någon med erfarenhet av Alpine Event?

Wangler

Medlem
Fick upp i mitt fb flöde och klickade på erbjudandet och har messat lite med dem.
de ordnar resor till Italien Cervinia hotell Millefiori via ryanair. verkar hämta och lämna av oss på flygplats å lite annat skönt så man slipper lite roddande själv.
någon som åkt eller något annat som är värt att veta om Alpine Event?
Jag gillar grejen att man kan åka lite som man vill.. alltså 3-4 dagar eller 5-9 dagar och lite när det passar en själv bättre än normala charterresebyråer..

Frågar också om Sunweb? lite typ samma där men det är nog mer charteraktigt men att man där också kan välja lite mer i antal dagar.
någon med erfarenhet från dem också?
joakim

snej

Aktiv medlem
Har åkt med Micke och Alpine Event ett par ggr. Första gången var när Mille Fiori inte ens var riktigt färdigbyggt så vi var de första gästerna som sov på hotellet och sen en sväng när det mesta var i ordning. De erbjuder ju lite olika lösningar med vad som ingår, men det allra bästa är där allt är inkluderat. Då kan du åka med guide från dem (ej att förväxla med utbildad guide) om du vill. Får du chansen så åk med Micke så kan han visa fina åk. Dessutom är de inkluderade middagarna en höjdare där alla som bor på hotellet äter tillsammans på långbord. Det kan ibland upplevas vara lite high chaparall där allt inte är 100% planerat, men de gör alltid sitt bästa för att alla ska vara nöjda.

Kör tycker jag

//Jens

Markizgren

Ny medlem
Åkt med dem två gånger. Maten underbar. åkningen grym! (extra lyx att få micke som guide om han har tid, då får man många roliga åk).Men som @snej säger det är high chaparall. Fått åkt mellan hotellet och flygplatsen med folk som har varit vakna allt för länge, bilarna man har åkt med hade aldrig i livet gått igenom besiktningen. Här i Sverige. skulle säga så här: mat 10/10, åkning 10/10, personal gör ett fantastiskt jobb trots alla deras utmaningar. boende 10/10. Hade jag kunnat ge ett enda tips är det. hyr bil mellan flygplats och boende så kommer allt va topp klass!

Tatis

Medlem
Har åkt med Sunweb, inga anmärkningar utan boende och transport funkade som utlovat (flyg, transfer och lägenhet). Transfer var till och med bättre än utlovat, vi hade tur och fick en egen minibuss (taxi) eftersom vi åkte en fyradagars och bytesdagarna sammanföll då inte med ordinarie veckoresor. Service på plats har jag ingen erfarenhet av utan vi skötte oss själva (efterfrågade den inte heller).
/Roger

C.W

Ny medlem
Åkt med Sunweb en gång, för mig var det hur bra som helst och kommer åka med dem fler gånger. Med dem känns det mer privat och man är mer självständig, vilket jag föredrar.

GNU

Aktiv medlem
Alltså, Alpine Event, finns dom över huvud taget? Kom ner till Milano för nån timme sen. Skulle bli upplockade på flygplatsen av dom. Vilket vi inte blivit.
Försöker ringa, men dom har visst inga fungerande telefoner.Går in på Facebook och kollar deras sida. Nähä. Dom har ingen sida där längre.
Så så kul var det. Kom till Milano. Sen var det kört.

yolof

Medlem
Nåt vajsing med din uppkoppling?

Facebooksidan:

Telefonnummer från deras hemsida om det är nåt av dem du inte testat:

+46 (0) 771 22 11 20
+46 (0) 73 924 00 00

GNU

Aktiv medlem
Nåt vajsing med din uppkoppling?

Facebooksidan:

Telefonnummer från deras hemsida om det är nåt av dem du inte testat:

+46 (0) 771 22 11 20
+46 (0) 73 924 00 00
Ska vara om både jag och frun har vajsing. Med just enbart deras nummer och Facebook.
och vi har dessutom olika operatörer jag och frun. Vilket borde minimera vajsingrisken.

Wangler

Medlem
hur går det? är du kvar i milano? lost in translation?
eller var det bara en lite försenad transfer med italiensk trafik?

GNU

Aktiv medlem
hur går det? är du kvar i milano? lost in translation?
eller var det bara en lite försenad transfer med italiensk trafik?
Vi blev upphämtade. Typ fem timmar senare eller nåt. Knappast trafikens fel, utan mer pga att vi blev bortglömda.
Nån här ovanför skrev om High Chaparral, och det är ju ingen dålig beskrivning. Bilar som knappt håller ihop, livsfarliga chaufförer, och personal som får vansinnesutbrott, skriker och kallar varandra för idioter mm...
Men visst, hotellet är fint och står man ut med lite kaos är det säkert bra!

MKOL

Medlem
Alltså vissa verkar ju haft tur men enligt mig verkar dom vara klassiska skojare.

Börja att läsa https://www.flashback.org/sp64329698
Och lyssna på https://sverigesradio.se/avsnitt/1178484

Mest graverande är att Alpine Event t.o.m. försökt att lura till sig ersättningspengar från samma kunder som dom redan "misshandlat".

Alpine Events FB är numera rensad på klagomål och dom har tagit bort recensionssidan. För bara en månad sen låg allt kvar att beskåda. Ca. 20 pers som klagat på att dom inte fått tag på Micke, inte fått biljetter alls trots planerad avresa bara dagar senare, några som fått biljetter dagen innan avresa och tyvärr även flera som p.g.a. allt strul aldrig ens kom iväg. Det fanns även inlägg från en tidigare anställd som totalsågade både Micke och företaget, eller rättare sagt bolaget ÄR Micke! Men som sagt, nu är allt negativt rensat så uppenbarligen har Micke anlitat någon att hålla koll och rensa.

Lattjo anekdot är att jag i december förra året satt och jäste i solen vid restaurangen vid kabinstationen i Valtournenche.när Micke och två av hans anställda (gissar jag) kom och satte sig ett par bord bort. Micke, en äldre herre av den sletnare och lite luffiga typen med kraftig göteborgsdialekt och en ung kille. Och helvete vad Micke öste skit över en annan av sina anställda. Dom snackade även skit om gäster men primärt öste dom skit över kollegan. Verkligen proffsigt

Allt sammantaget och berättelserna ovan i denna tråden gör att jag vågar kalla Alpine Event skojare, punkt!

GNU

Aktiv medlem
Alltså vissa verkar ju haft tur men enligt mig verkar dom vara klassiska skojare.

Börja att läsa https://www.flashback.org/sp64329698
Och lyssna på https://sverigesradio.se/avsnitt/1178484

Mest graverande är att Alpine Event t.o.m. försökt att lura till sig ersättningspengar från samma kunder som dom redan "misshandlat".

Alpine Events FB är numera rensad på klagomål och dom har tagit bort recensionssidan. För bara en månad sen låg allt kvar att beskåda. Ca. 20 pers som klagat på att dom inte fått tag på Micke, inte fått biljetter alls trots planerad avresa bara dagar senare, några som fått biljetter dagen innan avresa och tyvärr även flera som p.g.a. allt strul aldrig ens kom iväg. Det fanns även inlägg från en tidigare anställd som totalsågade både Micke och företaget, eller rättare sagt bolaget ÄR Micke! Men som sagt, nu är allt negativt rensat så uppenbarligen har Micke anlitat någon att hålla koll och rensa.

Lattjo anekdot är att jag i december förra året satt och jäste i solen vid restaurangen vid kabinstationen i Valtournenche.när Micke och två av hans anställda (gissar jag) kom och satte sig ett par bord bort. Micke, en äldre herre av den sletnare och lite luffiga typen med kraftig göteborgsdialekt och en ung kille. Och helvete vad Micke öste skit över en annan av sina anställda. Dom snackade även skit om gäster men primärt öste dom skit över kollegan. Verkligen proffsigt

Allt sammantaget och berättelserna ovan i denna tråden gör att jag vågar kalla Alpine Event skojare, punkt!
Inser ju att vi hade tur som kom iväg, och kom fram. Men samtidigt, inget av det du skriver förvånar mig.

Marboh

Medlem
Verkar vara högt och lågt. Har en kollega som var där på höstlovet med familjen. För honom hade det mesta funkat bra. Han sa också att det var lite high Chaparral. Typ man marknadsför att man har pool, men den höll på att byggas osv.
men för honom funkade det bra både med flyg, upphämtning och körning fram&tillbaka från backen.

Wangler

Medlem
känns ändå lite som om jag tar mig ner på mina gamla beprövade sätt :).
jag brukar inte ta in så mycket kring det folk skriver om olika bolag men just det här var så talande.
sen är jag villig att ge det en chans på lågsäsong och om jag åker själv. tar nog inte med mig min flickvän på ett sånt äventyr utan vi håller oss nog till de beprövade sätten. Men själv kan jag testa.. det kan ju bli ett riktigt äventyr som håller samma klass som när man under tidigt 90 tal reste med noll pengar och ibland inte ens visste var man var.. när man kom fram om man gjorde det och hur länge man blev där :)
nu är det ju arbetsgivare, barn och flickvänner som helst förväntar sig att jag åker iväg ¨å kommer hem på utsatt tid :)

pd

Aktiv medlem
det kan ju bli ett riktigt äventyr som håller samma klass som när man under tidigt 90 tal reste med noll pengar och ibland inte ens visste var man var.. när man kom fram om man gjorde det och hur länge man blev där :)
När uppkoppling var ett okänt begrepp och telefoner fortfarande satt fast i väggen. Åren 90 - 94, mellan att Berlinmuren föll och att nätet och mobilerna tågade in, kan när historien skrivs visa sig ha varit åren med störst frihet.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp