Nagon som lyssnar pa annan musik?

sjostrand

Ny medlem
Skulle bara kolla om alla har pa freeride giillar annan musik an bara hip hop, rap r n' b. Det kanns som att i varenda skidfilm nu ar det bara hip hop, nagon som fortfarande lyssnar pa gamla goa rockklassiker eller nagot annat?

Jodå, jag lyssnar på annat än hiphop och rap, bl.a. reggae, lite gyllenetider och style ibland, men främst K'naan - In the beginning, den är min favorit. Och såklart Kjell Höglund - Genesarets sjö haha :)

Ja det är klart.
Men är man gangster i skidbacken så måste man ha gangster musik.

Reggae och Ska för fan! Rock Steady, Rub a Dub, Dub, Ragga osv.. Hip hop är grymt men ingen sell-out skit! Gangsterrap kan ju vara det sämsta som finns. Lyssnade mycket på rock förut så det finns i hjärtat givetvis. Annars är Acid Jazz nice som fan

Willlmutt sa:
Jodå, jag lyssnar på annat än hiphop och rap, bl.a. reggae, lite gyllenetider och style ibland, men främst K'naan - In the beginning, den är min favorit. Och såklart Kjell Höglund - Genesarets sjö haha :)
A genesartes sjö är en riktig fin låt:)

Lyssnar på mycket Hip Hop, men massa annat också. Modern amerikansk rock som Brand New, Interpol, Built To Spill, The Gossip är några favoriter.
Lyssnar även mycket på House och Electro. Miike Snow, Danger, DATA, Justice, Klaxons, Röyksopp, SMD etc.
Brittisk indie var det mycket av förr, inte lika mycket nu för tiden.
Sen passar ju inte allt att åka skidor till, och det gör man ju tyvärr inte hela tiden..

Mackans mumsiga Playlistmuffins
(exklusive hiphop)

4 dl hardcore
2 dl metal
2 msk gamm'rock och sleaze
5 dl electro och house (räknas SMK? troligen inte,men orkar inte göra ännu en ingrediens till bitpop)
4 msk trance
150g Skwee och dubstep

Senast ändrad:
dubstep är riktigt skönt. annars är electronisk musik som crystal castles jäkligt bra.
kan även tipsa om dj feadz som är riktigt schysst.

här har du en riktigt bra dubstep låt.

mackep sa:
Mackans mumsiga Playlistmuffins
(exklusive hiphop)

4 dl hardcore
2 dl metal
2 msk gamm'rock och sleaze
5 dl electro och house (räknas SMK? troligen inte,men orkar inte göra ännu en ingrediens till bitpop)
4 msk trance
150g Skwee och dubstep
snyggt byggt marcus! mvg i hk?

Oj, vad tittar du på för skidfilmer? De flesta jag sett på senare år har haft mest rock. Världens bästa skidfilmsklipp t.ex. har ju Phil Collins In the air tonight som soundtrack. Från samma film har du även The Who's Baba O-riley när Sean Pettit kör. Filmen är förstås in deep...

Men metal och rock från -80-talet är vad ajg lyssanr på mest. Hip hop lyssanr jag inte på alls. Det närmaste är lite Looptroop ibland...

sjostrand sa:
Skulle bara kolla om alla har pa freeride giillar annan musik an bara hip hop, rap r n' b. Det kanns som att i varenda skidfilm nu ar det bara hip hop, nagon som fortfarande lyssnar pa gamla goa rockklassiker eller nagot annat?
HAHAHA humor!

De flesta aktuella filmer kör väl ända med electro/dance, det är ju bara MSP som kör rock klassiker. Kolla Poor Booz hemsida de specar upp sin musik.

På senaste trailern till Revolver kör de: The Glitch Mob med låten Animus Vox se länk

Samt på tidgare filmen Everyday Is A Saturday: The Glitch Mob - Nalepa Monday remix

Bra skit!

Black-Daimond sa:
De flesta aktuella filmer kör väl ända med electro/dance, det är ju bara MSP som kör rock klassiker. Kolla Poor Booz hemsida de specar upp sin musik.

På senaste trailern till Revolver kör de: The Glitch Mob med låten Animus Vox se länk

Samt på tidgare filmen Everyday Is A Saturday: The Glitch Mob - Nalepa Monday remix

Bra skit!
Sorry slänger in den också

http://il.youtube.com/watch?v=XMuMdC2ct60

Känns som du hajat detta lite fel. Det beror ju helt klart på, vilka filmer man har kollat på! Det finns ju extremt många olika stilar bland dagens skid-/snowboardfilmer. Drar lite exempel så du hänger med:

Cold World - En film som kör på riktigt gangster-tema. Det är ju då klart att de väljer o ha med låtar som: Jrej0HfjMoE]https://www.youtube.com/watch?v=Jrej0HfjMoE[/MEDIA]

Du kan ju inte heller ha missat filmerna från årets Team Shoot Out.
Salomon och Nitro kör ju på riktigt "feel-good"-tema. Ingen Hip-hop där inte.
Volcom kör ju på ett litet "äventyrligt"-tema, om man kan kalla det så. Ingen hip-hop iallafall.
Och Rome kör ju på "old-school"-stuket, så där har du ju din rock. Inte någon hip-hop där heller.

Visst, det är/har varit inne med mycket "gangster-stuket", det är ju dock påväg bort rätt mycket nu. Men även när det var det stuket på åkningen, så var det ju långt ifrån "alla" (som du uttrycker dig) som använde sig av detta.
Jag säger inte att jag inte gillar varken rock eller hip-hop or whatever u want. I like to mix it up!
Men kolla runt lite innan du uttrycker dig såhär. Finns ju mycket bevis på att det är bra mycket annan musik inblandad i åkningen.

That's it that's all, peace out!

lite tips till er nyfrälsta som begränsat er till Mt Eden, Borgore och Cookie Monsta och tror att detta är riktig dubstep:

L-Wiz

Drogdisko

Burial http://il.youtube.com/watch?v=IlEkvbRmfrA
^fy och skam på Mt Eden, som helt hjärtlöst tagit denna låt och lagt på en skabbig wobble-line.

Lite mer sköna tunes:

Jazz!

Miles Davis, John Coltrane, Thelonious Monk, Sun Ra, Steve Kuhn m.fl....

Otis Jackson Jr (Madlib) gör även mycket jazz, värt att kolla in hans Yesterday's New Quintet och Young Jazz Rebels. YNQ består av fem påhittade personer som i själva verket är Otis själv... Alla dessa fem har gett ut solo album, kolla in det med. Även hans remixer på klassiska Blue Note låtar på "Shades of Blue" är sjukt bra.

Finns sjukligt mycket bra jazz, bara att leta!

Soul, reggae och blues är också skönt att lyssna på.....

Snödjup

Tillbaka
Topp