Namninsamling för pipe i Hammarbybacken

spademan

Medlem
Hammarbybacken borde väl kunna dra hur mycket folk som helst med en riktigt fet pipe, eller hur? Nu har de ju bara en rätt fjösig funpark, och sen ska en massa portåkare få breda ut sig med sina pinnar.
Vill göra en namnininsamling och visa för Skistar att det finns ett stort intresse för en pipe, typ "WC-pipen" i Tandådalen, i Hammarbybacken. Om du postar ett svar på denna tråd, räknar jag det som ett namn (posta bara en gång, men tipsa gärna en polare).
Jag är själv inget pipe-proffs, men tycker det är kul att köra, och mina ungar älskar det. Det är därför jag gör detta. Tycker helt enkelt det skulle lyfta Hammarbybacken, som ligger nära där jag bor, med ca 500%.

En Pipe där skulle va sjukt!

5

Senast ändrad:
räkna med att ja kommer hälsa på om dom får upp en feeet pipe!!:D

det är jätte dyrt att underhålla en pipe. men det skulle vara bra för svensk skid och snowboard åkning

Har mailat dem om det, de tipsar att man ju kan åka till Sälen om man vill köra pipe. Ungefär som man inte kunde räkna ut det själv. Grejen är ju att de ska ha en i storstan, De kan ju fatta hur lätt det är att få dit media på en tävling, det skulle dra hur mycket folk som helst. Så maila på om detta så kanske de ändrar sig. Hittills är det 6 stycken som visat intresse... Det räcker inte att bara ha en backe och en lift längre, det måste finnas en massa coola features också.

varför skulle det vara omöjligt, det som behövs är bara 150 meter på längden, och 20 meter på bredden, och ett djup på i bästa fall runt 6 meter. Hammarbybacken har nerfarter på runt 600 meter, så det är inga problems.

Haha den som får Linda att gå med på det ska fan ha medalj.

De måste väl köpa en tillsats till pistmaskinen, en sån där kurvad "pipehyvel". Det är väl det som är kostnaden, men den kan de ha glädje av i många år. Linda, är det chefen det, som är extra anti saker som pipes, eller bra funparks? Hammarbybacken behöver något som drar, de har ingen parkering för det första, så de måste konkurrera hårdare med Väsjöbacken och Flottsbro, som alla tycker är så mycket bättre. Och som har parkeringsplatser! Kolla Flottsbro, de har parkering som på ett ICA Maxi. Hammarby har typ 50 platser och 2 heltidsanställda lapplisor.

hehe en pipe i sthlm vore skoj att se, dom borde lägga pengar och energi på att sätta upp och underhålla de rails o boxar de har riktigt bra och kanske infröskaffa ännu fler och ett eller två bra hopp!

det blir ju pretty onödigt eftersom den lär smälta så fort den är klar. det är ju så lång säsong i sthlm så att säga.

eevez, ingen fara, packad kanonsnö kan ligga nästan hur länge som helst, eftersom det är så mycket is i den. brukar ligga kvar snöhögar i hammarbybacken långt in i maj där big jumpsen legat. om det blir varmt i 2 veckor så är det bara att göra ny snö när det blir kallt. brukar kunna vara så i sthlm, att det kan ligga på 5-10 plus nån vecka eller två, sen kommer kylan igen. tycker en del är litet gnälliga här, har ni sett vilka snökanoner de har i backen nu, f****in state of the art.

man ska va positiv allt går att ordna med mycket snack med skrivbordsfolk och hårt arbete

men om det är bättre i andra sthlms backar varför inte satsa på en pipe där istället?

lycka till!

IDIOTER!! det handlar inte om hur många namn ni får in!!! dom kommer alldrig ha pengar eller kyla nog att kunna pumpa ut så mkt snö eller ens köpa ett sånt munstycke till pistmaskinen :P tänk realistikst :D

Jag kör själv inte pipe, inte bräda över huvud taget men jag ställer mer än gärna upp och hjälper till med mitt namn för dem som verkligen åker pipe :)

Oneoff... som kallar oss idioter, vet du vad skistar är? de är börsnoterade med en miljardomsättning och typ 200 millar i vinst. Hur stora som helst. "Inte råd med ett pistmaskinmunstycke"... inte pengar... fniss.

det är ju inte köpet av en pipedragon som är det dyra, den stora kostnaden kommer ju i att man måste underhålla en pipe.. om det ska vara någon mening med att ha en pipe så måste den ju hålla iaf en viss standard. men det måste ju ses som en bra marknadsföring =D

jag skriver på!

spademan sa:
De måste väl köpa en tillsats till pistmaskinen, en sån där kurvad "pipehyvel". Det är väl det som är kostnaden, men den kan de ha glädje av i många år. Linda, är det chefen det, som är extra anti saker som pipes, eller bra funparks? Hammarbybacken behöver något som drar, de har ingen parkering för det första, så de måste konkurrera hårdare med Väsjöbacken och Flottsbro, som alla tycker är så mycket bättre. Och som har parkeringsplatser! Kolla Flottsbro, de har parkering som på ett ICA Maxi. Hammarby har typ 50 platser och 2 heltidsanställda lapplisor.
Linda är anti det mesta...... Hammarbybacken är en ren förlustaffär för skistar som har den enbart för att locka gäster till sina stor anläggningar vad jag förstått. Det är bla därför man enbart har nybörjarkurser i skidskolan.
Dom har till iår laggt ner 8miljoner på ett nytt snöläggningssystem. Pistmaskin vet jag inget om förra året lånade dom av Sälen.
Nästa grej dom kommer sattsa på är garanterat parkering/tillgänglighet.

spademan sa:
Oneoff... som kallar oss idioter, vet du vad skistar är? de är börsnoterade med en miljardomsättning och typ 200 millar i vinst. Hur stora som helst. "Inte råd med ett pistmaskinmunstycke"... inte pengar... fniss.
Där blev OneOfThePublicEnemys så ägd:)

Vore riktigt kul med en Pipesatsning även om man bor en bit ifrån, tycker det är för få piper i Sverige nu för tiden. 5-7 år sen så var det många fler. Skriver på!

jag vill lätt ha en pipe i närheten:) förr kunde man leka lite i pipen men det va några år sen och en bra satans bit ifrån sthlm
jag skriver lätt på ;)

sen med kostnadsfrågan så har skistar lätt råd med pipe underhållning och utrustning. och en pipe skulle locka riktigt mycket folk samt att man skulle kunna ha city tävlingar ofta osv ni fattar haken :)

//Simon

Jag vill ha pipe..:-)

Bara det finns utrymme...dvs pengar och RÄTT HJÄRNA BAKOM BYGGANDET.

PS.....Pipen i Tandådalen är den brantaste i hela världen.......Suger.

Tillbaka
Topp