Någon som åker som jag och kan tipsa om en bräda?

Scramb

Ny medlem
Hej!
Jag har läst ganska mycket och det verkar finnas många trådar med samma frågeställning. Men jag blir inge klokare!
Det jag är ute efter är nya bindningar och bräda.
Så min fråga är.
Ni som gillar att åka i parken, leka i pisten och åker mycket i skogen. vad kör ni på under fötterna och hur mycket åker ni och ?
Jag vill ha någon mjukare bräda med lite hårdare bindningar.
Vikt 60 längd 170 Skostorlek 41 BMI 21

Hoppas att ni inte är allt för trötta på liknande trådar!

tänker komma me de gamla vanliga.

skate banana + union force

xD

gillar du allround kör på lite över hakan, gillar du endast park kör under hakan, typ axeln.

Tycker du ska köra på bräda med camber och reversed camber kombinerat för allround åkning.

Jag själv har köpt en Bataleon Airobic, ska premiär åka på den imorgon. Har du kollat in TBT?
Förra året hade jag en Capita Indoor Survival FK den var väldigt all round och rolig. Men i år vill jag personligen ha en mjukare och lekigare bräda. Rekommenderar dessa brädor (har inte testat Airobicen än men den verkar väldigt rolig)!

Airobic är riktigt rolig, ingenting för is och puder dock. Resten är den grym på :)

trodde inte airobic skulle vara mjukare än en indoor survival. har en polare som kör indoor survival i år och den kändes ganska mjuk, hur mjuk är en airobic??

har precis börjat köra med union force-bindningar och måste säga att dom är sjukt sköna! flexiga i bakkappan så dom känns lekfulla men tillräckligt styva i basplattan för att ge grym respons.

det jag tycker du ska kolla på med din längd är en bräda med 3-5 i flex, en åk-yta på 110-115cm och en svängradie på ca 7m för att få den lekfull som du beskriver att du vill ha.

alla längd-specifikationer brukar stå på sidorna om det är en seriös återförsäljare. annars är det bara att spana på märkets hemsida.

en polare på capita indoor survival med forum republic tycker brädan är lite för hård för att lajja med. han skall testa jibbaord nu.

delta sa:
en polare på capita indoor survival med forum republic tycker brädan är lite för hård för att lajja med. han skall testa jibbaord nu.
Forum Republic -bindningar funkar absolut inte med styvare brädor. Jag tycker inte alls! Highback är nog styv, men baseplaten är den mjukaste jag har provat! Jag köpte sådana i våras för halva priset), körde en vecka i Hintertux, och vill sälja dem nu mycket billigt.

P.S. Köpte också Union Forces, då alla hörs tycka om. Jag tycker inte alls: Capstrap är liksom alla bindningar hade för 10 år sedan (man kan inte använda den verkligen som capstraps), highback + heelcup tar så mycket plats (går ut så satans mycket på hälsidan), att man behöver en centimeter bredare snowboard än med andra bindningar!, och pumpen i toestrapen tycks locka sig på något vis. För mig de bästa bindningarna hittills är Burton Cartel, Flow Nxt och Flux.

Patrik: Jag har inte prövat indoor survival men jag kan säga så mycket att Airobic är nog 1-2 hårdare i flex än horrorscope på capitas skala.

KaitsuH sa:
Forum Republic -bindningar funkar absolut inte med styvare brädor. Jag tycker inte alls! Highback är nog styv, men baseplaten är den mjukaste jag har provat! .
För mjuk i alla riktningar eller speciellt i "hinge disk" riktningen?

KaitsuH sa:
P.S. Köpte också Union Forces, då alla hörs tycka om. Jag tycker inte alls: Capstrap är liksom alla bindningar hade för 10 år sedan.
Jag skulle aldrig köra den tycker den ser billig ut, men den finns i en riktigt nice färg acid green :D

Tje!

Kom just hem från Sölden. (Tipps: bästa dagen var i en liten närort Hochoetz; kanske 20-tal åkare i hela området, kunde åka liftpuder hela dan och priserna var mycket billiga!) Körde fem hela dagar med Union Forces, kanske de sämsta bindningarna jag har haft! På många sättet (dåliga och obekväma!). Jag har nog haft några andra jätte dåliga bindningar: gamla Burton freestyles, Salomon S2, många Raidens (dem håller inte kylan, när det är nära minus 20 grader börjar strapperna bryta minst varje timme!) Men sådant hype, och året är snart 2012! Jag ska sälja Forces direkt nu och köpa god ol`Cartels eller Flows. Jep, jag vill sälja årets Forces, storlek XL, färg acid green!, fem dagar körda, för 140 euro, eller hellre byta dem mot cartels, flux (alla modeller går...), Flow nxt eller m-9 storlek xl etc. (Tyvärr är Forces här i Finland, men jag är färdig att skicka dem också, om nån vill verkligt ha såna bindningar, fan i helvete).

Av Forum Republics: baseplaten år för mjuk i alla riktningar, speciellt i den andra riktningen än "hinge disk" riktningen! Det gör att styrkan inte levereras till brädan. Bindningen är helt ok i puder och jibbing, men inte för piståkning eller halfpipe. Måste nog säga, att Republics är mycket bekvämare en Forces, och funkar mycket bättre också, men är allt för mjuka för en tyngre freeride åkare.

P.S. Jag var ute med en Atomic Poacher 164. Måste nog säga, att en av de finaste freeride brädorna jag har åkt. Med en liten noserocker och ganska styv camber mellan fötterna den funkar fint i puder och på isiga pister. Inte för mycket taper eller setback, så det är ganska bra också för en tyngre åkare som en allround bräda, men är styv, så inget för jibbing nog. Old style eurogaycarving är nästan lika lätt som med nån Kessler eller F2 Speedster.

Senast ändrad:
Så force är fett med hype bara? :P

Flux tycker jag däremot inte är överhypat, jäkla bra kvalitét. Iaf jämfört med rome.

Thomsson sa:
Så force är fett med hype bara? :P

Flux tycker jag däremot inte är överhypat, jäkla bra kvalitét. Iaf jämfört med rome.
force är inte hype, de ÄR. om du förstår va ja menar

:D

själv så kör jag med en Capita Horrorscope med Technine Team Pro bindningar. Detta tycker jag funkar fruktansvärt bra till allt!

kolla in den jag har vetja... Forum youngblood doubledog 150w :)

Du väger bara 5kg mindre än mig men är 8cm kortare så längden kanske känns vettigare för dig :D

Snödjup

Tillbaka
Topp