Nackdel med Flow-bindning att splitta med?

Kung-Stalle

Aktiv medlem
Tjena!

Oavsätt vad man tycker om Flow men skulle det finnas nån direkt nackdel att använda ett par Flow-bindningar när man splittar?
Jag har både och nämligen. Ett par gamla Nitro Team och ett par Flow så jag kan välja. Jag gillar ju Flow bättre i övrigt men det kanske finns nån nackdel som jag inte tänker på om man skall gå uppför.

Stalle

Finns SP split bindningar.

Ser man på!
Jo det skall säkert gå bra med Flow åxå. undrade mest ifall det var nåt uppenbart jag missat.

Stalle

Ser man på!
Jo det skall säkert gå bra med Flow åxå. undrade mest ifall det var nåt uppenbart jag missat.

Stalle
Skulle väl vara att det e svårt att få på sig brädan när man sitter i en brant sluttning..

Tyckte det var en nackdel när jag rockade flow. På typ 90 talet. På den tiden logotypen var en spermie å dom sålde bindningar med päls på. :)

Det beror ju lite på hur och var du turar men förutom enkelhet att spänna fast i brant terräng så är låg vikt på foten något som premieras om man går en bit. Åtminstone mina Flow NX 2 är lite väl tunga för att jag skulle välja dem trots att jag tycker responsen är oöverträffad.

Snowboard med SP , Flow eller liknande är lätt ta på sig även i branta backar. Är ju bara att i backen ha i knäna istället för rumpan.🤔
Inte så, om det har puffat mycket! I djup snö kan Flow-bindningar vara, om inte farliga, tråkiga i varje fall. Jag tar mina Flows till julresan till österrike, blir troligen cruising melkan krogarna. Men, för litet "verkligare" off pist turer kanske inte, då vill jag ha mina gamla goda Cartels.

Skulle väl vara att det e svårt att få på sig brädan när man sitter i en brant sluttning..

Tyckte det var en nackdel när jag rockade flow. På typ 90 talet. På den tiden logotypen var en spermie å dom sålde bindningar med päls på. :)
Haha!

Ja de kan vara lite bökigare, det kan jag hålla med om men jag brukar lösa påsättning även när det är brant.

Oavsätt bindning så är det ju bökigt som fan (antar jag) att montera en splitboard från skidläge till bräda och att göra det där det är brant. Jag menar, det är hudar som skall tas av och packas, bindningar som skall kopplas loss och klickas på. Bräda som skall gå från två till en. Stavar som skall packas undan...

Stalle

Det beror ju lite på hur och var du turar men förutom enkelhet att spänna fast i brant terräng så är låg vikt på foten något som premieras om man går en bit. Åtminstone mina Flow NX 2 är lite väl tunga för att jag skulle välja dem trots att jag tycker responsen är oöverträffad.
Jo jämfört med ett par Karakoram så är det ju säkert betydligt tyngre. Men nu jämför jag med ett par Nitro Team-bindningar (det är vad jag har liggande hemma) så då är det nog inte många gram som skiljer.
:)

Stlale

Tillbaka
Topp