Någon som handlat på www.skidad.com ?

asvedberg

Medlem
Ja min fråga lyder helt enkelt som rubriken, är det någon som har köpt skidor ifrån http://skidad.com/?lang=sv ?

Verkar ju väldigt seriöst, fri frakt, kan betala mot faktura för 20 spänn osv.

Men alltid intressant och höra om någon använt sig utav dem?!

Tack på förhand.

en vän till mig (sattar på freeride) köpte sina JJ därifrån nyligen, till bra pris.
han har dem hemma hos sig nu och är nöjd med köpet -

mer än så kan jag dock inte säga.

ross S7 176cm för 4,5k = bra priser!

Intressant. Bra priser på fjolårsmodeller. Dock oroväckande hemligt när det gäller vem/vilka som står bakom. Jag tycker man ska "presentera" sig! Förutom detta verkar det seriöst!

Finns dock en Patrik Andersson som har en registrerad firma på Ski Dads adress i Undersåker ... kan det finnas ett samband?

http://www.allabolag.se/721211LNLG/verksamhet

/MM

PS! Jag gillar att de angivit Nordica Jah Love som en randonnéskida ... respekt! ;-)

Senast ändrad:
Tycker precis som ni att det vore intressant att veta lite mer om det. Precis som MM säger så kan det ju vara jäkligt intressant inför kommande skidsäsonger om inte annat.

Stör mig också på att det inte finns några namn på sidan. Angående deras bilder står det ju:

Alla foton copyright till Ola Rockberg och Erik Hammarsten. Ingen som känner till dehär grabbarna?

Haha, Jah Love som randonné, varför inte?! ;)

Kom gärna med mer info ni som vet något eller bara är nyfikna.

Bara att kolla vem (person/företag) som reggat domänen...är publik information:

Organisation Contact
=======================
ID...........: ORG-369036
Name.........: Ski Dad, Patrik Andersson
PostAddress..: Kläppen 425
PostCode.....: 830 10
PostArea.....: Undersåker
Country......: SE
Phone........: +46.702477632
Fax..........:
Email........: patrik.andersson72@spray.se

assr sa:
en vän till mig (sattar på freeride) köpte sina JJ därifrån nyligen, till bra pris.
han har dem hemma hos sig nu och är nöjd med köpet -

mer än så kan jag dock inte säga.

ross S7 176cm för 4,5k = bra priser!
Var på skidad hittar du Armada JJ? Eller är det bara jag som är blind?

Pizzaaugust sa:
bl0ckm0ng0t sa:
Ola_Rockberg sa:
http://www.olarockberg.se/
jag har verkligen försökt förstår vad detta inlägg betyder men fattar fortfarande inte?
Samma, hittade en bild på hockeyspelare dock. Kan det vara där det sitter?
Ola rockberg har ju uppenbarligen något med skidad att göra, och för att visa att han är seriös länkade han väl till sin sida. Vad är det ni inte förstår?

Ola har varit skidlärare i bland annat Åre och försökte lära mig åka på skär långt innan carvingskidorna såg dagens ljus ... Han har även suttit i experpanelen här på FR. Finns en kort presentation där.

/MM

Nu behöver ju inte att Ola har en bild publicerad på Ski dad innebära att han har något direkt med verksamheten att göra ...

Varför? Jo, någon undrar vem Ola är ... Ola lägger ut en länk till sin hemsida där det framgår vem han är ... Ola orkar inte tjafsa med en massa småmuppar på FR ...

;-) / MM

Hej på er!
ski dad och skidad.com är mitt företag, Patrik Andersson heter jag och bor i Undersåker utanför Åre. Mitt företag drivs som en webshop men man kan även komma till mitt lager för att klämma och känna på skidorna.

Ola Rockberg är inte inblandad i företaget, men jag känner Ola mycket väl och tycker hans bilder är otroligt bra (+ jag finns på några utav hans skidbilder..) därför användar jag hans bilder på hemsidan. Så även med Erik Hammarstens bilder.

Företaget drivs som enskild firma, jag jobbar även som anvarig för skidskolan i Trillevallen.

För övrigt är jag kanske en backklippa i Järpens IF... men i fotboll :)

Gå med ski dad´s facebookgrupp för att få nyheterna först! Om ni har fler frågor är ni välkomna att ringa mej.

Med Vänlig Hälsning
Patrik Andersson alias ski dad
070-247 76 32
info@skidad.com
www.skidad.com

Har köpt två par skidor från Skidad och är jättenöjd. Snabb leverans och bra pris. Förra årets modell i och för sig men det är ju skit samma. Många gånger är ju skidorna bara omgjorda utseendemässigt och det är ju grymt mycket billigare...
Skidad är nystartat som jag fattar det och det finns ändå en hel del att välja på redan nu, och det lär ju bli ännu bättre till nästa säsong. Tummen upp helt klart!

Klockrent! Precis denhär info man önskade sig, kommer absolut hålla mig uppdaterad på sortiment inför framtida säsonger!

Lycka till Patrik!

Hej! Erik Hammarsten heter jag och är alltså en av skidads fotografer! Antar att inte så många av er känner till mig, vilket troligen beror på att jag fortfarande är hobbyfotograf. Till vardags är jag skidlärare i Björnrike. Anledningen till att mina bilder finns på skidads hemsida är för att jag och Patrik är mycket goda vänner, och när han anser att mina bilder är bra nog för hemsidan är det ju inte så svårt att första att han väljer dem istället för att få betala en betydligt större summa för ev Mattias Fredrikssons bilder. För övrigt har jag stort förtroende för skidad och önskar han all lycka till med affärerna!

Erik

PS.Kolla gärna in mitt fotoalbum och släng en kommentar! DS.

@Patrik A
Lägg ut den personliga infon på Ski dads websajt så kommer det att kännas ungefär 368 % mer förtroendegivande att handla av dig! Lycka till med affärerna!

/MM

Mountain_Man sa:
@Patrik A
Lägg ut den personliga infon på Ski dads websajt så kommer det att kännas ungefär 368 % mer förtroendegivande att handla av dig! Lycka till med affärerna!

/MM
Ähhh, Vilket seriöst företag har personlig info om ägaren på sin hemsida?

Om ett företag är förtroendeingivande eller inte handlar mer om ifall de har rykte om sig att vara bra att ha att göra med och levererar...imho

Vad man däremot brukar ha är en företagspresentation med affärsidé. Precis som Ski Dad har. Personlig kan man vara på freeride.se...

Senast ändrad:
Mountain_Man sa:
Skistar ... seriöst nog?

http://corporate.skistar.com/templates/NormalPage.aspx?id=90

Men ... precis som du säger är det inte så vanligt att man anger ÄGARE däremot är det oseriöst att inte ange något om vem eller vilka som driver verksamheten eller inte uppge företagets organisationsnummer.

/MM

EDIT: Ett annat seriöst exempel https://www.freeride.se/content/927/
Aha, men du tänkte inte på att Skistar är ett stort aktiebolag där aktieinnehavarna vill veta lite vilka som sitter i ledningen och styr skiten? Det tänkte du nog inte på i detta nu läge då kan jag påstå med 200% eller mer.

@kattenjansson
Eftersom jag tillbringat ett par veckor varje vinter de senaste 30 åren i Skistars nuvarande anläggningar .... Hemsedal, Trysil, Hundfjället, Tandådalen, Högfjällshotellet, Lindvallen, Björnrike, Vemdalsskalet, Klövsjö och Åre ... har jag inte kunnat missa att det är ett STORT bolag. Men jag har iofs. aldrig varit i Hammarbybacken, så jag kanske missat något väsentligt.

Over and Out!
MM

Tillbaka
Topp