nån som vet vad som hände sen...?

FrankieBoy

Ny medlem
nån som vet vad som hände med brädåkaren som klota i åre när han hoppade och blev lam?
allt jag vet utifrån det jag såg är att han gjorde en backlflip och kom inte runt tillräckligt...
vet nån hur det gick med honom, om han blev förlamad lr om han "bara" fick nån fraktur på kotorna?

skulle bli tacksam för svar.

jag känner honom. vad jag vet just nu är att han är förlamad från naveln och neråt, men jag vet inte om det är en förlamning som kommer att sitta i eller om han kommer att återhämta sig.

Mjoo, krossade tydligen 12e ryggkotan och flögs direkt till sthlm med helikopter för operation...

-trist att det gick som det gick... Det var ju en så PERFEKT dag innan det hände. sol, varmt, alla hade tok-pepp...

det hände väl i första träningen i RBBA 2002? Dom sa ju att hoppet var felshapat. Men han som kraschade är ju på bättrings vägen. han kan ju gå nu och satsar på att komma tillbaka på brädan i framtiden, dock så har han ju fått mer permanenta skador som gör det svårt för honom att tala riktigt och så.

ajj, låter inte som nån höjdare..

Men hur kan så många veta om samma krasch? alla är väl inte i åre samtidigt?

tycker synd om killen.. såg när han låg där.. taskigt att krossa 12e kotan en sån dag.. bräcke var grymt den veckan så man förstår att han blev peppad att pröva grejer..synd att det gick som det gick..

Ajfan.

Hoppas att han repar sig helt.
Jag skulle inte kunna se andra köra men inte kunna själv.

Det vore fördjävligt att bli förlamat från midjan och neråt.

Ja fy fan.. 18 år och rullstol resten av livet. Ingen höjdare.
Han går i samma skola som jag och jag pratade lite med hans polare som sa att han för tillfället, och antagligen permanent, är förlamad från midjan nedåt. Stackars grabb... Det är en farlig sport vi sysslar med.

Nu vet jag liiite mer. Pratade med en kompis som sa att de hoppas och tror att han ska kunna lära sig gå igen. Förhoppningsvis blir han snabbt bättre.

Tillbaka
Topp