någon snö kvar i åre?

arborlover

Ny medlem
någon snö kvar i åre?
ok efter en massa saker som hänt så kommer jag förhoppningsvis lyckas ta mig upp till åre nästa vecka.

frågan är om det är värt det för i år? hur är snöförhållanden? har ni någon snö kvar? Har stenarna/bar mark börjat dyka upp vid offpistslingor?

någon snö kvar i åre?
låter bra!

någon som vet var man kan se väderprognos med bra översikt över året?

hittar inte hur man kan kolla dagar/veckor fram på skistar.se tex. och smhi.se var inte mycke bättre

någon snö kvar i åre?
ska bli jävligt väder här i nästa v så du vet. snö regn plus och minusgrader...
kan bli bra kan bli skit. en riktig chans v att åka hit på.

någon snö kvar i åre?
yr.no är bra väderhemsida...
eller om du har Iphone så kan du ladda hem appen "klart.se" den visar för typ 1 ½ vecka framåt...+ att man kan se timvis hur vädret kommer vara t.ex kl 13.00

någon snö kvar i åre?
btm sa:
ska bli jävligt väder här i nästa v så du vet. snö regn plus och minusgrader...
kan bli bra kan bli skit. en riktig chans v att åka hit på.
Att prognosen säger att det skall bli regn beteyder oftast att det snöar lite högre upp.

GB25 sa:
yr.no är bra väderhemsida...
eller om du har Iphone så kan du ladda hem appen "klart.se" den visar för typ 1 ½ vecka framåt...+ att man kan se timvis hur vädret kommer vara t.ex kl 13.00
Att göra en prognos för fjällväder 1½v frammåt är inget smart drag direkt.

någon snö kvar i åre?
tack för alla grymma länkar!

känns som att det blir graden som avgör om det blir paradis eller inte.

massor med snö med garanti vid skutan ivf. jag gissar (precis som tancoll påpekat om prognoserna öht kommer nära verkligheten) så blir nog veckan efter nästa vecka förhoppningsvis helt perfekt.

passar på att träna på den lokala backen som fått perfekt väder nu till helgen också.

någon snö kvar i åre?
Snöar just nu i Östersund (fredag eftermidag) så att det snöar förmodligen i Åre också, får se hur länge snöandet håller i sig, om det håller i sig ett tag kan du ju få riktigt fint ;)

någon snö kvar i åre?
har nu bokat stuga i åre fjällby från söndag till torsdag. har en känsla av att det kommer bli superväder. kommer dumpa på söndagen enligt rappoterna. även avtagande vindar just då också.

högre upp har det väl varit kanon hela tiden förutom vinden?

har en plats över för någon btw hör av er ifall ni är intresserade!

någon snö kvar i åre?
btw, kommer komma fram 21:00 på söndagen. någon vet vilka matställen som är öppna då? kommer väl dra ut och käka vid 22:00 tiden antar jag och det är väl då matställen stänger?

någon snö kvar i åre?
Max på torget är öppet till 02.00 eller om det är 03.00. Kan nog vara svårt efter 22.00 om du siktar på några kulinariska höjder annat än deras hamburgare.

Senast ändrad:
någon snö kvar i åre?
nice! minus grader fram till nästa tisdag så lär ju bli helt perfekt att det får ligga kvar.

1. sen det här med parker i åre, var ligger de? har varit i åre ett par gånger, men de var alltid innan nyår/vid nyår då inga parker hade öppet och det var endast is i pisterna, grönt i skogen och vind som gjorde att man stod still nerför backen.

den jag känner till är den när man åker sidovägen från VM6an till rödkulle-området, är det det här som är "bräcke" som alla snackar om? sen så finns det större kickers på "baksidan" av rödkullen. vilka fler finns det och hur kommer man dit?

2. har aldrig åkt offpist i åre heller egentligen annat än i skogen från VM6an antingen till tott eller rödkulle-hållet. kommer att köra själv så vill helst inte ta mig ut i vildmarken på egen hand men tar gärna emot tips på offpiststräckor som ligger nära till hands.

3. tar gärna emot tips ifall man ska skämma bort sig med kurinariska upplevelser innan utgång på kvällarna

4. vilka uteställen håller man till på söndag/måndag/tisdag/onsdag ?

så numrerade mina frågor nu också =)

någon snö kvar i åre?
haha, lugna er nu, jag vill kunna somna de kommande nätterna :D

verkar som att det kommer fortsätta dumpa, förväntningarna börjar höjjas =)

någon snö kvar i åre?
Snöade som satan när vi åkte därifrån nu på morgonen :( Hade bokat till idag och alla kunde inte vara kvar längre :mad: Igår var det ju ordentligt med snö men riktigt blåsigt och idag blåste det väl ännu mer? Ser gärna en rapport från någon som åkt idag så man slipper leva i ovisshet :rolleyes:

Senast ändrad:
någon snö kvar i åre?
Det såg ut att bli uppehåll idag iaf här ute i Duved. Men när vi kom in till Åre va det snöstorm. Det är definitivt mer vindstilla i skogen och så sjukt mycket snö överallt. Säsongen är räddad!

någon snö kvar i åre?
Galet gött väder det har varit i veckan (förutom måndag)

Snö, snö å mera snö!
Sol nu, skall ut och njuta efter att ha varit ute större delen av veckan!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp