Mysko atomic skidor!

Woofer

Ny medlem
Mysko atomic skidor!
tjaa! jah har ett par Atomic gsc Race. men dom finns inte att hitta nånstans.! jah har kolla på google o jah hittar ingenting.! de e skit mysko..! hehe o inget här på freeride heller.. skule vilja ha reda på lite saker om dom oså men somsagt jah hittar ingenting om dom..! men dom e inte så gammla de e ett par-04or tror jah.. e de nån som vet om de e ett par specialskidor eller nåt?? fö jah tcker att dom borde finnas nånstans iallafall.. eller? tror deom heter Atomic gsc. de står på dom iaf.

Mysko atomic skidor!
min mamma vart påprackad ett par sånna förra året av nån säljare. antaligen är det nån sneakvariant av gsII eller nått. bara en gissning, tycker också de är lite mysko.

Mysko atomic skidor!
Kan det har varit på intersport? Isf är det md 90% säkerhet en GS:9 du har blivit pålurad ;)

mycket riktigt en snikvariant av GS:11, enligt källor nästan helt utan det isgrepp som kännetecknar GS:11...

Mysko atomic skidor!
GS:C är en dekaltrimmad GS:9, dvs en lättsam och lättåkt skida med storslalomkaraktär, fast med lite mer skärning än vad reglerna tillåter. Den modellen har sålts som en egen modell av Intersport i hela Europa. På vissa tyska forum har det snackats om att det är magnesiumförstärkning runt betatuberna på GS:9, men inte på GS:C. Jag är precis som ptte nästan säker på att det inte stämmer utan att det är en skida som är identisk med GS:9. Den är ganska odämpad och inte speciellt mycket race i känslan, designen och namnet till trots.

Mysko atomic skidor!
okajj..! mm för de va på intersport vi köpte den... men ja htycker den e ganska ok oså..! men ja he juh ingen expert precis så den duger åt mig..! hehe

men de e juh konstit at den inte finns nånstans..:P o vrf säljer bara intersport den??..

Mysko atomic skidor!
Tänkte skriva nåt om svensk grammatik här, men nej. Det ämnet har ju varit uppe förut och det här är ju inget rättstavningsforum...

Way to go Woofer!!!

Mysko atomic skidor!
Intersport vill sälja skidor till människor, därför gör de egna häftiga modellbeteckningar för att krångla till det ännu mer.

De hade samma skida ett annat år, då hette den Atomic Bode Miller GS eller något liknande... Hade Bode Millers autograf! ;)

Vad gäller skidan så menade jag egentligen inte att det var en dålig skida, bara att den trots sitt namn är ganska snäll och inte någon tävlingsskida.

Mysko atomic skidor!
De flesta kedjor har sin egen design på skidorna ex Salomon Streetracer ser inte likadan ut på Intersport som ex Teamsportia

Tillbaka
Topp