nått för nybörjare?

Fantomas

Ny medlem
nått för nybörjare?
Tja! jag har åkt bräda i 8 år och ska nu konvertera till skiis, jag är 185cm och funderar lite på längden på mina skidor. Jag undrar om det finns nå speciella regler i förhållande till längden som man kan gå efter, ex: 1dm kortare än ens länd etc. Tack på förhand.
och ni för mer än gärna rekomendera skidor! jag är öppen förförslag!

nått för nybörjare?
lite mer infårmation vore nog bra.
t`ex, vickt, hur bra du är och var du ska åka??
sök! finns nog ett par hundra sånna här trådar..

L=)

nått för nybörjare?
henning2, jag känner att jag har vuxit ifrån bräda och känner at tjag vill tillbaka till skidor som jag åkte när jag var kid^^

nått för nybörjare?
Jag tycker det låter som att ett par Dynastar Troublemaker 175 skulle passa dig. Lätta, mjuka och väldigt stabila.

De -10cm gör att du kommer in i svängarna lättare och det kanske kan behövas om man inte har kört skis på ett tag!

Fråga i min gästbok om du har några mer frågor om Dynastar skidorna.

/e

nått för nybörjare?
Jag har åkt bräda i tretton år, aldrig ens testat skidor förrän för tre år sen. De första skidor jag åkte på var ett par Stöckli Stormriders 185, de var lite tungåkta. Men det gick att köra fort.

När jag sen bestämde mig för att köpa skidor fastnade jag efter att ha prövat massor med skis för ett par Seth Pistols 189. Jag har aldrig snurrat (eller försökt snurra) mer än 360 med dem, men det går att volta utan problem. Att de sen går som raketer i pudret är väldigt trevligt. De är lite väl mjuka om man vill köra fort i hård pist, men bara när man behöver bromsa...

(Jag är 180 lång.)

nått för nybörjare?
rdeam sa:
Tja! jag har åkt bräda i 8 år och ska nu konvertera till skiis, jag är 185cm och funderar lite på längden på mina skidor. Jag undrar om det finns nå speciella regler i förhållande till längden som man kan gå efter, ex: 1dm kortare än ens länd etc. Tack på förhand.
och ni för mer än gärna rekomendera skidor! jag är öppen förförslag!
Tja!
Jag tycker att en nybörjare bör ha omkring 10 cm kortare. Man tar svängarna lättare och man känner sig bekväm med skidan. Head Mojo är en soft skida, rekomenderas! :)

Tillbaka
Topp