Musik under ett åk?

nord_is

Medlem
Musik under ett åk?
tycker ni att musik under ett åk är ett självklart måste?
jag har inte prövat detta ännu riktigt... :(, sist jag lyssnade på musik när cyklade blev jag lite för agressiv o gjorde en redig vurpa efter ett hyfsat hopp.
Musiken måste ju nästan givet vara typ entombed, dry kill logic, slipknot´s wait and bleed va en av de givna cyklings låtarna...

Musik under ett åk?
Jag tycker nog inte att musik är ett måste under ett åk men det är ju betydligt skönare med lite typ skate punk eller liknade under åket. skate punk= typ Albumen Cheap shots med band som NO fun at all, millencolin och andra bra band.

//hansol

Musik under ett åk?
Hm, kan bli svårt att få med anläggningen ut i offpisten bara.
Men vadå, brukar du sitta och lyssna på musik i såna dära små snäckor där man bara hör diskant? och dessutom i backen. Njäe
Jag lyssnar gärna hellre på pudret som singlar upp i moln under en riktigt kall vårdag. Eller vad sägs?

Musik under ett åk?
Med en MD i fickan och ett par KOSS Porta Pro på huvet som blir det garanterat inte bara diskant...

Tycker själv det är skönt att åka med musik i branten om man är ensam(risken att men blir isolerad från de andra är rätt stor). Blivit ganska fast i Papa Roach här på slutet men de äldre skivorna från Jamiroquai funkar alltid!

Musik under ett åk?
När man är ute i naturen så behöver man väl ingen musik?! Lyssa i stället på snön som flyger upp i luften och ger ett behagligt tyst och avslappnande ljud.

Musik under ett åk?
mmm
Jag instämmer på Slalomons komentar där... Naturen fixar den bästa musiken när det gäller skidåkning...

Men med all musik i skidfilmerna så kan man inte låta bli att koppla några av låtarna i dem direkt till skidåkning, när de spelas tex på radio blir ju abstinens sjuk... Sånt e fan terror mot oss skidåkare som inte kan komma till en brant direkt...

Musik under ett åk?
Alltså vad fan.....
Musik iall ära...Men jag kan bara hålla med om att naturen är musik, men OM man nu måste lyssna på musik kan man väl lyssna på lite riktig musik.......Millencollin!!!????? SKIT!!!!

Al Green - Love and happiness...............Då jävlar!!!

Musik under ett åk?
Jag vill höja ett varningens pekfinger. Att lyssna på musik i backen kan vara farligt. Dels kan koncentrationen dras från backen och tillhörande objekt, för att istället riktas mot triolerna och dubbelpedalen. Att utestänga naturliga ljud som uppkommer vid utövning av diverse alpina vinteraktiviteter kan leda till försämrad balans, vilket inte bara är riskfyllt för dig, utan även för din omgivning. Om du dessutom är snowboardåkare, som i vanliga fall ger blanka fan i att se dig för innan du gör hälskär, ja då kan kombinationen bara göra saken värre. Då hör du inte ens om det kommer någon.
Vänta med musiken till afterskin. Där äventyrar du inte andras hälsa genom att lyssna på musik (såvida du inte spelar lufttrummor och använder din omgivning som trumset).
Rock "n Roll to the people!

Dr. Snö; Din SLAO-guide i pisten.

Musik under ett åk?
Jag tycker att det kan vara bra lyssna under ett åk. Som jag skrev i mitt inlägg så är minidisc en bra uppfining.
Men jag har testat det och man blir lätt okoncentrerad.
Men som sagt det kan va kul ibland.

Musik under ett åk?
Nej! Naturens ljud är en del av den ultimata friheten.
Onaturliga ljud i snön skulle bara få en mer klaustrofobisk effekt vilken för tankarna till en mer prisonerad miljö som i sig är den totala motsatsen till frihet. Och varför gå miste om den sentimentalt underbart härliga effekten av att höra flingornas spirituella klinganden när du får till en perfekt kurva i morgonens nysnö.

Den du.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp