låt är väll ett oerhört typexempel på en sådan låt. däremot finns det artister som inte rappar om sånt för att tjäna pengar, utan för att texten verkligen betyder ngt. o det är ju det sebastian_p menar (som jag fatta det). så därför är det egentligen omöjligt att säga att en sådan artist som mims har betydelsefulla och bra texter, vilken smak man än har. det är bara helt inkorrekt.trapp91 sa:jag tycker sebastian_p borde chilla lite å inte lägga bajsenödiga kommentarer till alla som inte tycker som honom, nån som håller med?sebastian_p sa:för det första kommer jag ifrån malmö. för det andra gjorde dom inte alls den första hip hop låten..vxorider sa:Vafan detta börjar ju bli komiskt ..
Fröken Sebastian ska ha musiklektioner på Freeride. Och varför jag valde att nämna Sugar Hill Gang så va det kanske för att dom gjorde första hiphop låten , men du verkar ju inte ha nån koll om det. Men visst, första hiphop låten har ju ingenting med hiphop att göra, vad tänker jag med?
Och ja, jag är från Växjö, du har nog ingen aning om vad det ligger nånstans, men man märker ganska tydligt att du är en uppblåst jävla Åre snubbe som tror du kan allt och är nån jävla diktator här.
Herregud
visste du att Hip Hop härstammar ifrån blues t.ex?
Och visste du att det kom ifårn de svarta slavarna därav att det kallades slav sång ibörjan...?
jag har inte sagt vad någon ska lyssna på men han ber om musik med buskap i och då skriver jag de artister jag tycker framför de men du kanske tycker att slick rick e den fetaste o rappar om bra skit liksom.. de e upp till dig..
och jag är ingen uppblåst åre jävel...
de e du som verkar tro att du vet ngt men e helt ute och cyklar.
låt andra tycka som dom vill ok?
Haha lägg inte snook i samma kategori som Fronda. Det går inte att jämföra!Whaaat sa:Om man sedan ska gå över på svensk rap så vill jag inte höra nå Snook, fronda osv. Den finns bara en gud inom svensk hiphop och det är Ken Ring. Ingen annan svensk rappare har haft så mcyket och tappat det och sedan jobbat upp sej igen. Han är inte bara en grym rappare utan också en grym producent som bla jobbat med d12, eminem, smif n wesson och många fler..Droppar tunga beats som fan!