Nån bra offpist i hemavan?

Nalleman

Ny medlem
Finns det någon riktigt bra offpist i hemavan? har varit där ett antal ggr men jag vet inte var man ska åka... Ska man ner bakom jungfruvårtan eller....
Funderar oxå på att gå upp på södra syter och åka ner i kobåset... går det över huvud taget att åka där

Sen vill jag bara tipsa att det finns en läcker bäckravin nere bakom centrumliften... (mot kungsliften sett..) kom dit om ni vill åka q-pipe i påsk ( kommer nog att vara där och filma)

Tja (Glömt vad du heter)

Har precis varit i Hemavan ( kom i Söndags ). Så du vill ha bra offpist att åka på...för det första så varierade det ju jäkligt mycket från dag till dag hur bra det är att åka, har det nyligen kommit snö...ligger den kvar eller har den blåst bort, ja det är en hel del som spelar in....men ett HET tips är att åka i NORRslutningar, då snön inte smälter och fryser på igen. Själv så fick jag ett jävligt skönt offpist åk nu när jag var där, jag är ju givetvis för lat för att gå långt så jag liftade med en helekopter upp på "Mortsen" och i norrslutningen på den var det helt underbart+att jag hade en satans tur med väderet. (nu blev du allt bra avundsjuk). Imorgon drar jag till Alperna (nu blev du allt ännu mer avundsjuk) så jag måste packa valla skidorna och sådant där, du vet =).

//DrD

Björn, du är förledd om du tror att du redan har haft din alpdos i år. För att nå en normal alpnivå i kroppen rekommenderas 6-8 veckor i varierande förhållanden med inslag av pudersnö. Mindre mängder än så kan utgöra ett allvarligt hot mot din skidhälsa och i längden leda till rostiga stålkanter.

>> radikala rAgnar <<

Jo, men jag är ju bara en fattig elev och måste gå klart gymnasiet först men sen blir det( förhoppningsvis?) frisedel och alpern en säsong eller två!

Kom förresten hem från tärna/hemavan, idag. Rekomenderar en topptur upp på morttoppen om det är bra väder! var jättebra åkning (även om den kunde ha varit ungefär 2000 fallhöjdsmeter till) åkningen var världsklass (den bästa offpisten jag har åkt i sverige i alla fall...).
Nu känns det lite deppigt, har troligen åkt sista dagen på säsongen. hoppas,HOPPAS att man kommer iväg till gränsen extrem "NM" (eller vad det nu heter..) skulle inte sitta helt fel!

Tja !

Har precis kommit hem från Alperna, "slänten" ned för Mortsen är nog det bästa offpist åkningen jag har gjort...i Sverige. Näst sista dagen på Hintertux så föll det 70 cm puder från ovan så du kan bara före ställa dig.

Liftade du med en helikopter upp på
Mortsen eller?

//DrD

Nej nej, är som sagt en fattig student så Jag (vi ) gick upp... det var fint men det tog nästan 4 timmar. Åkningen var som sagt zuuper!

Tillbaka
Topp