Det är Stadium som är distributör för Ride i Sverige och de har ju kört märket i botten totalt. Det är säkert bra för både Stadium och Ride rent ekonomiskt men Ride har ju ingen som helst trovärdighet som snowboardmärke längre och Stadium säljer ju i princip bara lågprisprylar.CustomX sa:sen har jag hört rykten om att Stadium har ensamrätt på dessa i Sverige och tar in stora beställningar vilket gör att de kan ha lågt pris på dem... detta är dock inget jag är ens i närheten till säker på och kan lika gärna vara ett säljknep från stadium...
lyka till!
Det kan jag intyga att han i allra högsta grad har, vad gäller snowboards vet jag att han har betydligt bättre koll än mig.. och jag har bättre koll än ganska många.. hur mycket han vet som sportaffärer i allmänhet och stadium i synnerhet vågar jag däremot inte uttala mig om.markusrl sa:Undrar om doughboy har koll på läget.
Självklart kan man beställa vilken bräda som helst från Rides sortiment hos Stadium. Jag snackade mer om utbudet i butikerna som brukar vara rätt skralt om man inte kommer till de allra största Stadiumbutikerna typ i Stockholm och Göteborg.markusrl sa:Undrar om doughboy har koll på läget, senast jag kollade så hade Stadium i princip alla Ride brädor att beställa. Har dom verkligen bara lågprisprylar då? Skulle vara kl att höra hur dom har kört märket i botten oxå.......kul att höra resonemanget om att det skulle vara för billigt, är det inte på freeride ALLA tycker att sport-conrad är en "grym" butik och doughboy hade säkert tyckt att det var ok att handla billigt bara det var i en i hans ögon lite coolare butik......