närmar sig vintern?

närmar sig vintern?
haha, alla har gått in på internet och smuslat fram varenda vinter tecken och gått ut och letat :D jag tyckte det var ganska bra väder men nu verkar ju det som vintern är i full gång:D

närmar sig vintern?
Jag drömde igår att det snöade i september, jag var så lycklig!
Jag tog fram min bräda och åkte överallt med den... och det slutade aldrig att snöa!

Men det var ju bara en dröm...

Besvikelsen var stor när jag vaknade på morgonen, hehe.

närmar sig vintern?
Nog finns det dom som längtar till vintern
Sålde ett par VÖLKL Tiger shark. 2 Headhjälmar, en Smith Holt ,3 Par Hestra Heli Ski
Ett par skidstrumpor samt Både skaljackor samt skalbyxor.Ett par crash pants blev det oxå

närmar sig vintern?
Yoh jeppe, Vinter känslor kan man inte känna här i äppelbo. Det va 30-35 grader idag :S. Men på kvällarna blir det allt tjockbyxor, hood, bandana o, mössa, Och jag kan säga att jag är ingen sommarmänniska direkt, Jag är en äkta vinterlover om man säger så. peace

närmar sig vintern?
Jaa nu äre bara 45 grader ute i solen på dagarna & inte 48 som tidigare i sommar (Sundsvall, klockarberget)
Fan va pepp jag blev idag på att bara få dra på sej skidorna & dra iväg te backen

närmar sig vintern?
minusgrader och snö uppe i tarfala (bredvid kiruna typ) ...KOLLA PÅ SMHI FÅR NI SE

snart så är den här, det som alla väntar på............VINTERN:):):):):)

Senast ändrad:
närmar sig vintern?
Senast ändrad:
närmar sig vintern?
SverigeTomten sa:
1 - många rönnbär, enligt bondepraktikan så blir det en snöig vinter när det är mycket rönnbär på träden.
2 - kråkorna bygger bon högre upp än det normala - tecken på tidig vinter
3 - Det är ju 10 grader i stockholm! fortsätter kylan i den här takten så blir det snö redan nästa månad!
4 - "el ninjo" (världsomfattande naturfenomen) flyttar på sig.
sjukt bra tecken ju :)

närmar sig vintern?
johnpalmborg sa:
SverigeTomten sa:
1 - många rönnbär, enligt bondepraktikan så blir det en snöig vinter när det är mycket rönnbär på träden.
3 - Det är ju 10 grader i stockholm! fortsätter kylan i den här takten så blir det snö redan nästa månad!
bara så du vet så skrev sverigetomten detta inför förra vintern. Och vilken vinter det blev.......Not

närmar sig vintern?
Kinkan sa:
johnpalmborg sa:
SverigeTomten sa:
bara så du vet så skrev sverigetomten detta inför förra vintern. Och vilken vinter det blev.......Not
det blev ju bra vinter i vemdalen - ramundberget trakten vad jag vet, kanske inte i sthlm dock..

närmar sig vintern?
Hoppas på en riktigt vinter i år! Det här med klimatförendringarna när det gäller snön på vintern är bara skit. visst att det kan skillja någon grad i meddeltetmperatur men knappast att det ska vara +5 hela vintern.
Var det inte någon gång under 70-talet då det var riktig dålig vinter? rätta mig om jag har fel.
Men en snökanon hade nog ändå inte varit fel, en rikgtig feting som drar upp em backe på 5min.

närmar sig vintern?
Jajamensan, då har första snön kommit även längre ner i Sverige

hamradal_live.jpg

http://www.ramundberget.se/5049.rorlig_livekamera.html

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp