När kommer säsongsjobben upp på skistar?

Nosskire

Medlem
Har tänkt att söka ett säsongsjobb via skistar och ansökningsperioden börajde idag.
Dock så har dem inte lagt upp någon information om vad för jobb som den kan bistå med...

Brukar dem göra detta eller är det bara att spontansöka?

Anledningne att jag frågar nu första dagen är pga att jag åker till Grekland i 5 veckor och missar då ansökningsperioden när jag kommer hem...

// Tim

p.s. Om jag vill hitta ett annat jobb i åre förutom via skistar, vad rekommenderas? Ringa runt?, Skicka spontanansökningar med brev?, Åka ner och chansa? (inte lust med det)

Så här står det på skistar.com hemsida:
Jobba i fjällen i vinter!

Vintersäsongen 06/07 närmar sig. Under perioden 1 augusti - 1 september har du möjlighet att söka alla säsongsjobb här på skistar.com. Vi kommer endast att ta emot ansökningar via denna sida.

Vår intervjuperiod kommer att ligga 18-24 september beroende på vilken destination du söker till. Mycket varmt välkommen med en ansökan och lycka till med ditt arbetssökande!

Ifall du redan har läst det är jag nog inte till någon hjälp. Lycka till med jobbet

Senast ändrad:
Har redan läst det samt det som står på ams och på skistar.
Aja, om det inte kommer upp någon mer information så skickar jag ett dussin mail om olika ansökningar ;)

Börjar bli lite osäker på om det blir så kul att säsonga, har aldrig gjort det förut pga skola. Men aja, vi får väll ta och testa annars då !

det kan va askul o säsonga men jag skulle inte satsa på varken skistar eller svenska fjällen om jag vore du, nästan alla skistarjobb är på dagtid så det blir inte mycket åkning och plus att det finns roligare åkning på andra håll.

Mjo... det kan säkerligen stämma powderdreams.

Men...

Jag är inte en guud på Engelska, ligger väll som en normal 19 åring som just gått ut gymnasiet, VG, dvs inte alltför bra...

Samt att jag inte har något b-språk och det är en stor nackdel :/

powderdreams sa:
det kan va askul o säsonga men jag skulle inte satsa på varken skistar eller svenska fjällen om jag vore du, nästan alla skistarjobb är på dagtid så det blir inte mycket åkning och plus att det finns roligare åkning på andra håll.
Det beror på vad man jobbar som. tex skidskolelärare får man ju x antal timmar i benen. Dock så är man lite begränsad vad gäller åkningen, och sen så måste man gilla att ta hand om folk vilket kanske inte alltid är så kul ;)

Nosskire sa:
Mjo... det kan säkerligen stämma powderdreams.

Men...

Jag är inte en guud på Engelska, ligger väll som en normal 19 åring som just gått ut gymnasiet, VG, dvs inte alltför bra...

Samt att jag inte har något b-språk och det är en stor nackdel :/
vg är ju rätt bra, o flytet kommer rätt snabbt om du börjar snacka mer. plus att många jobb inte kräver att man e nån språk gud, såsom diskare, städare mm men om du känner för o välja trygga gamla Sverige så ska du ju självklart göra det, jag gjorde det i vintras men kommer aldrig göra om det, is is is o ingen snö.

Anzom, visst får man va i backen om man e skidärare men oftast väldigt begränsat hur o var du kan åka, men vissa tycker säkert det e svinskoj.

Aldrig aldrig mera säsongsjobb. Bättre att bo nära något fjäll och ha ett "normalt" jobb i ett vanligt liv = Högre lön, bättre arbetstider och konstigt nog fast man har 8 mil till backen: Mer åkning.

tycker det fungerade bra o jobba för skistar i åre... jobbade på skidåkarna o visst lönen är inte den bästa för en första säsongare typ 84kr men andra säsongen går man upp på runt 90.. men vem åker till åre o säsongar för o bli rik? inte jag.. grym samanhållning o sjukt kul uteliv mkt bättre än på alporter (enligt mig) o åkning får man en hel del jag hade ca 60 åkdagar o då hade jag ändå 4,5 v på kryckor så man får tid o åka... så får du chans att säsonga där så kommer du inte ångra dig efteråt!
skistar fixar även boende osv åt dig det är inte många arbetsgivare där uppe som gör det!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp