nästa mode?

gizmokvack

Ny medlem
nästa mode?
hallå jibberz!

för tillfället äre ju sjukt baggy som gäller, gangsta looken..
detta kan ju inte hålla i sig hur länge som helst, vad blir här näst?
jag tror att baggy kommer hålla i sig bara att det kmr bli mer åt punkhållt, nitskärp, lite trashiga kläde och hjälmar med repor osv.. har jag fel?

nästa mode?
skidbrallor som sitter ungefär som cheap monday tror jag. om man kollar extramaterialet o state of mind finns de en sjukt cool kille som kör så, ascoolt.

nästa mode?
kläderna blir trashiga av sig sj mot stålkanter osv, hjälmen repig pga att jag rammlar men fan att jag skulel vilja sänka funktionen på mina byxor med revor frivilligt,, nej nej. vanligt baggy håller i sig. och dom som vill ha lite tajtare kommer att ha så. så känns det,

nästa mode?
gangsta looken dör alldrig, den är ostoppbar och kommer leva vidare för alltid!
nej men allvarligt..jag tror baggy klädseln kommer vara kvar men lite punkigare trashigare kommer de nog bli.

Senast ändrad:
nästa mode?
baggy hör ju till i princip alla extremsporter (utom en liten del av skate) så jag tror ändå baggy kommer hålla i sig... vad de gäller gangsta så kommer de nog kanske att falla tillbaka till förmån för något annat, men bara kanske

nästa mode?
hyllengren sa:
baggy hör ju till i princip alla extremsporter (utom en liten del av skate) så jag tror ändå baggy kommer hålla i sig... vad de gäller gangsta så kommer de nog kanske att falla tillbaka till förmån för något annat, men bara kanske
Så sant baggymodet lär ju inte försvinna på ett bra tag.

nästa mode?
Stenman sa:
ALXX sa:
skidbrallor som sitter ungefär som cheap monday tror jag. om man kollar extramaterialet o state of mind finns de en sjukt cool kille som kör så, ascoolt.
sovit dom senaste vintrarna ? det är innesom fan, dock inte i sverige :(
där ser man, har hållt mig inom norden på sistone.. nån som kan langa upp en bild på nån som har ett sånt ställ, är sugen på att se hure ser ut!

nästa mode?
Stig Helmer Limeted edition kolektion tas in av Hanson, Åre vintern 07/08 enligt osäkra källor

Ride on, som Stig Helmer aldrig sa

nästa mode?
Stenman sa:
ALXX sa:
sovit dom senaste vintrarna ? det är innesom fan, dock inte i sverige :(
Som alltid kommer skidåkarna snart börja ta efter brädåkarna på den punkten tror jag.
Sen tror jag att gogglarna-under-hjälmen trenden kommer att dö ut nu när i princip varenda jibber har de så.

max_regular.jpg

Senast ändrad:
nästa mode?
jag tror att många kommer gå mot "jon olsson-hållet". fortfarande rätt stora kläder men lite mer uppklätt eller vad man ska säga, inte lika trashigt. jag säger inte att JL kommer bli det nya oakley men jag tror att fler o fler kommer klä sig mer som jon olsson. och att modet utanför skidåkning kommer gå mer åt det "vanliga". den hårda attityden börjar försvinna tycker jag o kommer nog försvinna allt mer, michael deschanaux tid är nog snart över.

jag kommer i alla fall klä mig i det jag tycker är snyggt, o det vore ju skönast om fler gjorde så. klä sig som man tycker är snyggt, inte som ngt proffs hade i den fetaste filmen.

nästa mode?
Inom snowboard är det ju svårt att säga att det ens finns nåt "mode" över huvud taget.. det är ju en bräd-sport o alla brädsporter (skate, surf mm) är ju ett mode i sig.. Att man har baggybyxor som snowboard är ju inte bara utseendemässigt utan även funktion också, skönt att inte ha tight så man kan röra sig etc..
Gällande skidmodet kommer ju, som vanligt (som Ojame säger) skidåkarna bara ta efter snowboardåkarna... så snowboardåkarna kommer fortsätta med sin "boardrider"-stil och skidåkarna kommer fortsätta härmas.. alltså - ingen förändring i framtiden!

nästa mode?
de kommer bli slappare.. större kläder.. mera T-.shirts... tunnare jackor luftigare hjälmar.. man kommer köra bekvämt.. men endå snyggt.. gogglesen kommer bli stora som fan så man kan ha dom så dom täcker halva nyllet.. skrik färgerna kommer tillbaka.. äver brunt å beige..

nästa mode?
jeppenator sa:
de kommer bli slappare.. större kläder.. mera T-.shirts... tunnare jackor luftigare hjälmar.. man kommer köra bekvämt.. men endå snyggt.. gogglesen kommer bli stora som fan så man kan ha dom så dom täcker halva nyllet.. skrik färgerna kommer tillbaka.. äver brunt å beige..
det är nog ganska sant med tunnare kläder, med tanke på vilket håll värmen dras åt...

nästa mode?
Huggybear sa:
jag tror att många kommer gå mot "jon olsson-hållet". fortfarande rätt stora kläder men lite mer uppklätt eller vad man ska säga, inte lika trashigt. jag säger inte att JL kommer bli det nya oakley men jag tror att fler o fler kommer klä sig mer som jon olsson. Och att modet utanför skidåkning kommer gå mer åt det "vanliga". den hårda attityden börjar försvinna tycker jag o kommer nog försvinna allt mer, michael deschanaux tid är nog snart över.
WORD!

nästa mode?
Huggybear sa:
jag tror att många kommer gå mot "jon olsson-hållet". fortfarande rätt stora kläder men lite mer uppklätt eller vad man ska säga, inte lika trashigt. jag säger inte att JL kommer bli det nya oakley men jag tror att fler o fler kommer klä sig mer som jon olsson. och att modet utanför skidåkning kommer gå mer åt det "vanliga". den hårda attityden börjar försvinna tycker jag o kommer nog försvinna allt mer, michael deschanaux tid är nog snart över.

jag kommer i alla fall klä mig i det jag tycker är snyggt, o det vore ju skönast om fler gjorde så. klä sig som man tycker är snyggt, inte som ngt proffs hade i den fetaste filmen.
Jag tror detsamma! Det var nog därför Jon Olsson bytte sponsor från Oakley till JL - för att skapa "sitt" nya mode! Eftersom var och varannan unge har Oakley nu, så tänkte nog Jon att han ville ha någonting annorlunda. Jag tycker det var bra initiativ av han att skriva på kontraktet till "fjortismärket".

nästa mode?
robint sa:
Huggybear sa:

Jag tror detsamma! Det var nog därför Jon Olsson bytte sponsor från Oakley till JL - för att skapa "sitt" nya mode! Eftersom var och varannan unge har Oakley nu, så tänkte nog Jon att han ville ha någonting annorlunda. Jag tycker det var bra initiativ av han att skriva på kontraktet till "fjortismärket".
kanske är sant, men JL har 2 stooooora problem dom måste åtgärda innan dom börjar deras resa mot toppen inom skidmodet. 1. de måste sluta trycka upp asfeta, ful; JL märken på alla plaggen så de lyser öve rhalva jorden. 2. de måste ordna priset, det är inte många som orkar langa uppemot 10 laxar för ett ställ..

nästa mode?
Nästa mode är på djurtema, zebra, giraff, leopard etc. Och tight som faan.

Uppföljaren till det blir samma sak kombinerat med sex. Djursex, alltså. När jag skriver det dyker en kompis gamla mössa med kopulerande älgar upp i minnet, men jag tänkte mig lite mer explicit: att sextemat liksom framhävdes med externa accesoarer.

Efter det vet jag inte än, kan inte bestämma mig mellan nakenschock och frack. Fast det blir nog frack, för vad finns det för chockartat i lite nakenhet?

HitMe

nästa mode?
Overall... 4 real. Kolla på Bond i "four your eyes only" i Cortina på 80-talet. Knäskydd och toppiga mössor. Att man då gör dubbel fronflip och tappar mössan är ju sjuuuukt glassig.

Tro mig... det kommer

nästa mode?
blizzy sa:
Att man har baggybyxor som snowboard är ju inte bara utseendemässigt utan även funktion också, skönt att inte ha tight så man kan röra sig etc..
Ha, det var kul skrivet. Jag undrar, är det därför som man inom gymnastik och andra sporter där rörlighet är extremet viktigt har så väldigt mycket baggykläder?

HitMe

nästa mode?
HitMe sa:
blizzy sa:
Att man har baggybyxor som snowboard är ju inte bara utseendemässigt utan även funktion också, skönt att inte ha tight så man kan röra sig etc..
Ha, det var kul skrivet. Jag undrar, är det därför som man inom gymnastik och andra sporter där rörlighet är extremet viktigt har så väldigt mycket baggykläder?

HitMe
baggy kläder har väl de flesta för det är fucking sköönt + att som sagt var, baggy är extremsporternas klädsel. that's it?

nästa mode?
gizmokvack sa:
baggy kläder har väl de flesta för det är fucking sköönt + att som sagt var, baggy är extremsporternas klädsel. that's it?
Säg det till Sergio Nubretti. Och jag vem har snackat om extremsport? Jag tvivlar starkt på att de som luftar sin modemening i denna tråd kvalificerar sig som extremskidåkare.

HitMe

nästa mode?
du har rätt, punken kom till snowboard förra året och snowboardmodet är ju en bit före så de kommer nog snart till skidåkarna åxå

nästa mode?
Jally sa:
du har rätt, punken kom till snowboard förra året och snowboardmodet är ju en bit före så de kommer nog snart till skidåkarna åxå
punken kom till snowboard? såhär är det, punk är en en sak, och snowboard är en helt annan. blanda aldrig snowobard med punk igen.

nästa mode?
Stenman sa:
Jally sa:
punken kom till snowboard? såhär är det, punk är en en sak, och snowboard är en helt annan. blanda aldrig snowobard med punk igen.
kolla på extramaterialet på 'state of mind', där haru en kille som blandar punk&snowboard friskt(= kul att det är nån som sticker ut från den ÖVERDRIVNA ghetto gangsta skiten som råder i snowboard världen. ski-jibberstar ju efter lite med gangsta grejen men snowboard killarna har spårat ut.. det finns en gräns!

nästa mode?
jag tror estet/emo/goth style kommer så hårt =) haha mm tänkt nån emo persson i backen med svarta kläder och sminkad å shit ahahahaha

nästa mode?
ALXX sa:
Det fula med detta är ju att du inte får byxorna över pjäxorna/bootsen & det är fuuuult.
Kanske ska man ha utsvängda byxor, som våra förfäder hippiesarna, neeee, I'm going for the baggystyle.

Tillbaka
Topp