Mute på snurrar

Hampus_H

Medlem
Mute på snurrar
Tjenare!
jag har lite problem med mute på snurrar.
Vad ska man tänka på?
Är det lättare att först korsa skidorna sedan ta i eller ta i sen dra över?
Jag får mina nya skidor imorgon, dom är lika långa som jag.
Dom jag har nu är 138.
Känns lättare att ta grabs med längre skidor, kan det stämma?

Mute på snurrar
lär dig att snurra bra först så du sätter 360 och 540 utan problem.

börja med att graba safteygrab! när du kan de på 360 och 540 så ska du ungefär veta vart du är i luften hela tiden, då brukar det komma automatiskt!

tänk inte för mycket på graben, för då slutar du snurra istället!
det finns bara ett sätt att lära sig, och det är att testa! så jag tycker du bara ska köra på och känna dig säker på snurrarna, när dom sitter bra så är det bara att göra muten, det brukar komma automatiskt efter ett tag!

lycka till! :)

Mute på snurrar
Jag är inte världens bästa, men skulle tro att dra upp benen så mkt du kan mot magen och börja korsa samtidigt du letar efter skidan. Alltså får du dra till det sista. ;]

Där har du svar på mute grab iaf. :D Missade hela samanhanget.

Senast ändrad:
Mute på snurrar
jeppenator sa:
lär dig att snurra bra först så du sätter 360 och 540 utan problem.

börja med att graba safteygrab! när du kan de på 360 och 540 så ska du ungefär veta vart du är i luften hela tiden, då brukar det komma automatiskt!

tänk inte för mycket på graben, för då slutar du snurra istället!
det finns bara ett sätt att lära sig, och det är att testa! så jag tycker du bara ska köra på och känna dig säker på snurrarna, när dom sitter bra så är det bara att göra muten, det brukar komma automatiskt efter ett tag!

lycka till! :)
Att lära sig \"graba\" safety var ett ganska bra tips. men vad jag kommer ihåg så lärde jag mig att korsa skidorna i luften på snurrar först. sen började jag ta mute efter några veckor. och det är helt rätt det som jeppe säger att man ska inte tänka för mkt på graben för då stannar man att rotera. men det du kan tänka på innan du har lärt dig riktigt är att du ska ta i mkt mer i kicken än vad du vanligen gör. för i vilket fall som helst så brukar graben sakta ner snurren lite. lycka till!:)

Mute på snurrar
Jag själv har nött 3or ett tag, och försöker mig på en mute. Men jag lyckas inte få tag i skidan eller någonting i luften. Det blir som att kroppen "glömmer" att man ska försöka ta muten. Jag har sakta börjat föra högerhanden neråt på vänsterpjäxan/bindningen och har kommit dit, sen är det stopp.
Ska jag först försöka korsa skidorna i luften och sedan lära mig lägga dit handen? Eller vad tycker ni?
Mvh
Don Robin

Tillbaka
Topp