Någon i Madarao, Japan, just nu? Januari 2020

ingelstroem

Medlem
Hej,
Jag var med om en fadäs min sista skiddag i Madarao och tappade bort en skida i lössnön. Skidan är nu upphittad och finns på boendet vi bodde på och behöver fraktas hem till Sverige.
Är där någon svensk i Madarao just nu, 2020-01-10 och framåt, och har möjlighet att ta med sig en skida? Ersättning för eventuella kostnader kommer jag självklart att betala och framförallt kommer ett stort tack framföras!
Mvh,
Filip

Funderar på att boka in 25-7/2 i det området. Hur var snön? Ser skit ut på prognoser och bilder så är lite tveksam. Om vi åker kan jag ta med skidan ☝️

Se annars om boendet kan hjälpa dig med att anordna frakt med Kuro Neko till någon annan plats (eventuellt mot en liten avgift), så öppnas ju möjligheterna upp väldigt för vem som kan ta med sig skidan. Går ju t o m att få skickat direkt till någon flygplats för vederbörande sändebud att plocka upp där.

Som så många andra skidorter på Honshu så var/är inte snöläget särskilt bra men det började ordna upp sig sista helgen vi var där, vilket var bra för åkningen men tråkigt för mig och min skida.
Hotellet kommer hjälpa till med frakten så är det någon som @Vattendroppe nämner är villig att hjälpa till så vore det riktigt snällt annars så får jag förlita mig på japanska posten.

Snödjup

Tillbaka
Topp