Musik, e ingen ''vad lyssnar du på tråd''

Prop Dylan va ju grym:p men Living Legends, Mr Lif, Swollen Members, Atmosphere, The High and Mighty och Mos Def e väl bra

Prop Dylan va ju grym:p men Living Legends, Mr Lif, Swollen Members, Atmosphere, The High and Mighty och Mos Def e väl bra

Markoolio, varför har ingen nämnt han?
Jag menar "fadern av svensk rap".

Han ju några riktigt stora hits såsom;

Gör det igen
Vilse i skogen
Markooliodansen
Han tog av sig sin kavaj
Åka pendeltåg
Båtlåten
Vi drar till fjällen
Ingen sommar utan reggae
Värsta schlagern ft. Linda Bengtzing

Senast ändrad:
KruxeliduX sa:
Markoolio, varför har ingen nämnt han?
Jag menar "fadern av svensk rap".

Han ju några riktigt stora hits såsom;

Gör det igen
Vilse i skogen
Markooliodansen
Han tog av sig sin kavaj
Åka pendeltåg
Båtlåten
Vi drar till fjällen
Ingen sommar utan reggae
Värsta schlagern ft. Linda Bengtzing
hahahahahhaha den här killen är rolig..

sebastian_p sa:
ENGLUNDAAAAAAAAAAAAA sa:
Robbott sa:
Vadå så NAS - Hip Hop is dead (albumet) har kassa texter? Eller vad menar du med gammla? Annars håller jag med helt klart.
Själv bryr jag mig inte jättemkt om texter och budskap, man orkar ändå inte sitta och lyssna och tycka något om allt. Tycker mer att bra beats och rhymes är skönare att lyssna på. Dock finns det gränser som t ex game som sjunger om exakt samma saker hela tiden. Men han har gjort en jävla massa bra också.

aja ha det fint
hip-hop is dead är ju inte ens jämförbart med Illmatic..
tack englund
Kanske inte, Illmatic är en klassiker men hip hop is dead är fortfarande en jävligt mkt bättre skiva en vad det flesta som släpptes 06 var. Tyckte den var värd att nämnas iom att alla klagar på dagens hip hop. Dessutom ville killen ju ha tips på låtar som inte var sexistiska (feminist?) så chabang. naaas

Annars om du inte gillar sexistiska låtar kan du lyssna på lil wayne, fantastisk

Living Legends ft. Slug -nothing less
Atmosphere-God loves ugly
Swollen Members-Black magic

Bra låtar bra tetxer

Kya Bamba är ju ett riktigt skönt reagge band, dom remixar kända låtar och gör om dom till reagge, riktigt skönt att åka till!

www.myspace.com/kyabamba

Senast ändrad:
porky sa:
immortal technique - dance with the devil. har ett skönt budskap om hur illa det går med den dåliga knarkar o shit vägen. den äger. as skön som instrumental oxå
typ hans djupaste text, om när han våldtar sin mamma utan att veta att det är hon och sedan tar självmord.
btw the point of no return e nice;)
ps. den är inte sexistik om du är rädd för det bara en sjukt nice låt:Pds.

Senast ändrad:
aha_johan sa:
porky sa:
immortal technique - dance with the devil. har ett skönt budskap om hur illa det går med den dåliga knarkar o shit vägen. den äger. as skön som instrumental oxå
typ hans djupaste text, om när han våldtar sin mamma utan att veta att det är hon och sedan tar självmord.
ps. den är inte sexistik om du är rädd för det bara en sjukt nice låt:Pds.
Haha, jaa... Fast den är mer djup än många förstår den, han skriver så för att det är en metafor om rapp-gemet i usa...
Förövrig lyssnar jag mkt på wu tang clan nu för tiden. Kan rekommendera låtarna "C.R.E.A.M" "Da mistery of chessboxing" och "Tearz" Det är bra skit med innehåll!
GZAs platta Liquid Sword ska också den ha propps.

Men de flesta på freeride verkar lyssna på "make it rain" låtar, om ni vill ha sånt stuk fast ändå bra rapp, så ska ni lyssna på "Im so hood" remixen med bla. Luda, Busta, BigBoi, Weezy osv osv. Nästan alla lägger sjuka rader i den! Ett tips är att spola förbi dom första sekunderna från helvetet när Khaled snackar skit...

Just det! Lil wayne (weezy) är fan beast på freestyle! Ok, han rappar mkt om pengar,hoes osv MEN han flowar sjukt och har riktigt jävla sköna rader om man lyssnar lite.

Senast ändrad:
word, immortal technique är ju politiska texter, iaf de flesta och han är ruggigt insatt i olika orättvisor osv

trapp91 sa:
sebastian_p sa:
vxorider sa:
Vafan detta börjar ju bli komiskt ..
Fröken Sebastian ska ha musiklektioner på Freeride. Och varför jag valde att nämna Sugar Hill Gang så va det kanske för att dom gjorde första hiphop låten , men du verkar ju inte ha nån koll om det. Men visst, första hiphop låten har ju ingenting med hiphop att göra, vad tänker jag med?
Och ja, jag är från Växjö, du har nog ingen aning om vad det ligger nånstans, men man märker ganska tydligt att du är en uppblåst jävla Åre snubbe som tror du kan allt och är nån jävla diktator här.
Herregud
för det första kommer jag ifrån malmö. för det andra gjorde dom inte alls den första hip hop låten..
visste du att Hip Hop härstammar ifrån blues t.ex?
Och visste du att det kom ifårn de svarta slavarna därav att det kallades slav sång ibörjan...?
jag har inte sagt vad någon ska lyssna på men han ber om musik med buskap i och då skriver jag de artister jag tycker framför de men du kanske tycker att slick rick e den fetaste o rappar om bra skit liksom.. de e upp till dig..
och jag är ingen uppblåst åre jävel...
de e du som verkar tro att du vet ngt men e helt ute och cyklar.
jag tycker sebastian_p borde chilla lite å inte lägga bajsenödiga kommentarer till alla som inte tycker som honom, nån som håller med?

låt andra tycka som dom vill ok?
haha men vafan, han har ju så rätt. jag undrar hur fan man kan tycka mims - this is why im hot är en låt med bra text? hiphop har ju blivit ett sätt att komma ut ur fattigdom för många svarta och de rappar då om hur gangsta dom är, eller hur mkt "hoes" dom "hustlar" för att det är "inne". de gör det endast för att tjäna pengar och mims oerhört hjärndöda låt är väll ett oerhört typexempel på en sådan låt. däremot finns det artister som inte rappar om sånt för att tjäna pengar, utan för att texten verkligen betyder ngt. o det är ju det sebastian_p menar (som jag fatta det). så därför är det egentligen omöjligt att säga att en sådan artist som mims har betydelsefulla och bra texter, vilken smak man än har. det är bara helt inkorrekt.

H-T: Joo han har rätt :) Vet inte hur jag tänkte men har för mej att han skrev en rad hatfyllda inlägg innan det ;) Men som sagt kommer inte ihåg:S

MIMS - this is why im hot är ju ett skämt i sig, och sen att säga att den har bra text förklarar ju hur många små wannabies som lodar på freeride. Men jag sa verkligen inte att jag tycker om sånt, jag ville bara att han skulle sluta hacka så fort nån öppnade käften, han HAR rätt, men ändå... -.-

Däremot Lil Wayne, som också rappar om sånt, är en annan grej i sej, lyssna på denna skiten som är freestyle live:
Ni kan INTE säga att han är en dålig rappare, han har talang som fan, men har valt att rappa om skitsaker, och det är jävligt synd! Det enda man kan göra är att gilla läget och pumpa hans freestyles, som förövrigt håller hög klass innehållsmässigt om man snackar freestyles! ;)

Och som jag sa en bit upp, innehållsrika texter har bla. Wu Tang Clan gott om, nästan alla som är med i den... Och Immortal Technique!

immortal technique - dance with the devil. Måste vara den grymmaste text som finns..Hur grym som helst, får nästan mardrömmar över den...Helt sjukt! Har man inte hört den har man inte lyssnat på rap!

edit: såg att en redan tagot upp Dance eith the devil...men skitsamma grym som fan!

Senast ändrad:
Om man sedan ska gå över på svensk rap så vill jag inte höra nå Snook, fronda osv. Den finns bara en gud inom svensk hiphop och det är Ken Ring. Ingen annan svensk rappare har haft så mcyket och tappat det och sedan jobbat upp sej igen. Han är inte bara en grym rappare utan också en grym producent som bla jobbat med d12, eminem, smif n wesson och många fler..Droppar tunga beats som fan!

Whaaat sa:
Om man sedan ska gå över på svensk rap så vill jag inte höra nå Snook, fronda osv. Den finns bara en gud inom svensk hiphop och det är Ken Ring. Ingen annan svensk rappare har haft så mcyket och tappat det och sedan jobbat upp sej igen. Han är inte bara en grym rappare utan också en grym producent som bla jobbat med d12, eminem, smif n wesson och många fler..Droppar tunga beats som fan!
Haha lägg inte snook i samma kategori som Fronda. Det går inte att jämföra!
Visst Ken Ring har tappat det och jobbat upp sej och det ska han ha mad props för!, men Snook har skönare flow, bättre rim osv osv. Helt enkelt bättre rappers, och döm inte snook för Mister Cool låten, Danne och Khilén är i en heeelt annan klass nu för tiden.

Vill lägga ett ord för DL Incognito, sjukt bra musik. Bra flow som är sköna att åka till och bra texter .. Kolla in honom, han är grymt bra !

Annan bra skit ;
Acts29 ,
Mobb Deep , kanske inte bästa texterna men dom har ett så grymt skönt flow !
CunninLynguists ,
Eminem,
Nas ,
Manafest , grym snubbe
Och grabbarna på Stones Throw Records
osv ... finns mycket bra .

Tillbaka
Topp